AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #1 Del Skrevet 8. oktober 2015 Når jeg skal betegne folk i en litt sånn løs jovial tone har jeg en tendens til å gå for "fjomp" eller "nisse". F.eks. han fjompen på andre siden av gangen eller han nissen som jobber i det firmaet. Men nå har jeg kjørt meg fast i de to begrepene, og trenger noen nye! Regner med noen har et par gode? Anonymous poster hash: f0a91...1a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 8. oktober 2015 #2 Del Skrevet 8. oktober 2015 Fjompenisse? Det var selvsagt ikke alvorlig ment. Men jeg vet om et stilig ord som jeg tror bare brukes på Smøla utenfor Kristiansund: snøs. Det betyr noe sånt som "luring" og kan brukes i mange sammenhenger. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #3 Del Skrevet 8. oktober 2015 Fjompenisse? Det var selvsagt ikke alvorlig ment. Men jeg vet om et stilig ord som jeg tror bare brukes på Smøla utenfor Kristiansund: snøs. Det betyr noe sånt som "luring" og kan brukes i mange sammenhenger. Haha, jeg har koblet den komboen selv - og den funker bra - men fortsatt skulle jeg hatt litt flere navn på kontoen Anonymous poster hash: f0a91...1a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #4 Del Skrevet 8. oktober 2015 Gjøk, dott, tufs, fjols, gnom, såpekoker, stymper, usling eller stakkar? Anonymous poster hash: 69e6b...205 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #5 Del Skrevet 8. oktober 2015 Gjøk, dott, tufs, fjols, gnom, såpekoker, stymper, usling eller stakkar? Anonymous poster hash: 69e6b...205 Haha, dott er fin! Takk! Give me more Anonymous poster hash: f0a91...1a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Margit Spat Skrevet 9. oktober 2015 #6 Del Skrevet 9. oktober 2015 Jeg slår et slag for utrydningstruede ord og anbefaler deg å bruke fusentast ved enhver passende anledning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 9. oktober 2015 #7 Del Skrevet 9. oktober 2015 Lømmel, bengel, snøsel, slyngel, tølper, døgenikt, diletant - tilhører samme kategori som MargitSpats fusentast og bør sporenstreks bli gjengse ord igjen. Tullebukk, stut, tøvsjur, tøvmus, snok - for å hente noen fra dyreriket. Bøllefrø, taper, offer, kjøttskalle, tomskalle - også mindre flatterende betegnelser. Smågutt - min personlige favoritt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2015 #8 Del Skrevet 9. oktober 2015 Jeg liker "vesen", "hva gjør det vesenet der?" Anonymous poster hash: c67f0...b3a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2015 #9 Del Skrevet 9. oktober 2015 Når jeg skal betegne folk i en litt sånn løs jovial tone har jeg en tendens til å gå for "fjomp" eller "nisse". F.eks. han fjompen på andre siden av gangen eller han nissen som jobber i det firmaet. Men nå har jeg kjørt meg fast i de to begrepene, og trenger noen nye! Regner med noen har et par gode? Anonymous poster hash: f0a91...1a0 Jeg synes ikke noe om å sette utnavn på mennesker Noe annet er det med kjælenavn, som jo er godt ment Anonymous poster hash: a0cbc...f0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2015 #10 Del Skrevet 9. oktober 2015 Knall. Det er et ord jeg liker. Den knallen der. Anonymous poster hash: 96fbf...2ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2015 #11 Del Skrevet 9. oktober 2015 Gjøk,sau,nepskrell,banditt.... Anonymous poster hash: fa535...00b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vox_populi Skrevet 9. oktober 2015 #12 Del Skrevet 9. oktober 2015 (endret) Ei vås (ei som prater mye vas eller vås). Et ord man ofte har behov for, dessverre. Endret 9. oktober 2015 av Vox_populi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2015 #13 Del Skrevet 9. oktober 2015 Sopp, løk, nepe. Anonymous poster hash: a1b7b...5ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuntzilla Skrevet 9. oktober 2015 #14 Del Skrevet 9. oktober 2015 Jeg bruker gjerne "han stuten der". Eller løken. Mer humoristisk enn vondt ment det da altså. Bruker også kuken i blant, men de er fordi jeg banner som en sjømann og henger for mye med guttaboyz som har den tonen. Ikke alle steder det oppfattes som spesielt humoristisk eller uskyldig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_flabbycat Skrevet 9. oktober 2015 #15 Del Skrevet 9. oktober 2015 Min gamle bestefar pleide å henvise til folk på det viset med å si "Hainn stuppulin borti der". Det var aldri vondt ment, men jeg er fortsatt ikke helt sikker på hva stuppuli betyr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Herr Heftig Skrevet 9. oktober 2015 #16 Del Skrevet 9. oktober 2015 sopp, smurf, neger, kar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dovenpeis Skrevet 10. oktober 2015 #17 Del Skrevet 10. oktober 2015 Smågutt - min personlige favoritt.Kvinne - min personlige favoritt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 10. oktober 2015 #18 Del Skrevet 10. oktober 2015 Kvinne - min personlige favoritt. Vesla er vel litt bedre, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dovenpeis Skrevet 10. oktober 2015 #19 Del Skrevet 10. oktober 2015 Vesla er vel litt bedre, eller?Det er et synonym. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #20 Del Skrevet 13. oktober 2015 Når jeg skal betegne folk i en litt sånn løs jovial tone har jeg en tendens til å gå for "fjomp" eller "nisse". F.eks. han fjompen på andre siden av gangen eller han nissen som jobber i det firmaet. Men nå har jeg kjørt meg fast i de to begrepene, og trenger noen nye! Regner med noen har et par gode? Anonymous poster hash: f0a91...1a0 laverestående menneske? Anonymous poster hash: dc636...e92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå