Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre.Har nettopp begynt i ny jobb.Vært der 8 dager.Allerede ser jeg at stillingen var ikke slik jeg hadde sett for meg.Føler at jeg ikke passer helt miljømessig heller..Kom fra en jobb som jeg hadde jobbet i 2 år og som jeg "flyktet" fra at jeg tror jeg har gjort et dårlig valg ut av desperasjon.Nå er jeg deprimert igjen har bare lyst til å slutte der.Samtidig som jeg vet at det er vanskelig å finne jobb.Og hva om gresset ikke er grønnere på den andre siden heller?Jeg har fått angst og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå.Jeg har ikke råd til å slutte uten videre heller.Hva gjør jeg nå?Hjelp...

Anonymous poster hash: f6ead...58f

Skrevet (endret)

Du må gi det mer enn 8 dager... jeg mistrives også alltid i ny jobb fordi jeg ikke kjenner til rutiner, kolleger osv... gi det noen måneder! :)

Endret av tørkestativ
  • Liker 1
Skrevet

Du må gi det mer enn 8 dager... jeg mistrives også alltid i ny jobb fordi jeg ikke kjenner til rutiner, kolleger osv... gi det noen måneder! :)

Hvor lang tid skal jeg gi det?Vet ikke om jeg orker i måneder en gang.. Nesten bare lyst til å slutte på dagen men det er så mye som avhenger av meg akkurat nå... Hva er den korteste tiden du har vært på et sted da tørkestativ?

Skrevet

Nå må du ikke la mistrivselen og stresset få deg til å glemme rettighetene: Du er på prøvetid og har gjensidig oppsigelsesrett og -tid på 14 dager fram til perioden er over. Hvor lenge prøveperioden skal vare, bør dere ha avtalt på forhånd og fått det i kontrakten. Normalt er prøvetiden enten 3 eller 6 måneder, slik at begge parter skal få nok tid til gjøre seg vant med ny arbeidsplass og kolleger og sette seg i rutiner.

Anbefaler også at du jobber ut prøveperioden i det minste og tar en oppfølgningssamtale med sjefen før den er over og avklarer om det blir fast ansettelse på deg eller ikke. Mest sannsynlig så må du selv kalle inn til møte, da jeg begynte i ny jobb og prøvetiden var over, fikk jeg ikke noe beskjed før jeg selv tok opp det og avtalte at kontrakten skulle fornyes ved neste lønnsjustering.

Skrevet

Hvor lang tid skal jeg gi det?Vet ikke om jeg orker i måneder en gang.. Nesten bare lyst til å slutte på dagen men det er så mye som avhenger av meg akkurat nå... Hva er den korteste tiden du har vært på et sted da tørkestativ?

Ikke slutt fordi du har angst. Angst er ikke farlig, men kan være svært unehagelig. Du må la tiden jobbe for deg. Fokuser på de tingene som er bra på jobben, alle som jobber der kan ikke være idioter. Etter å ha vært der så lenge at du kommer inn i rutinene kan du gjøre opp status på nytt. Jeg tror nemlig det er psyken din som tuller med deg, ikke at det er jobben det er noe feil med. Finn en psykolog og ta deg en prat.

Anonymous poster hash: 4a7d9...b86

Skrevet

Du sier du flyktet fra den andre jobben..noen ganger kan følelsene henge i en stund etter at man er ute av en situasjon og går inn i en ny en. Og da er det ikke jobben som er så ille, men ens eget stress. Så ville gitt det litt tid.

Anonymous poster hash: 16b0a...918
  • Liker 1
Skrevet

Får du hjelp mot angst og depresjon?

Ikke gi opp enda, du har jo såvidt rukket å vært innom stedet.

Bruk litt tid på å bli kjent med jobben, rutinene og folket, og kanskje viktigst, bruk tid på å bli frisk!

Alt føles grusomt under depresjon, men man kan komme seg ut av det.

• Liker 1
Skrevet (endret)

.....

Endret av Becapi
Skrevet

Det tar tid å komme inn i ny jobb, bli kjent med arbeidsoppgaver, rutiner, kolleger, komme inn i det sosiale. Gi det mer enn 8 dager. Ikke kvern deg inn i negative tanker, men forsøk å finne positive sider med nye jobb. Så kan du selvfølgelig fortsette å søke andre jobber mens du jobber der du er. Hos oss tar det minst et halvt år før folk syns de har hodet noenlunde over vannet, og tiden frem til det er selvfølgelig stressende og krevende, men det blir bedre. 

