Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom jeg har muligheten til å få et slikt kort, men er student så fly maks 5-6 ganger i året, burde jeg ta det imot?

Kan kortet eventuelt gå ut på dato eller "forsvinne" siden jeg flyr for sjeldent? 

Anonymous poster hash: 01191...fab
Videoannonse
Annonse
Skrevet

?

Skrevet

Hvis du får gullkort av et diamantmedlem, så får du det jo uansett hvor lite/mye du flyr :)

Det går bare på hvor mye diamantmedlemmet flyr.

• Liker 2
Skrevet

Hvis du får gullkort av et diamantmedlem, så får du det jo uansett hvor lite/mye du flyr :)

Det går bare på hvor mye diamantmedlemmet flyr.

Får av diamantmedlem, men vil gullkortet ta slutt siden jeg flyr så sjeldent? :)

Skrevet

Jepp, har varighet ett år. Innen det året må du selv ha oppparbeidet deg rettighetene til å beholde kortet, ellers blir du "degradert". - Med mindre giveren har fått nok et år rmed diamantkort.

• Liker 2
Skrevet

Jepp, har varighet ett år. Innen det året må du selv ha oppparbeidet deg rettighetene til å beholde kortet, ellers blir du "degradert". - Med mindre giveren har fått nok et år rmed diamantkort.

Står på nettsiden til SAS at det tar 4-5 år før man får varsel om å miste noen poeng, var usikker på om det stemte. 

Gjest Haaploes
Skrevet

Står på nettsiden til SAS at det tar 4-5 år før man får varsel om å miste noen poeng, var usikker på om det stemte. 

Poengene dine og kortstatusen din er to forskjellige ting.

Du beholder poengene dine selv om du blir degradert.

Skrevet

Får av diamantmedlem, men vil gullkortet ta slutt siden jeg flyr så sjeldent? :)

Kan ikke reglene der, men kan jo tenke meg at om diamantmedlemmet beholder sin status så kan du også beholde din/han kan gi deg et nytt gullkort.

Skrevet

Poengene dine og kortstatusen din er to forskjellige ting.

Du beholder poengene dine selv om du blir degradert.

Så man får altså ikke 45 000 bonuspoeng av å bli oppgradert til gullmedlem? 

Skrevet

Så man får altså ikke 45 000 bonuspoeng av å bli oppgradert til gullmedlem? 

Nope.

Skrevet

Nope.

Ok daså :) Varigheten på gullkortet er altså 1 år dersom man ikke klarer å opparbeide 45 000 bonuspoeng selv? Vil giveren av gullkortet, altså diamantmedlem, kunne gi et nytt gullkort til meg året etter? 

Skrevet

2 års varighet på gullkort som gis av diamantmedlem, det er ihvertfall infoen jeg fikk da jeg mottok mitt kort på den måten i juni. Diamantmedlemmer kan gi bort et gullkort annenhvert år.

Skrevet

2 års varighet på gullkort som gis av diamantmedlem, det er ihvertfall infoen jeg fikk da jeg mottok mitt kort på den måten i juni. Diamantmedlemmer kan gi bort et gullkort annenhvert år.

Takk for svar :)

Skrevet

:-) verdt å ta imot selv om du reiser "lite", du tjener flere poeng per tur med gullkort enn basickort og får litt fordeler som fast track osv.

Skrevet

:-) verdt å ta imot selv om du reiser "lite", du tjener flere poeng per tur med gullkort enn basickort og får litt fordeler som fast track osv.

Hehe jada, har blitt med som reisefølge sammen med diamantmedlem før og har nytt godt av godene. Gullkortet er isåfall som en bursdagsgave og ingen andre i nærmere familie har lyst på det. Hadde vært koselig med litt fart og spenning som student, spesielt når man skal hjem til jul (fast track).

Skrevet

Og loungen om du reiser via Gardermoen ;-) free food!

Skrevet

Og loungen om du reiser via Gardermoen ;-) free food!

Og drikke samt meget behagelig støynivå :) Innenlandsloungen står det litt verre med

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...