Gå til innhold

Fårikål med (små) lammekoteletter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i utlandet, og her selges det ikke mye lammekjøtt. Det eneste er lammekoteletter, men de er mye, mye mindre enn det jeg er vant med fra Norge. Så her slaktes nok lammene mye tidligere enn i Norge.

Til spørsmålet: 

Noen ganger savner jeg tradisjonell norsk mat, deriblant fårikål. Tror dere det fungerer å bruke små lammekoteletter i fårikålen? 

Anonymous poster hash: 05aa0...097
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bor i utlandet, og her selges det ikke mye lammekjøtt. Det eneste er lammekoteletter, men de er mye, mye mindre enn det jeg er vant med fra Norge. Så her slaktes nok lammene mye tidligere enn i Norge.

Til spørsmålet: 

Noen ganger savner jeg tradisjonell norsk mat, deriblant fårikål. Tror dere det fungerer å bruke små lammekoteletter i fårikålen? 

Ja!!! :spise: :spise:  Har selv laget fårikål med lammekoteletter

Mye bedre enn vanlig fårikål

Anonymous poster hash: 21649...a62

• Liker 1
Skrevet

Det funker som bare det. Jeg tror ikke jeg smakte lammekoteletter tilberedt som lammekoteletter før jeg nesten var ferdig med tenårene, fordi alt av fårekjøtt som kom i hus hjemme ble fårikål. Mammas livrett ... :)

Anonymous poster hash: 5f941...754
  • Liker 1
Skrevet

Jeg synes det blir litt helligbrøde, siden kotelettene er en mye bedre stykningsdel. Men det blir sikkert ikke vondt. ;)

Hvis du kan få tak i bog, synes jeg det er aller best til fårikål - styrer unna det såkalte fårikålkjøttet.

Anonymous poster hash: 15f20...20d
  • Liker 2
Skrevet

Det er muligens helligbrøde her hjemme hvor vi har godt utvalg i lammekjøtt, men om problemstillingen er "jeg har så fryktelig lyst på fårikål men finner bare lammekoteletter" er svaret absolutt "kjør på"!

Anonymous poster hash: 5f941...754
  • Liker 4
Skrevet

Ikke noe problem . Blir veldig bra :)

Skrevet

Takk! 

Da blir det fårikål til middag i dag  :spise:

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...