Anonymous poster hash: 9b198...d99
Skrevet (endret)

Jeg mistrivdes sterkt i en jobb jeg også. Var overhodet ikke noe for meg. Av tidligere erfaring tenkte jeg at jeg skulle gi det 3 mnd. Komme inn i ting og bli kjent :) når jeg ble trygg så stortrivdes jeg! Men det har også slått motsatt vei når jeg byttet jobb. Etter 3 mnd klarte jeg ikke mer. Prøv å hold ut og se hvordan ting utvikler seg! Sånn som arbeidsmarkedet er i dag er det ikke lett å få ny jobb heller :( Endret av tørkestativ
Skrevet

Tror du at du noen gang vil trives i en jobb hvis du hele tiden bruker angsten som en unnskyldning? Du må gi det tid.

Hva mener du ellers at du skal gjøre eller leve av hvis du gir opp nå? 

Anonymous poster hash: b852b...62e
  • Liker 1
Skrevet

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre.Har nettopp begynt i ny jobb.Vært der 8 dager.Allerede ser jeg at stillingen var ikke slik jeg hadde sett for meg.Føler at jeg ikke passer helt miljømessig heller..Kom fra en jobb som jeg hadde jobbet i 2 år og som jeg "flyktet" fra at jeg tror jeg har gjort et dårlig valg ut av desperasjon.Nå er jeg deprimert igjen har bare lyst til å slutte der.Samtidig som jeg vet at det er vanskelig å finne jobb.Og hva om gresset ikke er grønnere på den andre siden heller?Jeg har fått angst og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå.Jeg har ikke råd til å slutte uten videre heller.Hva gjør jeg nå?Hjelp...

Jeg ville søkt etter andre jobber, men ikke sluttet der og prøvd å gjøre det beste ut av det. Er det noe du er misfornøyd med kan du jo ta det opp med sjefen. Kanskje du kan få litt tilrettelegging. Liker du ikke det sosiale, kanskje du kan trekke deg litt tilbake, spise lunsj alene eller gjøre selvstendige oppgaver. 8 dager er jo ikke 2 uker en gang i en ny jobb. Det kan hende du har rett i at jobben ikke er noe for deg, men å stå uten noe er heller ikke noe god ide.

• 2 uker senere...
Skrevet

Åfff... Her er jeg igjen... Fortsatt mistrives jeg sånn i denne nye jobben.Jeg prøver å se det gode i det men klarer ikke.Jeg blir bare skikkelig deprimert av det her og merker at det går utover de hjemme.Det er både miljø og arbeidsoppgavene som jeg ikke trives med og jeg blir bare helt paff hver gang jeg kommer hjem.Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre... Har vært der i snart 3 uker og akkurat nå så vil jeg bare bort derfra.Får ikke sove nå på grunn av det.Jeg klarer ikke å være lykkelig.Jeg vet jeg kan ikke bare slutte uten videre og jobb er heller ikke enkelt å få akkurat nå.Samtidig er jeg så redd til hva jeg kommer til å få av jobb etter dette.Jeg prøver å få en oversikt over hva jeg hadde trivdes med på en jobb men allikevel er det ingen garantier.Man vet jo aldri på en jobb før man virkelig jobber der... jeg vet ikke hva jeg bør gjøre...

Skrevet

Åfff... Her er jeg igjen... Fortsatt mistrives jeg sånn i denne nye jobben.Jeg prøver å se det gode i det men klarer ikke.Jeg blir bare skikkelig deprimert av det her og merker at det går utover de hjemme.Det er både miljø og arbeidsoppgavene som jeg ikke trives med og jeg blir bare helt paff hver gang jeg kommer hjem.Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre... Har vært der i snart 3 uker og akkurat nå så vil jeg bare bort derfra.Får ikke sove nå på grunn av det.Jeg klarer ikke å være lykkelig.Jeg vet jeg kan ikke bare slutte uten videre og jobb er heller ikke enkelt å få akkurat nå.Samtidig er jeg så redd til hva jeg kommer til å få av jobb etter dette.Jeg prøver å få en oversikt over hva jeg hadde trivdes med på en jobb men allikevel er det ingen garantier.Man vet jo aldri på en jobb før man virkelig jobber der... jeg vet ikke hva jeg bør gjøre...

Begynn og søk på andre jobber, tenk litt om hva du liker å pusle med osv. Du får hvertfall ingen annen jobb hvis du ikke begynner å søke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...