Gå til innhold

Duverden så mye bedre folk behandler meg når jeg gikk ned 15 kg og kledde meg i en eksklusiv jakke

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og så mye bedre service man får av butikkpersonale! En jakke til sekstusen og en slankere meg fikk til og med butikksjefen til å hilse selv om hun var opptatt med en annen kunde.

Arrogansen og den så som så servicen jeg erfarte som overvektig og med dertilhørende slitne joggeklær var som blåst bort.

Andre som har erfart lignende?

Hilsen jojoslanker

Anonymous poster hash: 50851...216

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk behandler deg annerledes avhengig av hvordan man ser ut(og det gjelder ikke bare vekt). Jeg tok av meg 25kg og det var som om å gå inn en dør til en helt annen planet. Jeg har faktisk ikke ordforråd til å forklare endringen i måten man blir tiltalt på og verdien man har som menneske.

Og for å være ærlig; jeg har blitt et dårligere menneske ETTER jeg ble slank enn jeg var før. Så denne "kanskje du har forandret deg-forklaringen" kan folk stappe en viss plass.

Anonymous poster hash: fcd4c...2a1
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig at jeg ikke behandler overvektige annerledes enn slanke! Jeg kan vel si med sikkerhet at jeg ikke gjør det! Men jeg merker også veldig forskjell ifht hvordan jeg kler meg, og hvordan jeg føler meg den dagen. Jeg bruker det bevisst, i den forstand at når jeg skal noe jeg trenger litt power til, jobbmessig, så kler jeg meg fjongere og er nøyere med hår sminke. Det gjør underverker med både meg og andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har opplevd akkurat det samme TS. Og det har ikke noe med at jeg utstråler selvtillit o.l. Det er hele tiden og veldig overveldende iforhold til før. Og det er ikke slik at man er evig lykkelig selv om man er blitt slank. Faktisk så er det irriterende for man er den samme inni.

Anonymous poster hash: bd914...755
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde det senest i dag. Var på flyplassen i Berlin og hadde noe problemer med baggasjen så jeg stilte meg med en luke. Damen i luken så surt på meg og forklarte raskt at hun kun kunne hjelpe buisness klasse passasjerer. Da jeg tok opp diamantkortet mitt ble det en annen tone.. 

Går ikke rundt i dyre klær, sminke eller styler håret. Forventer å få en viss respekt uavhengig av hovrdan jeg ser ut. 

Anonymous poster hash: f212c...3c1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Been there, opplevd that!

Hilsen en annen jojo-slanker som er feitere enn aldri før

Anonymous poster hash: c4915...30b
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de av oss som har opplevd både en slank og en tykk tilværelse så er dette en selvfølgelighet.

Jeg har nå tatt av 30 kg og i de butikkene der jeg tidligere fikk et høflig hei får jeg nå så mye "hjelp" at det er plagsomt.

Nettopp fordi jeg ikke har endret personlighet så opplever jeg dette som ubehagelig siden jeg trives best med å være "usynlig" Men helsen har ikke godt av at jeg hadde en så stor kropp så håpet er at jeg vil venne meg til det etterhvert.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har opplevd det samme. Det er ikke bare jeg som har merket det, men også folk jeg pleide å henge mye med da jeg var betraktelig tyngre. At utstråling, eller hva man nå enn kaller alle disse signalene man ubevisst slenger rundt seg, er hovedsaken, er etter min erfaring bare bullshit. Jeg hadde i grunn en gladere, vennligere og åpnere fremtoning og kroppsspråk da jeg var dobbelt så stor som nå.

Anonymous poster hash: f3a9f...dbb
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker ikke så mye på dyr jakke, men jeg behandler attraktive mennesker bedre enn ikke attraktive mennesker, og man trenger ikke observere så mye før man ser at det nærmest er normen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så mye bedre service man får av butikkpersonale! En jakke til sekstusen og en slankere meg fikk til og med butikksjefen til å hilse selv om hun var opptatt med en annen kunde.

Arrogansen og den så som så servicen jeg erfarte som overvektig og med dertilhørende slitne joggeklær var som blåst bort.

Andre som har erfart lignende?

Hilsen jojoslanker

Anonymous poster hash: 50851...216

Dette går både på vekten og utseende ellers. Jeg har vært både slank og mindre slank, og det merkes at andre tror du f.eks er lat og dum når man har noen kilo ekstra. Det med at fremmede oppfattet meg som dummere etter jeg la på meg noen kilo var en fæl opplevelse. Man får også dårligere service som overvektig.

