AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #1 Del Skrevet 10. oktober 2015 Trenger litt input på dette her, ift. hvordan jeg skal formulere meg. Jeg eier en leilighet i Oslo som jeg skaffet meg for noen få år siden. I mellomtiden har jeg bodd utenlands for å fullføre en grad, og hatt leietakere boende - ett rolig og vennlig par som jeg er veldig fornøyd med. De flyttet ut og jeg flyttet tilbake i leiligheten nå i år. Det har, mens jeg var borte, pågått en del i bygget. Bl.a. renovering av pipesystem, bygging av heis og utbygging av toppetasjen, som sameiet har stått ansvarlig for. Jeg bor i det som pleide være toppetasjen med en loftsbod over meg - disse er bygd ut til leiligheter som nå er en ny etasje. Alle vi som mistet bodene våre fikk selvsagt en liten kompenasjon, dog kostnadene relatert til alt dette har totalt sett vært langt høyere. Da utbyggingen pågikk fikk jeg en epost fra styret med spm. om de også kunne ta sjakten min (jeg har en vedbod/sjakt på baksiden). Uerfaren som jeg var spurte jeg foreldrene mine hva de tenkte og de sa at selvsagt kan de ikke bare ta deler av eiendommen din uten videre, og de hadde ikke rett til dette (ingen andre fikk dette spm., bare jeg siden min lå finurlig til). Kvadratmeterprisen her jeg bor er også høy. Jeg svarte derfor at jeg selvsagt ville ha sjakten min, og om den i så fall skulle selges så ville det bli mot en kompensasjon. Fikk ikke noe svar etter dette og anså saken som grei og avsluttet. Nå er jeg hjemme etter et utenlandsopphold. Jeg skulle ut i bakgården og kikket opp trappen - og der ser jeg at alt er murt igjen og innlemmet i den nye leiligheten. Bygningsfirma har altså gått hen og bare tatt den, selv om jeg spesifikt sa at dette ikke var aktuelt. Jeg har heller ikke fått noe beskjed om dette. Da jeg nevnte dette for familien (som har erfaring innen bransjen) ble de provosert og sa at dette skal jeg ikke godta. Søsteren min er advokat og sa at hun kan gjerne skrive et offisielt brev. Jeg er ikke den mest konflikthissige og sa at jeg kan i det minste henvende meg selv først og se hva slags svar jeg får. Nå sitter jeg og funderer over dette og er usikker på hvordan jeg skal ordlegge meg. Jeg vil jo fremstå som om jeg mener alvor men samtidig ikke gå for mye i 'angrep'. Vet av erfaring at styreleder er en litt amper person som iblant er vanskelig å forholde seg til. Det har også gått en del tid etter byggingen - men dette hadde jeg naturligvis ingen kontroll over, jeg kunne bare stole på at de var oppriktige i epostkorrespondansen. Hvordan ville du reagert i en slik situasjon? Krevet kompensasjon? Eller bare spurt vennlig "hva som har skjedd her?" Anonymous poster hash: f9708...4b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #2 Del Skrevet 10. oktober 2015 Dette må du for all del ikke godta. Jeg hadde sendt mail til styreleder (så har du det skriftlig) og spurt hvorfor de tok boden din når du spesifikt sa at dette ikke var greit. Avhengig av svaret derfra tar du saken videre. Du får neppe tilbake det du hadde, men du bør få kompensasjon iht kvadratmeterpris i området. At styreleder er kverulat får så være, begynn forsiktig og koble heller inn din søster når fyren blir vanskelig. Selv har jeg en gang vært i feide ang eiendom, da begynte jeg høflig og i åpen dialog, og når motparten skrek og ble vanskelig så sa jeg rolig "dette kan ikke jeg stå å høre på og ikke kommer det noe ut av det heller, jeg kommer til å ta resten via advokat". Lyden ble umiddelbart endre, jeg fikk hjelp av jussbuss (var student) og motparten måtte gi seg. Lykke til, utrolig frekt av styreleder. Anonymous poster hash: b0ed0...650 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #3 Del Skrevet 10. oktober 2015 Dette må du for all del ikke godta. Jeg hadde sendt mail til styreleder (så har du det skriftlig) og spurt hvorfor de tok boden din når du spesifikt sa at dette ikke var greit. Avhengig av svaret derfra tar du saken videre. Du får neppe tilbake det du hadde, men du bør få kompensasjon iht kvadratmeterpris i området. At styreleder er kverulat får så være, begynn forsiktig og koble heller inn din søster når fyren blir vanskelig. Selv har jeg en gang vært i feide ang eiendom, da begynte jeg høflig og i åpen dialog, og når motparten skrek og ble vanskelig så sa jeg rolig "dette kan ikke jeg stå å høre på og ikke kommer det noe ut av det heller, jeg kommer til å ta resten via advokat". Lyden ble umiddelbart endre, jeg fikk hjelp av jussbuss (var student) og motparten måtte gi seg. Lykke til, utrolig frekt av styreleder. Anonymous poster hash: b0ed0...650 Tusen takk for svar. Har sendt en epost og får se hva svaret blir. Jeg mistenker at de blir vanskelige, men