Gå til innhold

Venninne som hermer etter alt jeg gjør og har

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min venninne og jeg er i utgangspunktet litt ulike på forskjellige områder, men de siste par årene har jeg observert at hun blir mer og mer lik, på et vis. Det kommer til alt. Talemåte, meninger, plutselig endret smak på menn, lager samme mat som meg, kjøper samme klær som meg, vil studere det samme som meg osvosv. Selv klager hun på at andre hermer etter henne, men det tror jeg er innbilning. Hun er hvert fall ikke noe bedre enn de selv, og det blir bare for dumt å høre på etter alle observasjoner jeg har gjort.

Selvfølgelig er det hyggelig at hun på en måte ser opp til meg, og det tar jeg jo som et kompliment, men når det blir SÅ påfallende skremmer det meg litt. Jeg oppdager stadig nye ting, men jeg kan jo liksom ikke fortelle henne at det her irriterer meg. For det første vil hun selvfølgelig nekte, også vil hun bli sur. Men dette er veldig, veldig åpenbart, og noe flere har observert.

Hva tenker dere? Hun er heller ikke særlig snill mot meg, noe som gjør det hele enda verre, og da får jeg følelsen av at hun er så sjalu og prøver så hardt å være meg at det går utover oppførselen hennes mot meg. Det blir kanskje som et hat-elskforhold til meg, bare at det er ensidig fra hennes side. Jeg har jo ingen av disse tankene. Selv er jeg ikke annet enn en god venninne som alltid stiller opp, men føler ikke at det blir satt noe pris på. Det er jo tydelig at hun er veldig usikker på seg selv, og da har jeg vansker med å bare kutte henne ut, da hun faktisk har problemer. 

Anonymous poster hash: 01348...434
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor gidder du være venn med henne når hun ikke er særlig snill mot deg? 

Dropp henne som venn, la være å ta kontakt med henne. 

Anonymous poster hash: 200a8...2ec
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok rett i dine mistanker om at hun er sjalu. Det forklarer at hun 1. tar mer og mer etter deg, både i væremåte, holdninger, ønsker etc. og 2. ikke er særlig hyggelig mot deg. 

Tilbringer dere mye tid sammen? Jeg ville nok kuttet ned en del, av begge grunnene forklart ovenfor. Jeg hadde ærlig talt fått helt fnatt. Hun er nok ikke så klar over det selv vil jeg tippe, og jeg forstår godt at du vegrer deg for å si noe. Hva skal du si? Vanskelig å håndtere. 

Anonymous poster hash: 242db...159
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo som tatt utav denne filmen. Sikker på at hun ikke har sett den...?

Anonymous poster hash: 52428...608
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik er min veninne også ca ! Har laget en egen tråd så trenger ikke utdype veldig.

Men utvilsomt ikke enkelt å liksom gjøre så mye, for drama blir det gjerne.

Så man må kanskje enten være klar for mye "bråk" og såra stolthet fra veninnen sin side.

Eller fade ut ?

Ingen av delene høres ut som en løsning for meg i alle fall.

Jeg tenker også om min vennine at hun sliter med ting, hennes forhold til familien, hennes forhold til jobb og venner og samfunnet generelt. Har et stort behov for å vise seg, og jeg tror det har med at hun er usikker.

Selv om hun påstår det motsatte.

Så hvordan kan man hjelpe? Hvordan kan man håndtere det hele liksom ..

Anonymous poster hash: 076c3...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gidder du være venn med henne når hun ikke er særlig snill mot deg? 

Dropp henne som venn, la være å ta kontakt med henne. 

Anonymous poster hash: 200a8...2ec

Jeg prøver å kutte kontakten, og når hun innser det blir hun plutselig snill og grei igjen. Veldig manipulerende.

Du har nok rett i dine mistanker om at hun er sjalu. Det forklarer at hun 1. tar mer og mer etter deg, både i væremåte, holdninger, ønsker etc. og 2. ikke er særlig hyggelig mot deg. 

Tilbringer dere mye tid sammen? Jeg ville nok kuttet ned en del, av begge grunnene forklart ovenfor. Jeg hadde ærlig talt fått helt fnatt. Hun er nok ikke så klar over det selv vil jeg tippe, og jeg forstår godt at du vegrer deg for å si noe. Hva skal du si? Vanskelig å håndtere. 

Anonymous poster hash: 242db...159

Ja. Nei, vi tilbringer ikke veldig mye tid sammen lenger faktisk. Jeg tar aldri kontakt, pga. det som skjer. Nå om dagen er det riktig ille, og jeg er i ferd med å få skikkelig fnatt selv. Hun kommer aldri til å bli lik meg, men bare det å se at hun har forandret seg så radikalt i det siste er skremmende. Jeg synes faktisk det er skikkelig ekkelt.

Det er jo som tatt utav denne filmen. Sikker på at hun ikke har sett den...?

Anonymous poster hash: 52428...608

Haha, skummelt!! :fnise: Er nok flere som har vært i samme situasjon, ja.

Slik er min veninne også ca ! Har laget en egen tråd så trenger ikke utdype veldig.

Men utvilsomt ikke enkelt å liksom gjøre så mye, for drama blir det gjerne.

Så man må kanskje enten være klar for mye "bråk" og såra stolthet fra veninnen sin side.

Eller fade ut ?

Ingen av delene høres ut som en løsning for meg i alle fall.

Jeg tenker også om min vennine at hun sliter med ting, hennes forhold til familien, hennes forhold til jobb og venner og samfunnet generelt. Har et stort behov for å vise seg, og jeg tror det har med at hun er usikker.

Selv om hun påstår det motsatte.

Så hvordan kan man hjelpe? Hvordan kan man håndtere det hele liksom ..

Anonymous poster hash: 076c3...931

Ja, når min venninne er så usikker på seg selv som hun er, er jeg redd en eventuell konfrontasjon vil slå veldig dårlig ut. Samtidig frister det å komme med et hint om at jeg synes det hele er litt merkelig, slik at hun kanskje innser det selv, men vet ikke hva jeg skulle sagt uten at det ble oppfattet som altfor frekt. Samme med venninnen min som din - hun har et ekstremt stort behov for å vise seg. Helt ekstremt, faktisk, og hun er villig til å få oppmerksomhet på alle mulige måter. Å trekke seg unna som du nevner er det jeg prøver på, men når hun er såpass manipulerende og jeg ikke orker noen krangel, blir det vanskelig. Men virkelig, det begynner å gå meg kraftig på nervene. 

Takk for alle svar! 

-TS

Anonymous poster hash: 01348...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...