Men klær og fremtoning ellers har også mye å si. De gangene jeg kler meg fint får jeg en helt annen oppmerksomhet og service enn om jeg ser sjuskete ut, uavhengig av vekt. Så er man overvektig hjelper det mye å gjøre så mye utav utseende man kan. Det viser st man faktisk bryr seg om hvordan man ser ut, for det er det mange som tror at overvektige ikke gjør.

Anonymous poster hash: 52f7e...178

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du gått ned 15 kilo og fådd deg ei skikkeli fin jakke, så har du sikkert fått bedre selvtillit, rakere rygg og et større smil og. Utstråling er alt.

Anonymous poster hash: 4ff8c...ba7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Let's face it people; det er en manns verden. En hvit, rik, attraktiv, høy, blond, vestlig, atletisk, frisk, høyt utdannet, ressurssterk manns verden. Dette er statistisk de store vinnerene på planeten. Taperne er kvinner. En lesbisk, tjukk, innadvendt, mentalt syk, uattraktiv, kortvokst, ensom, fattig, ressurssvak innvandrerkvinne fra Afrika med HIV og utkastelsesvedtak.

Verden er et jævla urettferdig sted. Har noen noengang forsøkt seg på å hevde noe annet? Det er isåfall en løgn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som så det hjernedøde programmet 'he's a lady' som gikk for noen år siden? Der menn av en eller annen grunn skulle kle seg ut som damer. Han ene mannen var ganske overvektig og ble helt sjokkert hvor mye dåligere han ble behandlet som overvektig dame enn som overvektig mann...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om man har en jobb der man må omgås mennesker skal man behandle alle likt uavhengig av om de utstråler selvtillit, hva de kler seg i eller hvor mye de veier.

Så det er bare tull at "kanskje det er TS som har forandret seg"! -det argumentet blir brukt alt for ofte!

Der er jo merkelig at man må utstråle selvtillit for at andre skal være imøtekommende, for det er vel de som ikke utstråler selvtillit som trenger det mest!

Selv har jeg ca ti kilo for mye og har egentlig aldri brydd meg så mye om det, kanskje fordi jeg alltid har vært sånn og derfor har jeg ikke latt det begrense meg heller -det er liksom helt naturlig.. Likevel opplever jeg først nå, i en alder av 25 år at noen folk ser på meg som anderledes.

Det er jo et perfekt-hysteri ut av en annen verden med #girlswholift og #utinaturen, og det kan virke som at mange dermed tror at dersom du ikke flagger hvor sprek du er ved å gå på shopping i kompresjonsthigts, ha synlige muskler og stemple inn på facebook hver gang du er på elixia -så sitter du bare hjemme i sofaen og NAVer.

Jeg kjenner mange (meg selv inkludert) som ikke har eller gjør noen av disse tingene men som likevel lever et godt og innholdsrikt liv. Og det er synd mange ikke skjønner det, bare fordi vi ikke stiller i bedriftslaget på Birken!

Anonymous poster hash: 446d0...88e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå tatt av 30 kg og i de butikkene der jeg tidligere fikk et høflig hei får jeg nå så mye "hjelp" at det er plagsomt.

Nettopp fordi jeg ikke har endret personlighet så opplever jeg dette som ubehagelig siden jeg trives best med å være "usynlig".

Jeg har alltid vært slank og får alltid et hei når jeg er i en butikk, men sier at jeg bare ser meg rundt først. Skal jeg ha noe så får jeg hjelp. Men det er jo ikke nødvendig å få en til å følge en rundt. :P

Tror heller ikke at klærne har så enorm betydning som mange ønsker å tro - jeg kler meg klassisk og pent og oppfører meg deretter. Er ikke akkurat sånn at folk spyr hvis de ser meg heller, jfr hva Summers sa i tråden.

Anonymous poster hash: 84889...ad5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle legger bedre merke til attraktive mennesker. Selv babyer. Du var usynlig og irrelevant tidligere, nå er du synlig. Simple as that. 

Anonymous poster hash: 0ec39...ef0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Mennesker som har behov for å vise fram materielle verdier til omverden tenker jeg sitt om. Penisforlengere kommer til uttrykk i på mange måter. 

Man velger selv om man vil ta del i sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...