Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og typen tenker oss å ta en kort tur til utlandet før jul. Vi skal bare være borte i 2-3 dager, og ønsker å dra til en by med et fantastisk julemarked, for å komme i julestemning! Vi vil forresten ikke bruke en formue på denne turen.

Har dere noen anbefalinger til steder å reise? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Danmark eller Tyskland.

Anonymous poster hash: 83e78...545
Skrevet

Danmark eller Tyskland.

Anonymous poster hash: 83e78...545

Vi vurderer det, men er så mange markeder i Tyskland! Hva er finest og rimeligst å reise til?

Skrevet

Vi vurderer det, men er så mange markeder i Tyskland! Hva er finest og rimeligst å reise til?

Har hørt mye bra om Wien, men ikke vært der selv. Var i Riga før jul et år, og synes det var vanvittig koselig der. Billig er det også :)

Gjest Gjest_Calavi
Skrevet

Jeg og samboer har tittet litt på turer de siste ukene, og det absolutt billigste vi fant var da til Riga. Her var det flybilletter til 379 tur/retur per pers og generelt billig overnattingsmuligheter. (Kan dog være prisene har gått opp nå. Er en ukes tid siden vi tittet). Men jeg litt skeptisk til Riga da jeg har vært der før og føler vel egentlig ikke byen hadde så fryktelig mye å "by" på. Men om det først og fremst er for julemarkedet så kan jo det være et alternativ. 

Ellers er Praha en fantastisk by som jeg absolutt vil anbefale. Aldri vært her på julemarked, men lest en del om det og det skal visst være bra. En by vi har veldig lyst til å dra tilbake til :) 

Skrevet

Jeg var i London i fjor, og var innom fire ulike julemarkeder (men de var omtrent helt make, da...)

Det sies julemarkedene i Riga, Berlin og Krakow er veldig bra, uten at jeg har prøvd. 

Anonymous poster hash: 92eb4...1db
Skrevet

Paris har mange julemarkeder siste par ukene før jul.

Skrevet

Var i København for ett par år siden, og var på julemarked på Tivoli. Syns det var veldig koselig og det er jo så mange flotte butikker å handle i også med gode tilbud i desember. Og hvis man tar Københavnbåten, så er jo det også koselig i seg selv. Og mange fine, rimelige hoteller i sentrum. :)

Skrevet

Var i København for ett par år siden, og var på julemarked på Tivoli. Syns det var veldig koselig og det er jo så mange flotte butikker å handle i også med gode tilbud i desember. Og hvis man tar Københavnbåten, så er jo det også koselig i seg selv. Og mange fine, rimelige hoteller i sentrum. :)

Tok dere båt eller føy dit? Hvordan var prisene på hotell/fly/båt? 

Er nok København som frister mest for min del - blir nok en mer "norsk" førjulstid der! 

Skrevet

Jeg og samboer har tittet litt på turer de siste ukene, og det absolutt billigste vi fant var da til Riga. Her var det flybilletter til 379 tur/retur per pers og generelt billig overnattingsmuligheter. (Kan dog være prisene har gått opp nå. Er en ukes tid siden vi tittet). Men jeg litt skeptisk til Riga da jeg har vært der før og føler vel egentlig ikke byen hadde så fryktelig mye å "by" på. Men om det først og fremst er for julemarkedet så kan jo det være et alternativ. 

Ellers er Praha en fantastisk by som jeg absolutt vil anbefale. Aldri vært her på julemarked, men lest en del om det og det skal visst være bra. En by vi har veldig lyst til å dra tilbake til :) 

Er litt skeptisk til Riga mest fordi jeg vil ha flest mulig juletradisjoner som også finnes her. Ser for meg en "russisk jul"  :fnise: selv om det ikke trenger å være negativt altså. Billig er det ihvertfall! 

Skrevet

Har hørt mye bra om Wien, men ikke vært der selv. Var i Riga før jul et år, og synes det var vanvittig koselig der. Billig er det også :)

Hvordan syns du det var i forhold til andre julemarkeder?

Skrevet

Wien,Berlin, kjøben og Edinburgh var i et juleblad jeg kjøpte for noen år siden, disse var de beste vistnok.

Skrevet

Køln i Tyskland er veldig bra. Ikke så mye turister, og 7-8 forskjellige STORE julemarkeder. Hvert marked har et eget tema, slik som leker, engler, gammeldags og maritimt.

Veldig bra! Har lyst å dra igjen. Går an å fly både til Køln og Düsseldorf, det er bare en liten togtur unna.

Anonymous poster hash: 97f93...a77

Skrevet

Berlin.

Anonymous poster hash: 63772...501

Skrevet

Køln i Tyskland er veldig bra. Ikke så mye turister, og 7-8 forskjellige STORE julemarkeder. Hvert marked har et eget tema, slik som leker, engler, gammeldags og maritimt.

Veldig bra! Har lyst å dra igjen. Går an å fly både til Køln og Düsseldorf, det er bare en liten togtur unna.

Googlet opp Køln - og ble virkelig overrasket! Wow! 

Hvor lang tid tar togturen fra Dusseldor til Køln? Var ganske dyrt med direktefly til Køln...

Vet du hvordan det er med shopping der?

Skrevet

Hvordan syns du det var i forhold til andre julemarkeder?

Har ikke vært på noen andre "skikkelige". Men det var ikke digre markeder da, så kanskje noen av de større, mer kjente byene har litt mer å tilby?

Skrevet

Tok dere båt eller føy dit? Hvordan var prisene på hotell/fly/båt? 

Er nok København som frister mest for min del - blir nok en mer "norsk" førjulstid der! 

Vi tok båt, og prisene på DFDS varierer veldig etter standarden du vil ha på lugaren. Du kan få ganske billig båttur med dårligere lugar, og dyrere med bedre lugar. Letteste er å gå inn på nettsiden deres og se, de kjører også ofte konkurranser hvor du kan vinne gratis turer, og da er det billigere å oppgradere til bedre lugar. Hotellene har også veldig forskjellig priser, men igjennom DFDS kan man kjøpe pakketurer med båt og hotell, og det kan lønne seg :-)

Skrevet

Googlet opp Køln - og ble virkelig overrasket! Wow!

Hvor lang tid tar togturen fra Dusseldor til Køln? Var ganske dyrt med direktefly til Køln...

Vet du hvordan det er med shopping der?

Mener å huske at det er under 30 min med «banen». Det går i hvert fall direkte fra flyplassen og er supert.

Shopping er bra! Flere store sentre, kjedebutikker og små morsomme butikker.

Anbefaler Antik Hotel Bristol. Gangavstand til togstasjonen og superkoselig botique hotell.

Skrevet

København, Warszawa (veldig billig, og sinnsyke juledekorasjoner), München og London.

Anonymous poster hash: e1595...113

Skrevet

Gøteborg: julemarked på Liseberg og shopping på avenyen.

Stockholm: julemarkeder, gamla stan(såååå koselig)

København: julemarked på tivoli. veldig bra å ta DFDS, dere får god tid med 7t i KBH.

Paris: Julemarked ved Eiffeltårnet og langs Champs Elysee

Warsawa: Billig og bra og litt annerledes enn nordiske land

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...