AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #1 Skrevet 10. oktober 2015 Jeg bor i utlandet, og her selges det ikke mye lammekjøtt. Det eneste er lammekoteletter, men de er mye, mye mindre enn det jeg er vant med fra Norge. Så her slaktes nok lammene mye tidligere enn i Norge. Til spørsmålet: Noen ganger savner jeg tradisjonell norsk mat, deriblant fårikål. Tror dere det fungerer å bruke små lammekoteletter i fårikålen? Anonymous poster hash: 05aa0...097 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #2 Skrevet 10. oktober 2015 Jeg bor i utlandet, og her selges det ikke mye lammekjøtt. Det eneste er lammekoteletter, men de er mye, mye mindre enn det jeg er vant med fra Norge. Så her slaktes nok lammene mye tidligere enn i Norge. Til spørsmålet: Noen ganger savner jeg tradisjonell norsk mat, deriblant fårikål. Tror dere det fungerer å bruke små lammekoteletter i fårikålen? Anonymous poster hash: 05aa0...097 Ja!!! :spise: Har selv laget fårikål med lammekoteletter Mye bedre enn vanlig fårikål Anonymous poster hash: 21649...a62 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #3 Skrevet 10. oktober 2015 Det funker som bare det. Jeg tror ikke jeg smakte lammekoteletter tilberedt som lammekoteletter før jeg nesten var ferdig med tenårene, fordi alt av fårekjøtt som kom i hus hjemme ble fårikål. Mammas livrett ... Anonymous poster hash: 5f941...754 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #4 Skrevet 10. oktober 2015 Jeg synes det blir litt helligbrøde, siden kotelettene er en mye bedre stykningsdel. Men det blir sikkert ikke vondt. Hvis du kan få tak i bog, synes jeg det er aller best til fårikål - styrer unna det såkalte fårikålkjøttet. Anonymous poster hash: 15f20...20d 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #5 Skrevet 10. oktober 2015 Det er muligens helligbrøde her hjemme hvor vi har godt utvalg i lammekjøtt, men om problemstillingen er "jeg har så fryktelig lyst på fårikål men finner bare lammekoteletter" er svaret absolutt "kjør på"! Anonymous poster hash: 5f941...754 4
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 #7 Skrevet 11. oktober 2015 Takk! Da blir det fårikål til middag i dag ts Anonymous poster hash: 05aa0...097
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå