Gå til innhold

Sinnsykehus: kostymehjelp!

Anbefalte innlegg

Samboer og jeg er invitert til en stor halloweenfest hvor temaet e "mental institution". Jeg må derfor finne et kostyme deretter, men synes det er litt vanskelig med tanke på årstiden.

Har besøkt både Google og Pinterest, og har funnet mange gode forslag. Har vurdert en gammel sykesøster med blod på forkleet og jeg har vurdert å være en pasient.

Tenker at det kan være dyrt å finne kostyme til sykesøsteren (må jo være en lang, hvit kjole), og pasienten føler jeg må være barfot. Men det funker jo ikke helt utenfor hjemmet - og spesielt ikke når jeg skal ut (festen ender nok opp på byen).

Noen med noen gode kostymetips (PS, vil ikke ha noe "slutty")? Gjerne parkostyme! :)

Anonymous poster hash: 8389d...dc7
Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/976253-sinnsykehus-kostymehjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pasienten kan vel ha ullsokker eller tøfler?

Anonymous poster hash: 59c0e...71c

Hmmm, det var ikke dumt. Men hvilke sko skal jeg ha på når vi går ute? Blir kanskje vått og vondt å gå med tøfler...

Anonymous poster hash: 62d87...0de

Jeg var på en lignende fest, og jeg kledde meg ut som "Multippel personlighet" der jeg hadde 2 ulike sko, ulike strømper, trusa utpå buksa, vrengt jakke, cowboyhatt med tiara, hånddukke laget av sokk og knapper osv. Så rart som overhodet mulig. Det gav også muligheter mtp. vær og vind.

Anonymous poster hash: 64bbf...845
  • Liker 2

Annonse

Hva med en forsker/kirurg fra gammeldags? En type forsker som utforsker kirurgiske inngrep av nysgjerrighet.

Hva het han som faktisk gjorde det? En kjent mann. Mener han var tysk?

Ellers kan dere jo varme opp tankegangen med å se noen skrekkfilmer? Det finnes jo uendelig med skrekkfilmer basert på galehus :) Spennende!

Hva med en forsker/kirurg fra gammeldags? En type forsker som utforsker kirurgiske inngrep av nysgjerrighet.

Hva het han som faktisk gjorde det? En kjent mann. Mener han var tysk?

Ellers kan dere jo varme opp tankegangen med å se noen skrekkfilmer? Det finnes jo uendelig med skrekkfilmer basert på galehus :) Spennende!

Er det Mengele du tenker på?

Endret av Arabella
  • Liker 3

Hmmm, det var ikke dumt. Men hvilke sko skal jeg ha på når vi går ute? Blir kanskje vått og vondt å gå med tøfler... Anonymous poster hash: 62d87...0de

Vanlige sko og bytte til tøfler når du kommer frem? Ev. ullsokker og Viking-støvler?

Gjest Herr Heftig

For et ufattelig usmakelig tema å ha på en fest! Snakk om fordommer mot psykisk syke. Og til orientering; når jeg er innlagt går jeg i helt vanlige klær. Det gjør de aller fleste andre også. 

Anonymous poster hash: 2f56f...f23
  • Liker 7

Annonse

Tror verten mener de skal kle seg ut som i en skrekkfilm, ikke som på en vanlig psykiatrisk avdeling.

Da burde vel heller temaet  vært 'skrekkfilm' og ikke 'mental institution'. Veldig usmakelig.

Anonymous poster hash: 96f9d...b9f

• Liker 3

Dette synes jeg var et grotesk, altfor alvorlig tema å lage moro ut av.

Helt enig.  Syns ikke dette er noe å lage moro utav.  Det er nok mange flere som har vært lagt inn på institusjoner enn folk vet. Dessuten kler ikke folk seg på noen spesiell måte på psyk, de går helt vanlig kledd. 

• Liker 4
Annonse

Da jeg var lagt inn første gangen hadde en god del som egentlig bare virret rundt og snakket med seg selv. Gjorde forøvrig jeg også, kle deg ut som meg. Hadde pysjbukse med enhjørninger, nirvanatskjorte, crocks med ullsokker, ugredd hår og røde øyne.

Anonymous poster hash: 8a1fe...c6e

Da jeg var lagt inn første gangen hadde en god del som egentlig bare virret rundt og snakket med seg selv. Gjorde forøvrig jeg også, kle deg ut som meg. Hadde pysjbukse med enhjørninger, nirvanatskjorte, crocks med ullsokker, ugredd hår og røde øyne.

Anonymous poster hash: 8a1fe...c6e

Det høres lite sannsynlig ut. 

• Liker 1

Hei TS! Jeg foreslår at du kler deg som jeg gikk på åpen og lukket psyk. avd: skjørt eller svart bukse, støvletter eller pumps, en litt stilig og pyntet overdel, kule armbånd fra HM o.l. og litt diskret sminket. :)

Anonymous poster hash: 1f45d...47f

• Liker 2

For et ufattelig usmakelig tema å ha på en fest! Snakk om fordommer mot psykisk syke. Og til orientering; når jeg er innlagt går jeg i helt vanlige klær. Det gjør de aller fleste andre også. 

Anonymous poster hash: 2f56f...f23

Støtter deg. Lurer på hvor gamle de som har bestemt dette er...

Anonymous poster hash: 646eb...62e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...