Gå til innhold

Håret blir håpløst flokete etter vask med lillashampoo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker lillashampoo for å få de lyse stripene i håret litt kaldere. Er fornøyd med resultatet, men håret mitt blir ekstremt flokete og umulig å børste etter vask med lillashampoo. Det blir altså skikkelig trådt, og hårbørsten min ser ut som en eneste stor hårball når jeg har børstet det. Er det en spesiell balsam jeg burde bruke for å unngå dette? Bruker balsam fra redken (extreme) nå. 

Anonymous poster hash: c7b34...095
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir jo redd for å miste alt håret mitt ved bruk av denne shampooen, haha..

Anonymous poster hash: c7b34...095
Skrevet

Slutt med den, og bruk heller balsam/kur for blondt hår. (Eventuelt bruk Redken Blonde Idol Shampo)

Jeg kunne ikke bruke lillashampo i det hele tatt pga floker. Nå bruker jeg shampoen nevnt over, og den tilhørende balsamen, og denne: https://www.blivakker.no/product/201724/revlon-professional-nutri-color-creme-250ml-1002-white-platinum

Anonymous poster hash: bc566...6b6
Skrevet

Lilla/sølv/blå shampo er renseshampo med pigmenter i. De fleste inneholder ikke mer enn det, altså ingen pleie. Derfor trenger du en god fuktighetsbalsam etterpå. Er ikke vits å kure håret etter bruk av lillashampo da kuren trekker ut pigmenter siden den skal virke litt.

Siden du bruker extremebalsamen til redken som kun inneholder proteiner blir håret ditt veldig hardt og trått. Med mindre håret ditt er sykt skadet trenger du garantert mye fukt siden håret ditt oppfører seg slik som det gjør. Hvis håret ditt er skadet og tørt ville jeg skaffet meg en balsam som inneholder både proteiner og fuktighet.

Fudge sin lillashampo inneholder foresten litt fukt så håret blir ikke like trått som mange andre blir.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...