Lineb Skrevet 8. oktober 2015 #1 Skrevet 8. oktober 2015 Hei! Katten min har det siste døgnet hatt ett åpent øye konstant. Til og med når han sover. Han er dog i like fin form som vanlig da han spiser masse, koser masse og leker. Det ene øyet virker som normalt, han lukker det når han sover og kniper det sammen når man kosesnakker til han. MEN det andre øyet er konstant åpent. Har forsøkt å "leke" lege og se om øyet hans følger fingeren min osv, og det gjør det. Når han sover ser det ut som den hinnen dekker noe over det og det tilfører vel god fuktighet? Noen som vet om dette er så akutt at jeg bør ringe dyrlege NÅ? Eller om jeg eventuelt kan vente til i morgen og se om det er bedre, og hvis ikke, ringe da? På forhånd, takk. Som dere sikkert forstår er jeg en veldig bekymret kattemor.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2015 #2 Skrevet 9. oktober 2015 Hei, jeg vet ikke hva dette kan være, hadde det vært et menneske det var snakk om hadde jeg tenkt slag, nervebetennelse eller lignende. Men jeg ville ringt dyrlege bare for å spørre om dette må håndteres asap. Tørker øyet inn, må man ha dråper? EtcAnonymous poster hash: 3ef0d...ac0
Lineb Skrevet 14. oktober 2015 Forfatter #4 Skrevet 14. oktober 2015 Hei! Ringte dyrlegen dagen etter og de trodde ikke det var noe farlig med det, og at vi skulle se det an til over helgen da katter er jo veldig flinke til å heale seg selv. Om det skulle være noe problem, skulle jeg selvfølgelig ringe til veterinær på vakt. Allerede lørdag så katten mye bedre ut. Øyet gikk ikke helt igjen da heller, men var mye tettere enn dagene i forveien. I følge naboen som arbeider i Dyrebeskyttelsen, kunne det virke som om katten hadde hatt et klor under el. over øyet som hadde hovnet opp og gjorde det vondt for han å lukke øyet. Da jeg var redd for at det ikke kom til nok væske, dro jeg på apoteket og kjøpte saltvannsløsning til dyr og dryppet litt hver dag. F.o.m i går virket øyet helt godt igjen! 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå