Søster K Skrevet 9. oktober 2015 #1 Skrevet 9. oktober 2015 Er det innafor å handle på Polarn o. Pyret? Og hvilke andre klesmerker selger etiske barneklær for barn? Håper noen vet 😊
Gjest Tekola Skrevet 10. oktober 2015 #2 Skrevet 10. oktober 2015 Naturvernforbundet er ikke helt overbevist om Polarn O Pyret her, i hvert fall. Men de bruker mulesingfri ull, og det er bra!
MissLucy Skrevet 10. oktober 2015 #3 Skrevet 10. oktober 2015 (endret) Kommer litt an på hva du mener med etisk. Mener du at klærne skal være miljøvennlige, eller mener du at de både skal være miljøvennlige OG produsert under gode forhold for arbeiderne? Jeg tror P.O.P tildels leverer på det første, hvis du velger ull eller økologisk bomull. I tillegg er det god kvalitet, som i seg selv er miljøvennlig da det legger til rette for gjenbruk. Men når det gjelder forholdene for arbeiderne ser det ut til at de sitter på gjerdet ift åpne leverandørlister og Accordavtalen om arbeidsforhold for arbeiderne. Men alt jeg finner er nokså gamle artikler, fra 2008 og 2013. Men det er kanskje et tegn på at det ikke har skjedd så mye? Katvig og Fred's World er to gode merker som er etiske på begge disse punktene så vidt jeg vet. Ellers har lindex en egen kolleksjon med klær i økologisk bomull, og de har åpne leverandørlister. Det betyr ikke at alt er i orden, men det er et skritt i riktig retning. På hjemmesiden til lindex finner du dessuten rapporter om dette, og Sustainable Choice er tydelig merket på de klærne det gjelder, så jeg tenker at lindex begynner å bli innafor. Stormberg er vel ganske etiske? Endret 10. oktober 2015 av Amafalathiel
Søster K Skrevet 18. oktober 2015 Forfatter #4 Skrevet 18. oktober 2015 Takk for svar! Ja, jeg tenker både miljøvennlig og produsert under rettferdige forhold. Synes setter så vanskelig å handle etisk når ting er så uklart..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå