Gå til innhold

hvorfor

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvorfor er det 12 pølsebrød i en pakke

når det bare er 10 pølser i en pakke

hva skal man bruke de 2 siste brødene til

Skrevet

Og de store brødene er det seks. Og da må du kjøpe tolv da og. :evil:

Skrevet

Fordi pølsebrød er godt. Man skal spise de to som er igjen uten noenting:-)

Skrevet

Man mister fort et pølsebrød i gulvet/på bakken, eller i sin barnlige iver etter pølse med brød så bryter man et brød i to. Da er det greit å ha en barnesikring.

Skrevet

men jeg får alltid 2 brød til overs

løsningen er vel å kjøpe 5 pakker med pølsebrød og 5 pakker pølser men blir ikke det litt mye på en gang a

Skrevet

då må finne fellesnevneren til 10 og 12. Du må kjøpe seks pølseposer og fem pølsebrødposer.

Skrevet
då må finne fellesnevneren.

Å herregud :o Nå fikk jeg ungdomsskole-flashback.

Hurrrr :o

Gjest Anonymous
Skrevet
Man mister fort et pølsebrød i gulvet/på bakken' date=' eller i sin barnlige iver etter pølse med brød så bryter man et brød i to. Da er det greit å ha en barnesikring.[/quote']

Hvis pølsa detter ut av pølsebrødet og også havner i bakken, er man like langt. Det skjer ikke så reint lite, skal jeg si deg.

Skrevet

Å herregud :o Nå fikk jeg ungdomsskole-flashback.

Hurrrr :o

:ler:

Skrevet

Hvis pølsa detter ut av pølsebrødet og også havner i bakken, er man like langt. Det skjer ikke så reint lite, skal jeg si deg.

Da er vi over på oppdragelse, og det er en annen debatt, men da vi er på snikk-snakk er det nok plass til flere debatter i samme tråd! Man bør da bli oppdratt til å ta bedre vare på dyrbare ting, og pølser er da mer dyrbare enn hva brød er. Men det dreier seg kanskje mer om verdisyn, som er nok en debatt, men også en debatt man bør kunne ta i denne tråden. Kjør debatt!

Skrevet

Kanskje de to pølsebrødene er til å fore naboens unger som henger over grillen og gnåler?

Skrevet
Kanskje de to pølsebrødene er til å fore naboens unger som henger over grillen og gnåler?

Eller kanskje det er leketøy til far og mor?

Gjest Anonymous
Skrevet

Da er vi over på oppdragelse, og det er en annen debatt, men da vi er på snikk-snakk er det nok plass til flere debatter i samme tråd! Man bør da bli oppdratt til å ta bedre vare på dyrbare ting, og pølser er da mer dyrbare enn hva brød er. Men det dreier seg kanskje mer om verdisyn, som er nok en debatt, men også en debatt man bør kunne ta i denne tråden. Kjør debatt!

Når vi er over på verdisyn. Er du klar over hvor mange pølsebrød man må ha for å produsere 1 kg pølse? Det er ikke reint få!

Skrevet

Når vi er over på verdisyn. Er du klar over hvor mange pølsebrød man må ha for å produsere 1 kg pølse? Det er ikke reint få!

Dette er vel mer biologi, fysikk og kjemi, enn verdisyn. Så klart kommer verdisynet inn i bildet når man skal vurdere om det er etisk forsvarlig å lage pølser ut av pølsebrød. Ikke minst er det et religiøst spørsmål, siden man leker med skaperverket.

Skrevet

Jeg tror de to pølsebrødene som er til overs er sånne reserve pølsebrød. For hvor ofte hender det vel ikke at pølsebrødet faller fra hverandre når man skal stappe i pølser så fort som mulig til gnålende og hoppende unger, eller lignende? Dagens pølsebrød henger jo nesten ikke sammen jo :roll: Derfor, min konklusjon blir : Reservepølsebrød. :Nikke:

Skrevet
Jeg tror de to pølsebrødene som er til overs er sånne reserve pølsebrød. For hvor ofte hender det vel ikke at pølsebrødet faller fra hverandre når man skal stappe i pølser så fort som mulig til gnålende og hoppende unger' date=' eller lignende? Dagens pølsebrød henger jo nesten ikke sammen jo :roll: Derfor, min konklusjon blir : Reservepølsebrød. :Nikke:[/quote']

De pølsebrødene er for sånne som meg som ikke liker pølser. Eter dem med kæssjup, sennep og løk istede.

Skrevet

Jeg har funnet løsningen!

Dersom du kjøper ostepølser fra Leiv Vidar er det 8 i pakken, og de passer fint i store pølsebrød. Og i de store pølsebrødpakkene er det 8 pølsebrød!

Glimrende!

Skrevet

Jeg tror pølsebrød-pakkene er laget spesielt til meg. for jeg er kjempeglad i pølsebrød og ikke så glad i pølser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...