Gå til innhold

Gikk fra treningsglad til lat. Hva skjer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som barn og tenåring HATET jeg trening og all form for fysisk aktivitet. Hatet fjellturer, jogging, gåturer, ballspill og all annen form for trening. Så jeg trente aldri før jeg ble 18 år gammel. Da ble jeg skikkelig glad i det og jeg ble fort ganske "fit". Jeg trente opp til 6 ganger i uka og jeg elsket det. Var sunn, hadde en utrolig bra kropp, jeg hadde energi og glede. 

Nå... Niks. Ingenting. Jeg har blitt så lei av trening og jeg sitter bare i ro når jeg ikke er på jobb. Jeg har lagt litt på meg (ikke så mye da), blitt mer slapp og har mistet energi. Og jeg vil ikke trene... Det er det verste. At det ikke frister lenger, og at jeg ikke får noe glede av det når jeg prøver. Jeg har prøvd all slags trening, så jeg trenger ikke prøve noe nytt for å finne ut hva jeg liker. Jeg har bare 0 motivasjon.

Hva skal man gjøre med det? Når jeg prøver å trene får jeg ikke noe ut av det. Er sliten, ja. Men får ikke den samme gleden av det som jeg gjorde før. Trente i et helt år, men så bare gikk det nedover. Og så har vi elendig råd, så vi må kjøpe billigmat og jeg får ikke spist like sunt som før. Må passe på å spise mindre sånn at vi sparer mat, og da mister jeg i tillegg mer energi. 

Men når vi får bedre råd og jeg får spist sunnere. Hvordan skal jeg få motivasjonen tilbake? 

Kvinne, 20.

Anonymous poster hash: 2a7d7...17f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Join the club. Har hatt det sånn likedan, så skulle gjerne hatt noen motivasjonstips jeg også  :ler:  :trene:

Skrevet

Som barn og tenåring HATET jeg trening og all form for fysisk aktivitet. Hatet fjellturer, jogging, gåturer, ballspill og all annen form for trening. Så jeg trente aldri før jeg ble 18 år gammel. Da ble jeg skikkelig glad i det og jeg ble fort ganske "fit". Jeg trente opp til 6 ganger i uka og jeg elsket det. Var sunn, hadde en utrolig bra kropp, jeg hadde energi og glede. 

Nå... Niks. Ingenting. Jeg har blitt så lei av trening og jeg sitter bare i ro når jeg ikke er på jobb. Jeg har lagt litt på meg (ikke så mye da), blitt mer slapp og har mistet energi. Og jeg vil ikke trene... Det er det verste. At det ikke frister lenger, og at jeg ikke får noe glede av det når jeg prøver. Jeg har prøvd all slags trening, så jeg trenger ikke prøve noe nytt for å finne ut hva jeg liker. Jeg har bare 0 motivasjon.

Hva skal man gjøre med det? Når jeg prøver å trene får jeg ikke noe ut av det. Er sliten, ja. Men får ikke den samme gleden av det som jeg gjorde før. Trente i et helt år, men så bare gikk det nedover. Og så har vi elendig råd, så vi må kjøpe billigmat og jeg får ikke spist like sunt som før. Må passe på å spise mindre sånn at vi sparer mat, og da mister jeg i tillegg mer energi.

Men når vi får bedre råd og jeg får spist sunnere. Hvordan skal jeg få motivasjonen tilbake? 

Kvinne, 20.

Anonymous poster hash: 2a7d7...17f

Jeg tror problemet kan ligge her, jeg. Fullt mulig du rett og slett ikke får i deg det du trenger av vitaminer og mineraler, og er helt uten overskudd pga. det.

Jeg anbefaler deg å gå inn for å lære mer om kosthold, slik at du klarer å leve sunt på et lavt budsjett. Det er fullt mulig, men krever kunnskap. Hvis du søker på matforumet har det vært mange tråder opp igjennom årene som er fulle av råd om hvordan man kan leve billigst mulig men likevel få i seg alt man trenger. 

Anonymous poster hash: ced63...3cf

• Liker 2
Skrevet

Jeg har det sånn i perioder, og når jeg ser tilbake var det ofte fordi jeg hadde for lite B-vitamin, jern eller for lav medisinering mot lavt stoffskifte. Så det kan jo være at du mangler noen vitaminer om du har begynt å spise dårligere? Men sunn og næringsrik mat trenger ikke være dyrt, men det tar litt tid å sette seg inn i, handle og lage. (Veldig billig+ sunt, mener jeg)

Ellers kan det jo være at kroppen din trenger en liten pause? Om du tar fri noen uker, og så fortsetter igjen? Om du ønsker at trening skal være en del av livet da. Det er jo mange som trener uten å ha særlig glede av det, bare fordi de synes de må.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...