AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #1 Del Skrevet 10. oktober 2015 Hvor mye strøm tåler en 10 ampere (staves det sånn?) sikring? Jeg skal kjøpe en ovn som kan brukes på krets med 10 ampere sikring, men hvor mye totalt kan brukes på samme strømkrets/sikring samtidig? I watt, det er jo det strømforbruk måles i. I sikringsskapet er det også noe som heter "teknisk sikring og varmtvann". Bruker komfyren denne sikringen? Hva menes med "teknisk sikring". Jeg skal altså kjøpe utstyr som krever en del strøm, men jeg må først finne ut om sikringene tåler det eller om jeg må ha elektriker for å ordne det. Noen som kan hjelpe meg å regne ut om det jeg allerede har holder? Anonymous poster hash: 2d32a...94f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Audiot Skrevet 10. oktober 2015 #2 Del Skrevet 10. oktober 2015 En enfase 10 amper sikring tåler P=UxI som blir ca 230v x 10a =2300W Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #3 Del Skrevet 10. oktober 2015 Teknisk kurs er bare en betegnelse på at det er beregnet for fast installert utstyr, ofte. Om komfyren bruker den kursen må du nesten bare prøve, skru på komfyren, ta sikringen og se om komfyren fremdeles har strøm. Anonymous poster hash: fd2e0...b32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 2Bhonest Skrevet 10. oktober 2015 #4 Del Skrevet 10. oktober 2015 En 10 ampere kurs tåler 10 ampere strøm.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #5 Del Skrevet 10. oktober 2015 En 10 ampere kurs tåler 10 ampere strøm.... Selvfølgelig. Spørsmålet er hvor mye det er i watt. Anonymous poster hash: 2d32a...94f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #6 Del Skrevet 10. oktober 2015 En enfase 10 amper sikring tåler P=UxI som blir ca 230v x 10a =2300W Og det vil si at det max kan brukes 2300 watt på den sikringen? Hvis jeg kjøper en ovn som krever 2300 watt kan jeg ikke en gang ha en lampe som bruker samme sikring (samtidig)? Dette er ukjent terreng for meg, ser du. Trenger visst t-skje her. Hvordan er det med strøminntak i sikringsskapet totalt sett? Tåler det at alle sikringene blir "fullt utnyttet"? Noen tips til hvordan jeg kan finne ut hvor mye strøm en ovn kan bruke? Teknisk kurs er bare en betegnelse på at det er beregnet for fast installert utstyr, ofte. Om komfyren bruker den kursen må du nesten bare prøve, skru på komfyren, ta sikringen og se om komfyren fremdeles har strøm. Anonymous poster hash: fd2e0...b32 Det skal jeg klare. Hadde jeg tenkt litt kunne jeg til og med kommet på det selv. Anonymous poster hash: 2d32a...94f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå