Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er snart 30 men sliter allikevel med kviser. Jeg har gått på isotretinoinkur (med forbehold om skrivefeil).

Nå er huden veldig tørr, men jeg har fet og kvisete hud. Kuren hjalp, men jeg sliter allikevel med kviser. Jeg har ikke pleid å behandle huden, kanskje med litt krem noen ganger når huden er for tørr.

Hva slags produkter anbefaler dere til slik uren, tørr, fet og kvisete hud?

Noen som har hatt min hudtype og fått markant bedre hud gjennom bruk av rensegele, kremer mm?

Anonymous poster hash: a4314...0cd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde veldig sensitiv hud som trengte fukt før kuren, og jeg har tro på at det bør tilføres etterpå også. Hudpleier som så på min hud ble overrasket over hvor sensitiv den var,og anbefalte meg dermalogica sin barrier repair krem, og en veldig mild rens. Jeg bruker en fra matis.

Tenker at huden din høres ut som om den er dehydrert, og trenger fukt. Siden den ikke får fukt produserer den talg får å smøre seg selv, som igjen fører til kviser.

Jeg bruker skinoren innimellom, fikk den foreskrevet av hudlegen. Og så bruker jeg milde produkter. I mitt tilfelle er dette altså dermalogica sin barrier repair og en krem fra A-derma for upset skin. Ville kanskje vurdert noe liknende, og det kan gjerne være noe fra apoteket. Brukte du den kremen fra la roche posay for hud på medisinsk behandling mens du gikk på isotretinoin? Kanskje verdt å prøve den nå som en start?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...