AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #1 Skrevet 10. oktober 2015 Er det mange som gifter seg i en kirke man ikke sokner til? Vi ønsker å gifte oss i en annen kirke, men den kan man bare booke 9 mnd i forveien. Synes det er stressende å ikke kunne booke lokale eller dato før det. Er dette vanlig? Anonymous poster hash: 62d0d...7f6
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #2 Skrevet 10. oktober 2015 Det er vanlig. Jeg ville booket lokale uansett og satset på du får den samme datoen Anonymous poster hash: 0cd0f...a31
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #3 Skrevet 13. oktober 2015 Vi gjør det, vi bor i Oslo så det er relativt mange kirker i nærheten. Vi har et visst forhold til den kirken vi har booket, den er en av de nærmeste og den er akkurat sånn som jeg alltid har sett for meg at en kirke bør være - iallfall til bryllup. Og trappefri som bonus. Den vi sokner til er ekstremt upraktisk mht parkering for gjestene, dårlig tilgjengelighet for eldre gjester og det er en typisk arbeidskirke som er så uromantisk man kan få det. Jeg tok kontakt på dagen 9mnd før planlagt dato, det gikk helt fint for oss. Vår kirke har 3 vielsestidspunkt, vi fikk velge fritt siden vi var første til å booke. Vi booket lokale 6mnd før kirke. Det jeg gjorde var å ta kontakt med kirkekontoret for å høre hvor populær var i år i den perioden vi gifter oss neste år. Når de sa det kun var 2-3 vielser booket hele måneden (gifter oss utenom sommer...) så følte vi oss trygge på at vi klarte å få booket vielse på riktig dag, selv om vi kanskje ikke fikk førstevalg av tidspunkt. Så jeg anbefaler deg å sjekke populariteten til kirken for vielser, og hvor mange vielser de har kapasitet til. Ha også en plan B for en annen kirke om det blir krise - også booker du lokalet dere ønsker nå. :-) En ting til jeg kom på, vi booket lokale over et år i forveien og betalte depositumet. I kontrakten står det derimot at om vi avlyser minst 6mnd i forveien så får vi tilbake depositumet i sin helhet. Så om det ble krise visste vi at vi kunne endre dato uten kostnad.Anonymous poster hash: a2366...650
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå