Mina22 Skrevet 10. juli 2002 #1 Del Skrevet 10. juli 2002 HJELP! Sommerferien er her. Jeg skal ikke jobbe og jeg skal ikke på ferie... noen som har noen bra forslag til hobbyer? Jeg har aldri vært en hobbyperson, men tenkte jeg kanskje skulle begynne nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. juli 2002 #2 Del Skrevet 11. juli 2002 Her er noen forslag: Gå på biblioteket og lån en bunke med spennende bøker. Begynn å brodere. Det høres kanskje litt kjerring ut, men det er faktisk veldig gøy, og i hobby/broderi-butikker finner du mange fine motiver som slett ikke bare passer for gamle damer. Selv har jeg kjøpt håndkler med en innfelt kant som det går an å brodere små motiver på. Tror det blir kjempeflotte presanger. Hvis du tar en tur innom en hobbyforretning får du helt sikkert andre ideer også. har blitt fristet til å prøve decoupage eller glassmaling selv, men har ikke prøvd ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hobbyfreak Skrevet 23. juli 2002 #3 Del Skrevet 23. juli 2002 Hvilken hobby skal man begynne med? Mitt problem er hvilke hobbyer skal jeg prioritere bort, for jeg rekker ikke alt. Så her er noen forslag: - Lage såpe. Det er lett, kreativt og morro! - Strikke kule puter, sokker, skjerf eller hva som helst. - Male bilder, på tre, stein, .... - Decoupage. Det er å klippe ut serviettmotiver og lime på ting. Blir kjempefint! - Sy morsomme figurer eller andre ting med stoff. - Lage troll og nisser av cernit-leire. Og strikk eller sy klær til. - Lag smykker av perler. - Lag stearinlys og gelelys. - Støp gipsfigurer og mal dem. - Porselensmaling. - ... Det er bare fantasien som setter grenser! :kgblunk: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest eminel Skrevet 23. juli 2002 #4 Del Skrevet 23. juli 2002 Jeg anbefaler deg å begynne å male! Det har gitt meg utrolig mye. Jeg lærte å tegne ved å f.eks konsentrere meg om et ansikt i timesvis (på barneskolen) og ga meg ikke før jeg hadde tegnet det sånn at det såg helt likt ut. Det er veldig fascinerende når du får det til! Du trenger bare fem farger når du skal male, og det er sitrongul, cyan, magenta, hvit og sort. Disse kan du blande ut til å bli hvilken som helst farge! Jeg liker best å male på større format enn A3, da er det lettere å få med detaljene. En annen kanskje mer praktisk hobby er jo å kjøpe med deg noe kult stoff og sy dine egne klær (eller pute/dynetrekk, gardiner osv.). Artig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
labine Skrevet 29. juli 2002 #5 Del Skrevet 29. juli 2002 å lage sin egen såpe er kjempemoro! boka "Håndlaget Såpe" av Tatyana Hill er en bra nybegynnerbok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå