AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2015 #1 Skrevet 9. oktober 2015 Mamma mener jeg burde slutte å sminke meg fordi ho har merka at ansiktet mitt har forandra seg veldig etter at jeg har begynt å bruke det, og at jeg burde slutte og bare la huden være naturlig, fordi det er finest, og jeg vil jo også se naturlig ut, er jo ork å sminke seg hver dag + at det ikke alltid ser perfekt ut, og da blir det stygt, men altså, jeg føler meg så stygg uten pga. urenheter og rødhet og sår. Syns dere jeg burde slutte å sminke meg? Tror dere noen hadde brydd seg om jeg hadde hatt urenheter i ansiktet? Det er liksom ikke så veldig ille men jeg har for vane å pelle på kvisene og det blir fort stygt. Syns det er veldig flaut og la folk se jeg har uren hud når så utrolig mange på skolen har så plettfri fjes. Og vet dere om noe ansiktsprodukter jeg kan bruke for å minske urenhetene? Feks. ansiktsmasker, kvisekrem og ansiktskrem? Har litt svarte prikker på nesa, så om noe hadde hjulpet mot det... Og hva jeg burde spise mindre av? Har lagt merke til at jeg ikke kan spise mat med mye fett i, eller potetgull og godteri, for da bryter helvete løs i ansikt og på ryggen så det er liksom en del mat jeg unngår. Vg2 jente Anonymous poster hash: e68e1...301
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2015 #2 Skrevet 9. oktober 2015 Samboer syns det er ganske stygt med sminke. Han syns de som legger på tjukkest ser ut som aliensAnonymous poster hash: 755c0...1c8
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2015 #3 Skrevet 9. oktober 2015 Gå til fastlegen og få hjelp til å bli kvitt kvisene. Når du får renere hud slutter du nok med sminken. Anonymous poster hash: bc757...ab8 4
Sandie Skrevet 9. oktober 2015 #4 Skrevet 9. oktober 2015 Mamma mener jeg burde slutte å sminke meg fordi ho har merka at ansiktet mitt har forandra seg veldig etter at jeg har begynt å bruke det, og at jeg burde slutte og bare la huden være naturlig, fordi det er finest, og jeg vil jo også se naturlig ut, er jo ork å sminke seg hver dag + at det ikke alltid ser perfekt ut, og da blir det stygt, men altså, jeg føler meg så stygg uten pga. urenheter og rødhet og sår. Syns dere jeg burde slutte å sminke meg? Tror dere noen hadde brydd seg om jeg hadde hatt urenheter i ansiktet? Det er liksom ikke så veldig ille men jeg har for vane å pelle på kvisene og det blir fort stygt. Syns det er veldig flaut og la folk se jeg har uren hud når så utrolig mange på skolen har så plettfri fjes. Og vet dere om noe ansiktsprodukter jeg kan bruke for å minske urenhetene? Feks. ansiktsmasker, kvisekrem og ansiktskrem? Har litt svarte prikker på nesa, så om noe hadde hjulpet mot det... Og hva jeg burde spise mindre av? Har lagt merke til at jeg ikke kan spise mat med mye fett i, eller potetgull og godteri, for da bryter helvete løs i ansikt og på ryggen så det er liksom en del mat jeg unngår. Vg2 jente Anonymous poster hash: e68e1...301 Det finnes hjelp å få Hvis du føler huden har blitt verre av make-up kan det være noen stoffer du reagerer på kanskje? Du kan også dra til apoteket å be om prøver på serier som Clean Start og Vichy Normaderm.Det finnes også legemidler som Basiron og Acnicyl (uten resept) og Skinoren og Epiduo (på resept fra lege).Det kan være lurt å dra til lege eller hudlege,om du er veldig plaget. Jeg legger ikke så mye merke til om noen har litt urenheter,men er veldig obs på mine egne.Tror det er slik for de fleste.Hvor mye sminke gjør problemene verre tror jeg er ganske individuelt.Jeg har ikke merket noe forskjell.Har alltid hatt litt problemer med uren hud.Ikke mye,men slik at det alltid dukker opp en kvise et eller annet sted i ansiktet.Fryktelig frustrerende.Jeg har alltid renset huden godt og brukt masker og peeling regelmessig men det ble aldri særlig bedre.Det eneste som har hjulpet meg er rensebørsten Clarisonic Mia 2: http://www.kicks.no/clarisonic-b485 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2015 #5 Skrevet 9. oktober 2015 Tusen takk for svar til alle! Vurderer sterkt å gå til legen, men syns det er litt flaut... Har faktisk prøvd Vichy Normaderm, men føler ikke det har hjulpet Anonymous poster hash: e68e1...301 1
