Gå til innhold

Er det greit at kvinner kler seg sånn på byen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror du det spiller noen rolle hvordan man går kledd når det står en gal afrikaner i mørket og bare skal nedverdige og straffe kvinne fordi hun er norsk, går ute uten anstand og ikke bærer hijab?    I deres øyne er det like lite ærefullt og gå i bukse som i miniskjørt!

Ja! Har man på seg en bukse av god kvalitet med et belte som er kranglete å få opp må han virkelig jobbe for føden, og det er en sjanse for at han finner ut at det ikke er verdt det.

I mellomtiden gjør man selvfølgelig så mye motstand som man kan og lager flere kilometer med støy.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja! Har man på seg en bukse av god kvalitet med et belte som er kranglete å få opp må han virkelig jobbe for føden, og det er en sjanse for at han finner ut at det ikke er verdt det.

I mellomtiden gjør man selvfølgelig så mye motstand som man kan og lager flere kilometer med støy.

Så du tror at hvis alle gikk med brukse og belte hadde ingen blitt voldtatt på vei hjem fra byn, fordi det er for tungvint å få av?

Selvfølgelig skal jenter få gå med det de vil, å gå med et kort skjørt er ikke 'å be om å bli voldtatt' som noen sier tidligere i tråden. Hva med å lære gutter og menn at det ikke er greit å voldta jenter uansett hva de går med (eller ikke går med) eller hvis de går hjem alene i mørket? Menn som ikke klarer å kontrollere seg bare fordi de ser en lettkledd kvinne burde ikke få ferdes fritt ute.

Anonymous poster hash: 501aa...210

• Liker 2
Skrevet

Så du tror at hvis alle gikk med brukse og belte hadde ingen blitt voldtatt på vei hjem fra byn, fordi det er for tungvint å få av?

Var ikke det jeg sa.

Jeg sa:

Har man på seg en bukse av god kvalitet med et belte som er kranglete å få opp må han virkelig jobbe for føden, og det er en sjanse for at han finner ut at det ikke er verdt det.

Og det betyr at kjønnsorganet er mye vanskeligere tilgjengelig når man har på bukse med solid belte enn miniskjørt.

Hva med å lære gutter og menn at det ikke er greit å voldta jenter uansett hva de går med (eller ikke går med) eller hvis de går hjem alene i mørket?

Joa greit nok det, og jeg tror nok de aller fleste (Norske) gutter har skjønt det.

Så har vi den stadig økende strømmen av importvare da, som er oppdratt stikk motsatt.

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er greit. Men de må forvente at de får kommentarer av noen. Men jeg er ikke enig i det du sier om at de ber om at kåte menn tar på de. At noen kommenterer noe er en ting, men å beføle er ikke greit i det hele tatt! 

Og dersom jenten synes det er ubehagelig å få tilsnakk, så får hun si i fra. Og da bør mennene respektere det og trekke seg unna. 

• Liker 1
Skrevet

Har du sett noen med sånne antrekk? Det har ikke jeg.

Anonymous poster hash: 4b0b6...ddc

Ja mange. Ofte tenåringsjenter. 

Ja, det er greit. Men de må forvente at de får kommentarer av noen. Men jeg er ikke enig i det du sier om at de ber om at kåte menn tar på de. At noen kommenterer noe er en ting, men å beføle er ikke greit i det hele tatt! 

Og dersom jenten synes det er ubehagelig å få tilsnakk, så får hun si i fra. Og da bør mennene respektere det og trekke seg unna. 

Ja de bør respektere, trekke seg unna og holde fingrene borte, men det finnes mange som ikke gjør det. Så da er det vel bedre å være fornuftig å ikke vise så mye hud når det er fult i fulle folk ute sent på kveldene og nettene. 

Skrevet

Ja mange. Ofte tenåringsjenter. 

Ja de bør respektere, trekke seg unna og holde fingrene borte, men det finnes mange som ikke gjør det. Så da er det vel bedre å være fornuftig å ikke vise så mye hud når det er fult i fulle folk ute sent på kveldene og nettene. 

Selv tenker jeg meg om to ganger før jeg tar på noe som viser mye hud. Tar man på noe som viser mye hud, så må man også tåle at man kan få kommentarer. Og mange som kler seg utfordrende vil jo gjerne vise frem kroppen (går jeg utifra). 

Skrevet

Nei, synes ikke det er greit, på den måten at jeg virkelig ikke tar de seriøst og bare blir pinlig berørt.

Anonymous poster hash: 42175...4dc

Skrevet

Ja.

Anonymous poster hash: 8e029...c09

Skrevet

En hvilken som helst mann er 3 ganger sterkere enn deg.  Tror du en bukse og et belte hindrer han når han først har satt seg som mål å voldta?   :fnise:

• Liker 4
Skrevet

Kvinner har vist fram kroppene sine siden tidenes morgen, vi er ikke dristigere idag enn for 30 år siden. 

