Gå til innhold

Psykopat

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De mener de har rett selv uansett hva du gjør. De har en helt spesiell psyke så vær forsiktig så det ikke ender med at det er du som blir knekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda,det går fint ann å knekke en psykopat.

Du må bruke samme metode mot psykopaten som psykopaten bruker mot deg.

Lykke til :wink:

Psykolog Herlovsen er ekspert på psykopater. han sier det ikke er en kamp man kan vinne, fordi alt de gjør er sykelig. Vi som fungerer normalt kan ikek bli så sykelige i måten vi er på. Gjennomført altså. Så et samliv eller en jobb med slike kan vi ikke vinne.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda,det går fint ann å knekke en psykopat.

Du må bruke samme metode mot psykopaten som psykopaten bruker mot deg.

Lykke til :wink:

Tja.. kanskje det man i dagligtale kaller en "psykopat". Men en person med diagnosen psykopat vil du nok ikke "knekke".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bruker ofte begrepet psykopat i hytt og pine. Men de som ER psykopat, tror jeg man skal holde seg unna. Ellers kan man ende opp med å tro det er man selv det er noe galt med. Man klarer neppe å overbevise en psykopat om at denne har feil?

Hva er foresten din tanke bak å knekke en psykopat, trådstarter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Å si at man ikke kan argumentere med en psykopat, og at denne ER psykopat fordi en ikke kan overvinne diskusjoen blir litt feil mener jeg. Tror nemlig ikke "psykopater" alltid klarer å argumentere rasjonellt, fornuftig og faglig. Tror faktisk de er lette å vinne over....bare man har nok kunnskaper og vet sannheten selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liljedugg

Du kan ikke knekke en psykopat. I følge han har han alltid rett.

Men det lar seg gjøre å LEVE med en psykopat, om man velger det, når man har avslørt han/henne.

Da må man aldri innlate seg på diskusjoner, bare si i fra at det nekter man diskutere, og gjerne gjenta det, gang på gang.

Man må leve sitt eget liv, møte venner og gjøre ting utenfor hjemmet, og vise en kald skulder når man får kritikk. Altså må man være sterk og ikke la seg dominere, og litt likegyldig overfor hva psykopaten egentlig "mener" om deg og ditt...

Man må svare på kritikk med at "jeg er ikke interessert i din mening" og likn. (og gjenta det)

Ikke alle psykopater bruker vold, og det lar seg gjøre å fortsette samlivet (iflg Alv E. Dahl, psykolog), men om det er noen vits, er en annen sak... (det blir som å leve to liv, men likevel sammen i en slags fattig tilstand...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest at det er to måter å forholde seg til en psykopat på og "overleve". Den ene går ut på å være sterkere enn psykopaten (prøv, den som vil...) og den andre består i å komme seg laaaangt vekk. Den siste er å anbefale. Et liv med en psykopat er ikke noe jeg unner så mange.

Jeg har en god venn som har vært borti en. Og har kjennskap til noen andre. Det er tøft å komme seg bort fra en psykopat; det krever en voldsom viljestyrke, mye slit og gode venner til å støtte deg. Jeg og mannen min var gode venner i en sånn situasjon, og det var mildt sagt en tøff prosess. For oss alle tre. Men det var riktig og nødvendig! Håper aldri jeg opplever noe sånt igjen!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

:) Tusen takk for alle svar. Kjempe takknemlig. Jeg var sammen med en psykopat i 5 år. Og han var en psykopat med stor P. :evil:

Jeg klarte å komme vekk fra ham uten problemer og for 2 årsiden. Er nå alene, tenker stadig på at jeg nå er klar for et nytt forhold, men er liiiivredd for å komme sammen med en psykopat igjen. Jeg hadde for 1 1/2 årsiden truffet en mann jeg trodde skulle utvikle seg til å bli noe mer. Men han hadde psykopatiske trekk, så jeg kvittet meg med han. Likevel sitter jeg igjen med følelsen av hvordan jeg skal takle det OM jeg treffer en ny en. :(

Nå overlater jeg alt til Gud.

Har alltid hatt en sterk personlighet, så han ar aldri klart å gi meg skyldfølelse for sine syke tanker og handlinger, han var på en måte redd meg, og til det brukte han mitt barn som hevn. :evil: For han gikk på den svakeste.

Mye jeg angrer på når det gjelder ham, bortsett fra barnet vi fikk sammen. Han bor HELDIGVIS i en annen by, så han ser ikke vårt barn mer en en gang annen hver mnd. Men tanken er at jeg er noe redd for om barnet skal få de samme tendenser. :sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å si at man ikke kan argumentere med en psykopat' date=' og at denne ER psykopat fordi en ikke kan overvinne diskusjoen blir litt feil mener jeg. Tror nemlig ikke "psykopater" alltid klarer å argumentere rasjonellt, fornuftig og faglig. Tror faktisk de er lette å vinne over....bare man har nok kunnskaper og vet sannheten selv![/quote']

Da tror du feil.

Sorry men det funker ikke sånn.

En psykopat vil ALDRI innrømme at han/hun har feil.

Liksom, man kan ikke diskutere med, vegger, steiner eller psykopater.

Forskjelden er at psykopater svarer deg.

----------------

Bra du kom deg vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å si at man ikke kan argumentere med en psykopat' date=' og at denne ER psykopat fordi en ikke kan overvinne diskusjoen blir litt feil mener jeg. Tror nemlig ikke "psykopater" alltid klarer å argumentere rasjonellt, fornuftig og faglig. Tror faktisk de er lette å vinne over....bare man har nok kunnskaper og vet sannheten selv![/quote']en psykopt bruker ikke vanlige spilleregler. De er mestrere i å finne svake punkter (vi har alle dem), og får deg til å føle de som et null. De tråker deg ned i søla. De vinner ikke ved å være rasjonelle. ...

Når alle psykologer sier de ikke er lette å vinne over, samt alle som har vært sammen med en er kenkt i år etter, da sier det sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En psykopat vil ALDRI innrømme at han/hun har feil.

Liksom, man kan ikke diskutere med, vegger, steiner eller psykopater.

Forskjelden er at psykopater svarer deg.

Nå mener jeg at psykiatrien har en litt for enkel oppfatning av psykopaten, og jeg mener at man aldri bør bruke ordet aldri om noen psykiske tilstander i det hele tatt.

Ja, det er nok mulig å knekke en psykopat, men sannsynligvis krever det såpass mye at det skjelden er verdt det. Dersom man er en sterk person vil man som regel unngå de fleste psykopater, da de gjerne går etter svake individer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neste gang jeg møter en psykopat kommer jeg til å snu i døra. Gidder ikke prøve å "vinne over" en igjen. Samme hva du sier vrir og vrenger de på det og får man til å føle seg som en idiot og et null. De trekker deg bort fra omverdenen slik at det blir lettere å kontrollere deg. Blir så sinna når jeg tenker på det!! Hvordan kunne jeg være så lett å manipulere?? Grrr pyskopater :evil: :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin
Å si at man ikke kan argumentere med en psykopat, og at denne ER psykopat fordi en ikke kan overvinne diskusjoen blir litt feil mener jeg. Tror nemlig ikke "psykopater" alltid klarer å argumentere rasjonellt, fornuftig og faglig. Tror faktisk de er lette å vinne over....bare man har nok kunnskaper og vet sannheten selv!

Det er veldig tydelig at du aldri har opplevd en ekte psykopat, og av den grunn ikke har peiling på hva du snakker om. Ordet "lett" og "psykopat" hører ikke sammen i èn setning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...