Sirah Skrevet 9. oktober 2015 #6 Skrevet 9. oktober 2015 Dersom du smører et tykt lag med sminke på deg så skjønner jeg godt at moren din mener at du skal slutte. Jeg gjorde det samme som deg når jeg var på din alder og syntes selv at jeg så smashing ut. Når jeg kikker tilbake på bilder nå så blir jeg kort og greit flau Det så jo ikke ut! Ang kviser så syntes jeg du skal ta en tur til legen eller kort og greit innom et apotek og spørre om hjelp. Noen produkter må man også bruke over tid for at de skal hjelpe Går du på p-piller? Noen typer kan gi mye kviser så kanskje du kan bytte merke? Lykke til
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2015 #7 Skrevet 9. oktober 2015 Fokuser på huden din enn sminke. Når du får fin hud, slipper du å bruke mye sminke Anonymous poster hash: 29ffe...e9c
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #8 Skrevet 10. oktober 2015 Spørs hvor mye du bruker. Foreldrene mine bryr seg ikke nå som jeg sminker meg naturlig, men da jeg var rundt 14 og brukte 3 lag foundation og hadde edderkoppvipper var de skeptiske. I dag har jeg slettet alle bilder fra den tiden, selv om jeg syntes jeg så fantastisk ut selv Anonymous poster hash: 3d5e3...aa4
Lady Skrevet 10. oktober 2015 #9 Skrevet 10. oktober 2015 Du bør slutte å pelle på urenhetene. Du kan få arr av å gjøre det. Ville oppsøkt hjelp hos hudpleier eller lege, og brukt mineralpudder
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #10 Skrevet 10. oktober 2015 Dersom du smører et tykt lag med sminke på deg så skjønner jeg godt at moren din mener at du skal slutte. Jeg gjorde det samme som deg når jeg var på din alder og syntes selv at jeg så smashing ut. Når jeg kikker tilbake på bilder nå så blir jeg kort og greit flau Det så jo ikke ut! Ang kviser så syntes jeg du skal ta en tur til legen eller kort og greit innom et apotek og spørre om hjelp. Noen produkter må man også bruke over tid for at de skal hjelpe Går du på p-piller? Noen typer kan gi mye kviser så kanskje du kan bytte merke? Lykke til Spørs hvor mye du bruker. Foreldrene mine bryr seg ikke nå som jeg sminker meg naturlig, men da jeg var rundt 14 og brukte 3 lag foundation og hadde edderkoppvipper var de skeptiske. I dag har jeg slettet alle bilder fra den tiden, selv om jeg syntes jeg så fantastisk ut selv Anonymous poster hash: 3d5e3...aa4 Bruker ikke for mye sminke altså. Legger bare på et tynt lag med foundation for å jevne ut huden, også litt concealer. Jeg tar også å fyller på bryna fordi jeg har litt ''hull'' her og der, men jeg passer på at de ikke blir for store eller for mørke, for jeg hater sånne bryn som ser så unaturlige ut, så bryna ser ganske fine ut. Bruker heller ikke maskara lenger, ettersom jeg ikke vil ødelegge øyevippene, de er ganske fine fra før av Jeg bruker heller ikke p-piller nei! Grunnen til at mamma (og pappa) ikke vil at jeg skal bruke sminke er fordi de mener jeg er for ung til det og at jeg ødelegger huden min med alle kjemikaliene og at det kommer jeg til å merke på når jeg blir eldre. Innimellom kan jeg også ha litt tørr hud på nesa og panna rundt kvisene, så fondation ikke sitter ordentlig og da blir det stygt, men jeg har prøvd alt for å fikse det, og jeg får som regel ikke gjort no med det. Anonymous poster hash: e68e1...301
Gjest marizz Skrevet 10. oktober 2015 #11 Skrevet 10. oktober 2015 Synes du skal få gjøre hva du vil med tanke på alderen din, men det kan jo være det er et hint om at du bruker feil fargetone, sminker deg feil eller lignende. Finnes veldig masse bra hudpleie fra Korea for eksempel. Billig og trygt
koko458 Skrevet 11. oktober 2015 #12 Skrevet 11. oktober 2015 Synes du skal velge selv hva du vil gjøre, men om du sliter med kviser ville jeg nok oppsøkt hudpleier. du kan også kjøpe en grønn consealer til å ta på kvisene (husk at du må treffe midt på kvisa, og ikke rundt) dette vil dempe disse, om huden er tørr bruk en god fuktighetskrem eller foundation som passer til tørr hud
Avalon Skrevet 11. oktober 2015 #13 Skrevet 11. oktober 2015 Tråden er ryddet for avsporing samt svar til dette. - Avalon, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå