AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #1 Skrevet 10. oktober 2015 Jeg skal lage en salat med tomat, mozzarella, pinjekjerner, agurk og løk. Den må lages på morningen, men har ikke kjøleskap slik at den kan oppbevares kaldt (i bil på langtur). Kan den bli dårlig dersom den ikke oppbevares kaldt? Det er snakk om rundt 10-12 timer. Anonymous poster hash: 976a3...311
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #2 Skrevet 10. oktober 2015 Finn frem kjøleelementene dine (de som hører hjemme i kjølebaggen). Frys dem. Ta det opp på morgenen og pakk salaten og elementene i kjølebaggen. Problem løst. Dersom du ikke har slike? Fyll opp noen brusflasker og frys ned. Etter 10-12 timer blir det fort litt ... Uapetittelig om du ikke holder salaten kald og crisp. Men for all del: du blir neppe matforgiftet, altså.Anonymous poster hash: 94fe2...e06 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #3 Skrevet 10. oktober 2015 Du bør prøve å kjøle den ned på en eller annen måte, ja. Ikke først og fremst på grunn av grønnsakene, men om du bruker skikkelig mozarella kan den bli sur. Og tro meg, sur mozarella er ikke noe du har lyst på. Anonymous poster hash: bc050...023
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #4 Skrevet 10. oktober 2015 Jeg har kjøleelementer som holder det kaldere i kanskje 5 timer, men det blir noen timer uten kjøling også.Anonymous poster hash: 976a3...311
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #5 Skrevet 10. oktober 2015 Jeg anbefaler å investere i en skikkelig kjølebag. Med en god kjølebag og nok kjøleelementer har jeg holdt kjøleskapstemperatur i godt over 12 timer. Den trenger ikke være dyr og flott, men en rimelig, isoporisolert hard kjølebag holder mye bedre på temperaturen enn de myke med skumgummi gjør. Og det finnes til og med kjølebager som kan kobles på strøm i sigarettenneren, og fungere som et "reisekjøleskap". Anonymous poster hash: bc050...023
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå