Gå til innhold

Er det greit at kvinner kler seg sånn på byen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kalles å ta forhåndsregler. Kviner bør ikke kle seg slik. Ikke fordi de ber om å bli voldtatt, men fordi de setter seg selv i en mer utsatt posisjon, NETTOPP fordi det finnes menn som ikke burde gå ute i samfunnet.

Anonymous poster hash: b2175...6c7

Det kalles å ta forholdsregler.

Anonymous poster hash: 4b0b6...ddc

• Liker 5
Skrevet

Selvfølgelig kan man gå som man vil. Blir man voldtatt så er det ikke ens egen skyld.

Anonymous poster hash: 94b6f...8e5
  • Liker 5
Skrevet

Selvfølgelig kan man gå som man vil. Blir man voldtatt så er det ikke ens egen skyld.

Anonymous poster hash: 94b6f...8e5

Jeg er ikke helt enig i det.

Man bør ikke "gå som man vil" i et belastet område i mørket ifylla alene.

Man bør ta ansvar for egen sikkerhet når man vet at det er "rovdyr" der ute.

• Liker 1
Skrevet

Enig, men samtidig uenig. Dette med kvinner i klær og sikkerhet er og forblir en vanskelig problemstilling.

Dersom man går beruset, om natten, i et lite hyggelig nabolag burde man ta noen forholdsregler. Likevel burde det ikke være nødvendig for kvinner å kle seg med tanken i hodet "disse buksene vil minimere sjansen for å bli overgrepet kontra dette skjørtet", det er både trist og latterlig (tragikomisk). Menn burde være i stand til å kontrollere seg selv, noe de fleste er selvsagt, men likevel finnes det ustabile mennesker av begge kjønn og man kan være så uheldig å møte på en av slike. 

Anonymous poster hash: 45365...b7b

• Liker 1
Skrevet

Ikke spesielt pent i mine øyne men jeg ser ingen grunn til at de som liker å gå sånn kledd ikke skal få lov til det.

• Liker 1
Skrevet

Tror du det spiller noen rolle hvordan man går kledd når det står en gal afrikaner i mørket og bare skal nedverdige og straffe kvinne fordi hun er norsk, går ute uten anstand og ikke bærer hijab?    I deres øyne er det like lite ærefullt og gå i bukse som i miniskjørt!

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror ts lever i 1915. Kanskje 1815. Ikke 2015.

Damer (og menn) må da få lov til å kle seg slik de selv vil.

• Liker 5
Skrevet

Det nederste bildet er et helt vanlig sommerantrekk. Hallo. De to første så tacky ut men man kan birkelig ikke bestemme hvordan folk skal kle seg på byen i et fritt land. Voldtar noen bare de ser litt hud så er det vel heller de som ikke skulle fått lov å gå ut

Hallo

Anonymous poster hash: 00e43...d0e

Gjest Captain Hook
Skrevet (endret)

La jentene få gå i undertøy også ute hvis de vil. Ikke vårt problem om noen tar de. Gidder de ikke passe på seg selv for de absolutt må vise mest mulig hud så synd for de. Guttene kan like godt begynne å gå halvnakne på byen. Kan jenter vise mye hud så kan gutter også.

Endret av Captain Hook
Skrevet

La jentene få gå i undertøy også ute hvis de vil. Ikke vårt problem om noen tar de.

Ja det kan kvinner gjøre hvis de selv ønsker. 

• Liker 2
Skrevet

Hva hjelper det at dere er lei? Det endrer ingenting. Det er vel bedre å være forsiktig i en sånn syk verden vi lever i enn å få livet ødelagt. Sånn tenker kjæresten min. Hun vet at verden er syk. Det er ikke menn som bestemmer over henne, hun bestemmer selv hva hun går i, og bestemmer selv at hun vil føle seg tryggere. Hun kan fint gå lettere kledd når vi er ute sammen. For da er hun ikke alene og hun føler seg trygg med meg. Så helt greit at kvinner og jenter går lettere kledd når de er sammen med andre.

Ei 13-14 åring bør ikke bestemme alle klærne selv. Er det greit at de går med dyp utringning, eller shorts der halve rumpa viser som er sommermoten for jenter for tiden? Er det greit at de går utfordrende kledd ute på byen om kveldene? Tenåringer går ut.

Jeg tror ikke man kan sikre seg mot voldtekt uansett hvordan man går kledd. Kan skje med alle

• Liker 2
Skrevet

Det kalles å ta forhåndsregler. Kviner bør ikke kle seg slik. Ikke fordi de ber om å bli voldtatt, men fordi de setter seg selv i en mer utsatt posisjon, NETTOPP fordi det finnes menn som ikke burde gå ute i samfunnet.

Jeg som kvinne kler meg slik jeg vil og ikke fordi du mener noe annet.At enkelte mannfolk er syke i hodet,kan jeg ikke gå rundt og tenke på. Vil jeg gå i skjørt så gjør jeg.

Disse mennene burde bli sperret inne permanent. Det er heller noe folk burde jobbe for.

