Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på "billigpinnekjøtt"  fra Rimi, Rema osv.  Skal lage til mange. Tenkte å lage i slutten av november, noen som vet??

Skrevet

Tenker på "billigpinnekjøtt"  fra Rimi, Rema osv.  Skal lage til mange. Tenkte å lage i slutten av november, noen som vet??

Vet ikke, men det bruker å komme i god tid lenge før slutten av november :spise: Kos dere!

Anonymous poster hash: de113...135

Skrevet

Jeg så pinnekjøtt på Rema i dag, men det var lokalt kjøtt til 269/kg. I slutten av november har de nok pinnekjøtt overalt.

Skrevet

Jeg skal ha 6-7 kg så må nok satse på Rimi/Rema sitt :)

Skrevet

Jeg så pinnekjøtt på Rema i dag, men det var lokalt kjøtt til 269/kg. I slutten av november har de nok pinnekjøtt overalt.

Rema hvor? Leter og leter, men har bare funnet til 400kr/kg :(

Skrevet

Rema hvor? Leter og leter, men har bare funnet til 400kr/kg :(

Haha, jeg skal ha 14 stk på pinnekjøtt, man regner gjerne 4-500 gr pr stykk.    2500 kr bare i kjøtt!!   Og når man i tillegg skal ha tilbehøret, litt vin og snacks så hadde vel festen kommet på godt over 3000 kr.  Tror jeg må vente på Rimi sitt eget gitt.  :fnise:

Skrevet

Haha, jeg skal ha 14 stk på pinnekjøtt, man regner gjerne 4-500 gr pr stykk. 2500 kr bare i kjøtt!! Og når man i tillegg skal ha tilbehøret, litt vin og snacks så hadde vel festen kommet på godt over 3000 kr. Tror jeg må vente på Rimi sitt eget gitt. :fnise:

Vi er heldigvis bare 2 personer her, men det selges bare i bakker på 2kg! Jeg vil ikke gå i kassa og betale 800kr bare fordi jeg craver:p har jeg klart meg i 6mnd så klarer jeg litt til :P

3000 for en middag er også drøyt!

Skrevet

Fårikålkjøttet markerer at slaktingen er i gang. Samtidig saltes pinnesidene noen døgn, og henger til tørk halvannen til to måneder. Og vips, er det ute i butikkene.

Kanskje det blir rimeligere å kjøpe fersk pinneside, og lage det selv neste gang? Det er ingen heksekunst.

Skrevet

Fårikålkjøttet markerer at slaktingen er i gang. Samtidig saltes pinnesidene noen døgn, og henger til tørk halvannen til to måneder. Og vips, er det ute i butikkene.

Kanskje det blir rimeligere å kjøpe fersk pinneside, og lage det selv neste gang? Det er ingen heksekunst.

Det må nesten testes. Får en fersk pinneside hele året?

Skrevet

De hadde det i reklamebladet fra meny for et par uker siden :)

Skrevet

I dag fikk jeg tak i pinnekjøtt på rimi til 170kr/kg :)

• Liker 1
Skrevet

I dag fikk jeg tak i pinnekjøtt på rimi til 170kr/kg :)

Mener jeg har fått Rimi sitt eget for 110 kr kiloen, men det gjenstår å se da. :) Vet at FP sitt faktisk ikke er så verst og det går an å koke dette sammen med noen pakker dyrere kjøtt. 

Skrevet

Mener jeg har fått Rimi sitt eget for 110 kr kiloen, men det gjenstår å se da. :) Vet at FP sitt faktisk ikke er så verst og det går an å koke dette sammen med noen pakker dyrere kjøtt.

Var coop jeg fikk tak i på rimi. Rimi her tar inn coop nå i og med at de skal gå over til coop. Syns 170kr/kg er greit når det enda ikke er kommet så stort utvalg :)
Skrevet (endret)

Ja, det kan sikkert bestilles. Men det er jo i slaktetida på høsten (når fårikålkjøttet dukker opp i tilbudsavisene) at kjøttet er rimeligst. Er du god kunde, kan gjerne din faste dagligvare ta inn til deg.

Uansett. om en salter og tørker selv, eller kjøper ferdig, synes jeg resultatet blir best når en kjøper hele sider. Få slakteren til å sage mellom ryggplatene, så fikser du resten selv med en kvass kniv. Det går forsåvidt greit å sage selv også. Men slakteren/ferskvaren har ofte båndsag, så en sparer litt arbeide på det.

Sånt ferdigkappet plastpinnekjøtt har så mye spisse beinsplinter, at det knapt er noen estetisk nytelse å fortære det lenger. Kan ikke snakke for andre, men selv setter jeg pris på at det er forskjell på middagsbordet og piercingsjappa...

Endret av Kamikatze
Skrevet

Ja, det kan sikkert bestilles. Men det er jo i slaktetida på høsten (når fårikålkjøttet dukker opp i tilbudsavisene) at kjøttet er rimeligst. Er du god kunde, kan gjerne din faste dagligvare ta inn til deg.

Uansett. om en salter og tørker selv, eller kjøper ferdig, synes jeg resultatet blir best når en kjøper hele sider. Få slakteren til å sage mellom ryggplatene, så fikser du resten selv med en kvass kniv. Det går forsåvidt greit å sage selv også. Men slakteren/ferskvaren har ofte båndsag, så en sparer litt arbeide på det.

Sånt ferdigkappet plastpinnekjøtt har så mye spisse beinsplinter, at det knapt er noen estetisk nytelse å fortære det lenger. Kan ikke snakke for andre, men selv setter jeg pris på at det er forskjell på middagsbordet og piercingsjappa...

ok

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...