jeg vil ikke ignorere dette. De må jo ha oppdaget dette underveis og jeg kunne i det minste fått beskjed ettersom de spurte i utgangspunktet og det var et tema. Virker som de har gamblet på at jeg ikke våger eller gidder å si noe. Anonymous poster hash: f9708...4b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2015 #4 Del Skrevet 17. oktober 2015 Dette må du for all del ikke godta. Jeg hadde sendt mail til styreleder (så har du det skriftlig) og spurt hvorfor de tok boden din når du spesifikt sa at dette ikke var greit. Avhengig av svaret derfra tar du saken videre. Du får neppe tilbake det du hadde, men du bør få kompensasjon iht kvadratmeterpris i området. At styreleder er kverulat får så være, begynn forsiktig og koble heller inn din søster når fyren blir vanskelig. Selv har jeg en gang vært i feide ang eiendom, da begynte jeg høflig og i åpen dialog, og når motparten skrek og ble vanskelig så sa jeg rolig "dette kan ikke jeg stå å høre på og ikke kommer det noe ut av det heller, jeg kommer til å ta resten via advokat". Lyden ble umiddelbart endre, jeg fikk hjelp av jussbuss (var student) og motparten måtte gi seg. Lykke til, utrolig frekt av styreleder. Anonymous poster hash: b0ed0...650 Jeg fikk svar fra styreleder og han hevder at han ikke kjenner til dette overhodet. Fikk ikke engang et skikkelig svar på en lengre epost, men en enkelt setning. Frekkhetens nådegave, virkelig. Anonymous poster hash: f9708...4b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 17. oktober 2015 #5 Del Skrevet 17. oktober 2015 Da tar du forrige e-post fra styret, ditt svar, og din nye e-post og oversender på nytt, og ber om en utredning om hvordan de har tenkt å kompensere deg, ellers krever du dette tilbakeført. Svarfrist en uke. Styret har vært innvolvert i utbyggingen tidligere og kan ikke bare melde seg ut av resultatet, selv om det muligens er et annet styre som sitter nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2015 #6 Del Skrevet 17. oktober 2015 Denne leiligheten har vi vel hatt flere tråder om tidligere? Du får melde deg inn i Huseiernes og få hjelp den veien til å begynne med. At styreleder ikke har hørt noe om dette tidligere, kan du jo bare minne om den gamle eposten dere i mellom, så får styrel. Frisket opp hukommelsen sin. Eller få hjelp hos din advokatsøster? Anonymous poster hash: ef044...166 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2015 #7 Del Skrevet 17. oktober 2015 Denne leiligheten har vi vel hatt flere tråder om tidligere? Du får melde deg inn i Huseiernes og få hjelp den veien til å begynne med. At styreleder ikke har hørt noe om dette tidligere, kan du jo bare minne om den gamle eposten dere i mellom, så får styrel. Frisket opp hukommelsen sin. Eller få hjelp hos din advokatsøster?Anonymous poster hash: ef044...166 Har ikke skrevet om dette tidligere. Jeg er medlem av HL. Skrev til dem ang. dette og fikk til svar at sameiet også er medlem og at de dermed ikke har noe hjelp å gi meg - ettersom de ikke kan gi ett medlem råd i en sak mot et annet. Jeg startet eposten med å minne om tidligere epostutveksling. Han setter seg bare på bakbena her og vil ikke vedkjenne seg noe som helst. Men jeg mener det har stått noe om feil byggefirma har gjort i papirer vi har fått, så jeg skal lese igjennom dette idag. Anonymous poster hash: f9708...4b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2015 #8 Del Skrevet 17. oktober 2015 Da tar du forrige e-post fra styret, ditt svar, og din nye e-post og oversender på nytt, og ber om en utredning om hvordan de har tenkt å kompensere deg, ellers krever du dette tilbakeført. Svarfrist en uke. Styret har vært innvolvert i utbyggingen tidligere og kan ikke bare melde seg ut av resultatet, selv om det muligens er et annet styre som sitter nå. Mener du med dette at de frigir luken? Det er samme styre som tidligere. Selv om han er styreleder, tenker jeg å snakke med de andre i styret. Anonymous poster hash: f9708...4b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 17. oktober 2015 #9 Del Skrevet 17. oktober 2015 Mener du med dette at de frigir luken? Det er samme styre som tidligere. Selv om han er styreleder, tenker jeg å snakke med de andre i styret. Anonymous poster hash: f9708...4b4 Ja. De har tatt seg til rette og enten får de da bidra til å finne en kompensasjon eller sette i gang riving så luken frigis. Dersom det er byggefirma som har tatt seg til rette må styret selvsagt få sine utlegg fra dem. Mest sannsynlig - ut fra det tåpelige svaret - har styret unnlatt å følge med her og byggefirmaet fått eller tatt seg friheter de ikke skulle hatt. Innvolver gjerne din søster her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå