Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bare skrive aller først at dette ikke er ment slemt, det er bare et spørsmål jeg har etter å ha lest litt rundt her inne i en periode.

Dere som begynner å teste fra sånn typ 8 DPO - hvorfor gjør dere det, egentlig? Det sies at halvparten av alle svangerskapsavbrudd/"spontanaborter" skjer før forventet menstruasjon (altså en såkalt kjemisk), og at dette da bare vil oppleves som en litt krafig og/eller forsinket mens dersom man ikke har testet (infoen er herfra)

Det jeg lurer på, er hvorfor i all verden dere ønsker å vite om det dersom dette skjer? Står du med en svakt positiv test 9 DPO, har du ganske stor risiko for å ende opp med en blødning i løpet av de neste dagene likevel. Hva var da gevinsten med å vite det så tidlig? Veier følelsen av kontroll opp for sorgen ved at det ikke blir noe av?

For all del - jeg tester selv fra IKM, men jeg klarer bare ikke å sette meg inn i behovet for å teste så infernalsk tidlig.

Anonymous poster hash: b3539...54a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

15% sjanse for at det skal skje noe i den perioden før mensen. Kommer ann på hvordan du ser det, men jeg syns ikke det er en stor sjanse for at det skjer. 85% sjanse for at det går bra og samtidig vet man da at man er fruktbar og man kan virkelig sette inn tiltak for barnet som f.eks kaffeinntak osv.

Anonymous poster hash: 56e33...12d

Skrevet

15% sjanse for at det skal skje noe i den perioden før mensen. Kommer ann på hvordan du ser det, men jeg syns ikke det er en stor sjanse for at det skjer. 85% sjanse for at det går bra og samtidig vet man da at man er fruktbar og man kan virkelig sette inn tiltak for barnet som f.eks kaffeinntak osv.

Ca 30% av alle påbegynte svangerskap ender i SA. Halvparten skjer før forventet mens. Med andre ord er sannsynligheten for at det går bra 70% fra start, ikke 85%.

Anonymous poster hash: b3539...54a

Skrevet

Det var faktisk noe jeg tok med i beregningen. Sammenlagt er det 30 % sjanse, men det reduseres 15% etter IKM. Så dermed tenkte jeg at det er 15% sjanse før IKM og 15% etter IKM. Som sammenlagt er 30% før IKM. Ergo 85% sjanse før mensen siden det var det vi snakket om. Fordi det ble sagt at det var dumt å gjøre det før IKM og etter IKM er det jo en annen sak.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror at det er mer normalt at man mister før man kan måle Hcg på graviditetstesten. Fordi da er embryoet festet til livmoren. Derimot er det gjerne en unnfangelse som har skjedd men har svunnet henn i stedet for å feste seg. Jeg mener at Hcg hormonet kan lettere måles etter dette, derfor er det ikke alltid enkelt å få positive tester før IKM selv om man faktisk er gravid.

Skrevet

Ikke vits å teste før ved 12 uker da eller?

Anonymous poster hash: e822a...52a
  • Liker 1
Skrevet

Jeg testet tidlig, rett og slett fordi jeg var nysgjerrig og ivrig :) Men kudos til de som klarer å vente til IKM :) testet positiv 9dpo og er nå tre dager over IKM 👍 så er over den mest kritiske tida 😄

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...