Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har endelig skaffet meg Sims2 og har spillt det noen dager nå. Morsomt!

Men: Jeg får ikke til å bygge hus?!?

Jeg forsøkte å gjøre det på samme måte som i Sims1, men det ser ikke til å fungere...

Jeg har kjøpt tomt, nå står simmen min der husløs og ensom med en liten gresslette foran seg og vil så gjerne ha et sted å sove.

Går inn i byggemodulen og velger vegger, men jeg får ikke lage vegger med å klikke og dra som det var før. Har dette endret seg i Sims2? Hvordan bygger jeg? Får hverken lage gulv eller vegger eller andre elementer.Anyone?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan godt bygge hus uten foundation.

Skrevet

Hm, visste jeg ikke. Da kan det hende for lite penger som er et problem da? :)

Skrevet

Men jeg har jo 17000 simeloner... :forvirra:

Og får heller ikke lovt til å bygge fundament...

Føler meg som den newbien :ler: - men det går ikke å bygge hus overhodet. Har forsøkt alle triks jeg kan - var jo den arkitekten da jeg spilte "Sims 1" :wink: , men nå får jeg det overhodet ikke til. :oops:

Skrevet

Så rart. Jeg prøvde nå nettopp og det gikk bra, både med og uten fundament. Du begynner med oversikt over byen ikke sant? Så bygger du en tomt, det må du gjøre først. Og så flytter du inn en familie og da kan du bare begynne å bygge.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Har Sims-dilla og har kjempelyst på Sims2. Men er litt redd for å kjøpe den i og med at jeg tror kanskje PCen min er for gammel og det bare blir stående og hakke... Leste kritikk av Sims2 på DineSider og der sto det at den kunne finne på å hakke selv på en kraftig PC og min PC holder akkurat til minimumskravene som er satt for Sims2. Hvilke erfaring har dere med dette?

Og en ting til: Gamle Sims hadde nesten ikke tid til noe hvis de jobbet og de hadde ikke helg, hvordan er dette i Sims2? Har de helg og ferie?

Skrevet

Jeg har Sims2 og splitter ny maskin med 256MB skjermkort, og selv da hakker den litt på introen når man går inn på ønsket by og man svever over landskapet. Synes det var litt rart men er jo "betryggende" å se at andre har kommentert det samme, PCen min er nemlig mer enn overkvalifisert. :)

Gjest Anonymous
Skrevet

:veldigsur: Høres ikke lovende ut for min gamle PC da... Har vært hyggelig den, men jeg er redd aldredommen har innhentet den, men har ikke råd til ny på et par måneder....

Vil ha Sims2! N Å ! :grine:

Skrevet

om du innvesterer i et ordentlig godt kjermkort og litt ram så skal nod den gamle klare seg!

Skrevet

Jeg har en ny maskin som ligger godt over kravene og har ingen problemer med Sims2, ingen hakking.

Simmene har to dager fri i uken, trenger ikke være lørdag og søndag (ungene derimot har alltid fri i helgene, skolen følger hverdagene). De tjener opp feriedager som de kan bruke, og får betalt da.

Når det gjelder hvor mye tid simmene har så synes jeg faktisk ting tar mer tid her enn i den første Sims. De bruker evigheter på hvert måltid og når man avbryter en handling tar det lengre tid før de faktisk slutter. Har de barn i huset går mye tid med til å lære dem å gå, snakke og bruke potta. Slikt tar tid, men ungene vokser jo opp temmelig raskt så da får man tiden tilbake. Og med to fridager i uka har de god tid til å gjøre som de vil. Siden de kan ha lange samtaler med venner over telefon og også chatte med dem over internet er det mye enklere å få venner og holde vennskapene ved like. Slikt tok lang tid før, men nå går det mye greiere.

Skrevet

bare det å ta en kaffe/espresso tar jo evigheter.. De går rundt med den koppen sin og titter her og der..

Skrevet

Og så irriterer det meg at de f.eks. nekter å legge seg hvis de er sultne, det var ikke noe problem med forrige Sims. Et pluss at de ikke lenger automatisk vasker hendene etter dobesøk, det går mye fortere. Og de våkner selv av babyskrik, så jeg trenger ikke tenke på det. En ting til, vaskehjelpen som kommer har aldri tømt søppelet. Jeg skjønner ikke hvorfor, men det blir oversett hver gang. Synes det er bra at de kan lære matlaging via TV'en samtidig som det øker "fun"-behovet også. Og veldig fint at to personer kan bruke trappene samtidig. Før stod de gjerne i kø foran trappen og ventet om noen skulle motsatt vei.

Skrevet
Men jeg har jo 17000 simeloner... :forvirra:

Og får heller ikke lovt til å bygge fundament...

Føler meg som den newbien :ler: - men det går ikke å bygge hus overhodet. Har forsøkt alle triks jeg kan - var jo den arkitekten da jeg spilte "Sims 1" :wink: , men nå får jeg det overhodet ikke til. :oops:

Har du lastet ned spillet? Man får ikke til å bygge når spillet er nedlastet... Sånn var det for meg også.

Skrevet

Spillet er kjøpt for mine sårt opptjente penger... :-?

*frustrert*

Skrevet
Hei!

Har Sims-dilla og har kjempelyst på Sims2. Men er litt redd for å kjøpe den i og med at jeg tror kanskje PCen min er for gammel og det bare blir stående og hakke... Leste kritikk av Sims2 på DineSider og der sto det at den kunne finne på å hakke selv på en kraftig PC og min PC holder akkurat til minimumskravene som er satt for Sims2. Hvilke erfaring har dere med dette?

Kjøpte pc'en min ny i sommer. her fryser spillet når det vil, eller det lukker seg ned og jeg får beskjeden om at programmet sluttet å kjøre og må avsluttes. kjedelig om jeg glemmer å lagre :-? men hakker gjør den ikke..

Skrevet

Får forresten ikke til å bygge hus heller, for når begynner med veggene, så synker de laaangt ned i jorden og blir helt skjeve. kan være noe med at jeg ikke har grunnmur kanskje?

Skrevet

Jeg lagrer hver natt (etter at de har lagt seg, har blitt en vane), begynte med det etter PC-problemer for noen mnd-siden og Sims1 krasjet hele tiden. Jeg synes det tar så lang tid å lagre i Sims2, med Sims1 gikk det mye fortere.

Skjeve hus har nok med grunnmur å gjøre ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...