1985 er ikke "tidenes morgen". Kvinner kledde seg anstendig før i tiden. Du kan jo se på viktoriatiden og den edvardianske perioden samt napoleonstiden. De kledde seg også anstendig helt fra den tiden og frem til 90-tallet. Det var kun kvinner som solgte seg, som kledde seg på den måten unge piker gjør nå

Anonymous poster hash: 00e43...d0e

• Liker 1
Skrevet

Ja og så risikert å bli drept pga at man skriker eller at ting er kranglete å få opp...?

• Liker 1
Gjest FruPotter
Skrevet (endret)

Selvfølgelig er det greit. Man ber absolutt ikke om å bli befølt eller i verste fall voldtatt av å kle seg sånn. Har folk enda ikke lært at man ikke ber om noe som helst av å kle seg som man gjør? Man kler seg jo som man vil fordi man liker det selv, eller føler seg bra i de klærne. Om jeg kler meg i kort kjole er det mest sannsynlig fordi jeg synes jeg ser bra ut i den, eller fordi jeg synes den er fin. Enkelt og greit. Ikke det at jeg gjør det, men det var bare et eksempel. (Selvfølgelig finnes det unntak, og noen kler seg jo i de klærne de gjør for oppmerksomhetens skyld, men tror ikke de egentlig vil bli trakassert eller voldtatt).* (La til noe her)

Hvis man ønsker å bli befølt og tatt på av kåte, fremmede menn. Ja da sier man det vel regner jeg med (eller gir tydelige tegn). Folk som ikke klarer å holde hendene for seg selv, og folk som ikke klarer å la være å voldta andre mennesker eier verken folkeskikk, selvkontroll, selvdisiplin eller empati. Det er ALDRI en kvinne eller manns feil om de blir voldtatt!! Så lenge de sa nei, viste at de ikke ville det eller sov/var bevisstløs, er det ikke deres feil. Det er ALLTID voldtektsmannen/kvinnens feil. Lær dere det! 

Dessverre er det sånn at noen får lyst til å voldta så fort de ser hud, så vi blir oppfordret til å dekke oss litt mer til, sånn... just in case. Men det er ikke sånn det bør være, synes jeg. Jeg synes man skal få kunne gå i hva man vil uten å risikere å bli voldtatt, men så er det jo noen som absolutt må ødelegge. Sånn helt ærlig talt så tror jeg også dette fort blir til en dum unnskylding enkelte bruker. At "hun gikk i kort kjole og høye hæler, så hun ba jo om det". 

Så ja... Det tenker jeg om dette. Synd at det er sånn, men... Det er bare sånn. Jeg tar alltid forholdsregler før jeg går ut døra og passer på at jeg er forberedt på hva som helst. Alt kan jo skje. Uansett hva jeg kler meg i.

Endret av FruPotter
Skrevet

1985 er ikke "tidenes morgen". Kvinner kledde seg anstendig før i tiden. Du kan jo se på viktoriatiden og den edvardianske perioden samt napoleonstiden. De kledde seg også anstendig helt fra den tiden og frem til 90-tallet. Det var kun kvinner som solgte seg, som kledde seg på den måten unge piker gjør nå

Jeg gikk i miniskjørt tidlig på 80 tallet, på 70 tallet var det også in med dritkorte kjoler. 

• Liker 1
Skrevet

En hvilken som helst mann er 3 ganger sterkere enn deg.  Tror du en bukse og et belte hindrer han når han først har satt seg som mål å voldta?   :fnise:

Ikke hindre, men forsinke lenge nok til at man får satt i gang mot tiltak/andre kommer til.

Gjest The damned
Skrevet

Jeg har ikke lest hele tråden,men så alle som har blitt voldtatt har gått rundt i minimale antrekk? Har antrekk virkelig så mye å si for om man blir voldtatt eller ei?

Kvinner blir jo tross alt voldtatt på andre steder enn på byen.

Jeg synes at man i 2015 og i Norge skal få lov til å gå med det man ønsker uten at noen tror at de bare kan ta for seg.

At man får blikk og oppmerksomhet med slike antrekk må man nesten bare regne med.

Skrevet

Jeg har ikke lest hele tråden,men så alle som har blitt voldtatt har gått rundt i minimale antrekk? Har antrekk virkelig så mye å si for om man blir voldtatt eller ei?

Kvinner blir jo tross alt voldtatt på andre steder enn på byen.

Jeg synes at man i 2015 og i Norge skal få lov til å gå med det man ønsker uten at noen tror at de bare kan ta for seg.

At man får blikk og oppmerksomhet med slike antrekk må man nesten bare regne med.

Nei antrekk har kanskje ikke noe å si, men hvor mye hud de viser kan ha noe å si. Du vet at mange menn tenner på å se kvinne hud. Spesielt når rumpa stikker halvveis frem. Det er ikke noe som passer seg å gå med ute på byen når det går mange fulle menn der ute. Synes det er dumt at mange tar den sjansen å gå sånn kledd når de innerst inne vet hvor mange creepy mennesker det finnes. Bare for å vise at de kan kle seg i hva de vil. 

Skrevet

Så du mener vi skal kle oss like tilknappet som da? Jaja da kan vi like godt dra fram burkaen først som sist

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...