Gå til innhold

Svimmelhet

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg er så fryktelig svimmel! Føler at jeg er på en båt i full storm og orker ingenting. Har slitt veldig med dette i perioder og det var så ille at jeg måtte sykmelde meg. For noen måneder siden forsvant det men så kom det tilbake da jeg glemte en pille for 3 uker siden. Har også hett mensen nesten sammenhengende siden da. Hadde også diare en natt for 4 uker siden og var slapp i flere dager etter det. Immunforsvaret mitt må være helt nede. Er ekstremt slapp selvom jeg sover nok og prøver å ikke stresse. Føler at jeg ikke har noe liv. Er 26 år og er helt utslitt etter jobben hver dag. Og nå er altså den eviunnelige svimmelheten tilbake igjen. Hva kan det være? Legen finner det ikke ut. Kaqn svimmelhet ha noe med nærsynthet å gjøre? Mistenker nemlig at jeg er nærsynt. Og bør jeg ta en pause fra p-pillene siden jeg fikk mensen med en gang jeg glemte en? Det var den første hvite pilla errer de røde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ninakanin

Kan hende du har virus på balanse-nerven. Da blir man svimmel. Hva p-pillene dine angår bør du lese i bruksanvisningen, vet ikke hva type det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke virus på balanansenerven. Brukte trinordiol,men har fått resept på diane. Håper jeg blir bedre av de. Det er jeg som er svimmel, hadde bare glemt passordet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går til optiker og tar en synstest får du i hvert fall slått fast om du er nærsynt eller ei. Jeg kan ikke huske at jeg var svimmel da jeg begynte å se dårlig, det gikk mer i hodepine, men det er forferdelig lenge siden, så det er fullt mulig jeg husker feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Legen din bør henvise deg til en nevrolog for utredning. Du bør også få tatt en MR eller CT av hjernen, evt en EEG. Jeg hadde samme symptomer som deg for noen år siden. Jeg ble grundig utredet. De fant ikke noe patologisk, og konklusjonen var at årsaken enten var et virus som hadde angrepet hjernen eller en reaksjon på stress. Jeg var dårlig i mange måneder. Er helt frisk nå.

Er fryktelig slitsom å ha det på denne måten. Synes du bør sykemeldes inntil du er ferdig utredet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavt blodtrykk kan også føre til svimmelhet.

Du burde sjekke opp i dette. Det er sikkert mange ting det KAN være. Er det ikke best å gå til legen for å finne ut hva det VIRKELIG er? Det ville jeg gjort hvis jeg var deg.. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Har vært hos flere leger, til og med en spesialist på svimmelhet, men ingen finner ut hva det er. Vet ikkie hva det skal gjøre. Trodde først det kom av stress men jeg stresser ikke, har ikke gjort det på lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...