Men igjen.Klesstilen har ikke noe med voldtekt å gjøre.Damer i burka blir voldtatt de også.Det er HOLDNING til kvinner så spiller en rolle her.Oppdra dine barn godt i stedet.Lær gutta nei betyr nei..

• Liker 7
Gjest Captain Hook
Skrevet (endret)

Jeg som kvinne kler meg slik jeg vil og ikke fordi du mener noe annet.At enkelte mannfolk er syke i hodet,kan jeg ikke gå rundt og tenke på. Vil jeg gå i skjørt så gjør jeg.

Disse mennene burde bli sperret inne permanent. Det er heller noe folk burde jobbe for.

Men igjen.Klesstilen har ikke noe med voldtekt å gjøre.Damer i burka blir voldtatt de også.Det er HOLDNING til kvinner så spiller en rolle her.Oppdra dine barn godt i stedet.Lær gutta nei betyr nei..

Til og med den snilleste englegutten kan voldta. Skinnet bedrar. Jenter trenger ikke gå med kle for min del. Det viktigste i 2015 jo å vise kroppen sin. Hvor deilig man er😋. Endret av Captain Hook
Skrevet

JENTER KLER SEG IKKE FOR Å IMPONERE GUTTER MEN ANDRE JENTER

Lite imponert over dem som går med så korte kjoler og skjørt at de går og drar i dem hele tiden fordi det sklir opp.

Anonymous poster hash: f9897...bff

Skrevet

Nei, det heter forholdsregler. Uansett er det feil tankegang. Vi skal ikke lære våre døtre å dekke seg til, vi skal lære våre sønner å ikke voldta.

Anonymous poster hash: 86ce1...bdf

• Liker 6
Gjest strykebrett
Skrevet

Hvis 13-14 åringer går ute midt på natta i shorts på vinteren er det vel foreldrene som er problemet, ikke klesstilen. Hvis dette er noe ts jevnlig observerer i sitt nabolag foreslår jeg at han ringer barnevernet neste gang.

Skrevet

Jeg vil ikke at andre skal bestemme klesstilen til jenter, så ta det med ro. Jeg mener at det går an å bruke sunn fornuft. 

Nei, det heter forholdsregler. Uansett er det feil tankegang. Vi skal ikke lære våre døtre å dekke seg til, vi skal lære våre sønner å ikke voldta.

Anonymous poster hash: 86ce1...bdf

Ja, men vi skal også lære jenter å kle seg fornuftig ute om kveldene, på utesteder og fester.

Hvis 13-14 åringer går ute midt på natta i shorts på vinteren er det vel foreldrene som er problemet, ikke klesstilen. Hvis dette er noe ts jevnlig observerer i sitt nabolag foreslår jeg at han ringer barnevernet neste gang.

Veldig fristende å ringe barnevern når jeg ser så unge jenter gå sånn kledd ja. 

Skrevet

Så lenge det ikke er jeg som går rundt å fryser så er det helt greit. Ville aldri gått kledd lignende selv. Vis jeg feks viser bein eller kløft så dekker jeg mer til andre deler av kroppen synes det blir for mye av det gode når man viser så mye hud. Men vis andre vil gå rundt sånn så er de hjertelig velkommen.

Skrevet

Jeg trodde du skulle komme med bilder av hvordan unge jenter faktisk går kledd på byen. Bildene dine var noe mildere.

Selv har jeg vært der. Gått i skikkelig "street hooker"-antrekk på byen i tro om at det var det riktige. Korte kjoler hvor rumpeballene vises om man bøyer knærne, en heftig utrigning og superhøye hæler.

Jeg gjorde det jo bare fordi det var det alle gjorde. Heldigvis har jeg vokst fra det og fått min egen stil, men de fleste fjortisjenter som drar på byen kler seg sånn. De færreste fortsetter ut 20-åra.

Og ja, men kler seg sånn for oppmerksomheten - spesielt fra gutter. Vi vil jo at de skal ville ha oss! Men det betyr jo ikke at man vil bli voldtatt...

Og jeg synes det er greit. Man må gjerne ha noen katastrofer før man finner ut hva som er dustete.

Ja, jeg tenker også at å kle seg sånn er ikke spesielt beskyttende ovenfor seg selv. Man må ta forhåndsregler bør man kryper i bjørnehiet. Men skulle en voldtekt skje, så er det likevel ikke offerets skyld.

Men jeg må slenge med at jeg synes unge jenter nå til dags er mye flinkere enn da jeg var 17. De er flikere til å følge hverandre og å ikke gå alene hjem. Akkurat som om de er mer obs på faren enn vi var for sju år siden.

• Liker 3
Skrevet

Til og med den snilleste englegutten kan voldta. Skinnet bedrar. Jenter trenger ikke gå med kle for min del. Det viktigste i 2015 jo å vise kroppen sin. Hvor deilig man er.

Kvinner har vist fram kroppene sine siden tidenes morgen, vi er ikke dristigere idag enn for 30 år siden. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...