Gå til innhold

Alenefar. Tips til enkle hårfrisyrer på datter?

Teardrop

Anbefalte innlegg

Alenefar med store arbeidshender. Tips til gadgets eller hacks og tips til hvordan han kan klate å fikse håret til dattern sin? Hun har langt hår. Han klarer ikke sette i de knøttsmå hårstrikkene engang pga bittesmå strikker. Hårspenner er det eneste han får til.

Linker? Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det trenger ikke være mer avansert enn en hestehale. Bruk litt større strikk om du ikke får fingrene inn i en bitte liten strikk. Evt musehaler, altså en på hver side av hodet. 

Småjenter trenger ikke dolle seg med allskens dilldall når de er så små at de ikke klarer sette i klemmene selv en gang. 

Evt kan du gå til innkjøp av stripsemaskin ;)

Anonymous poster hash: 9d9b6...d45
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes

"Er det pappa som har ordnet håret ditt i dag?"

Hver gang jeg kom i barnehagen eller på skolen med hårbøyle. Hver gang var svaret "ja"  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Overtal henne til å teste ut dreadlocks. Da slipper du å tenke på det som et problem. I allefall for en stund.

Men all ære til deg for å spørre et seriøst spørsmål på kvinneguiden om dette. Det står det respekt av!

Jeg er far selv, og vet akkurat hvilke ting i hverdagen som er så vanskelig så vanskelig, mens for damene er det som regel ingen sak de i det hele tatt trenger å tenke over.

Stå på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Er det pappa som har ordnet håret ditt i dag?"

Hver gang jeg kom i barnehagen eller på skolen med hårbøyle. Hver gang var svaret "ja"  :fnise:

Gjorde det noe da du var liten, eller synes du at det var fint, selv om pappaen din ikke var verdens beste hairdresser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes

Gjorde det noe da du var liten, eller synes du at det var fint, selv om pappaen din ikke var verdens beste hairdresser?

Det gjorde meg absolutt ingenting, alt var greit så lenge jeg slapp å ha håret i øynene, og i motsetning til mammas fletting, så lugget aldri pappas hårbøylepåsetting.

Faktisk lurer jeg litt på om jeg skal ha hårbøyle den dagen jeg gifter meg som en intern vits mellom meg og paps  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lær deg musefletter. Kjøp tykke strikker. Lær henne å gre håret selv, så hjelper du til med museflettene/hestehalen, eventuelt en hårbøyle.

Anonymous poster hash: 69b01...79b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det litt lengde på håret ville jeg fått noen til å lære deg helt enkel fletting om du ikke kan det, enklest å få pent (altså enkel flette i nakken, kanskje et par spenner i luggen). Ellers er nok ikke den flettemaskinen så dum, husker jeg hade en lik manuell sak til Barbien min da jeg var lita :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lån "Den store fletteboka" på biblioteket. Den har et eget kapittel for fedre, hvor veiledningene rett og slett er skrevet for menn.

Ellers trenger man jo ikke å bruke av de minste strikkene, da. Gå opp en strikkstørrelse så skal du straks se at han får til mer. Om strikken må surres tre eller seks ganger rundt musefletta/hestehalen/fletta spiller jo ingen rolle.

Anonymous poster hash: b1635...a86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lån "Den store fletteboka" på biblioteket. Den har et eget kapittel for fedre, hvor veiledningene rett og slett er skrevet for menn.

Ellers trenger man jo ikke å bruke av de minste strikkene, da. Gå opp en strikkstørrelse så skal du straks se at han får til mer. Om strikken må surres tre eller seks ganger rundt musefletta/hestehalen/fletta spiller jo ingen rolle.

Anonymous poster hash: b1635...a86

Boka heter forresten "Fletteboka", av Bente-Helen Schei.

Hvorfor det ble anonymt i sted aner jeg ikke...

For øvrig er jo et annet tips å ringe den lokale frisøren og bestille en "ordne håret på datteren"-time.

Endret av Rosalie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mann har ti tommeltotter når han skal fikse gullet på håret. Han er en flott far, men når det kommer til barnets hår er han grønn. Lenge leve stemor!

Barnet løper til meg om far finner frem hårbørsten, og han har mistet retten til å fikse håret hennes. Om jeg ikke er der, mener hun det er bedre å gre seg selv.

Ville faktisk satt meg ned om jeg var han og lært meg hvordan man fletter et hår. Om håret er langt er det greit å sette det i en enkel flette bak.

Anonymous poster hash: 9863b...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alenefar med store arbeidshender. Tips til gadgets eller hacks og tips til hvordan han kan klate å fikse håret til dattern sin? Hun har langt hår. Han klarer ikke sette i de knøttsmå hårstrikkene engang pga bittesmå strikker. Hårspenner er det eneste han får til.

Linker? Tips?

Du er jo ikke alenefar om du har avtaleordningen 50/50.

Du kan sette opp luggen bort med en spenne eller ta initiativ og spørre barnets mor om hun kan vise deg?

Hun har sikkert tilbydt deg dette men du svarer vel ikke (som vanlig).

Er det noe kvinner liker dårlig så er det menn som ikke svarer eller kommuniserer.

Anonymous poster hash: 66d6f...0f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...