Lineb Skrevet 8. oktober 2015 #1 Skrevet 8. oktober 2015 Hei! Jeg har en 3 år gammel kastrert hannkatt som i all sin tid har vært likegyldig til å kjøre bil. Til veterinæren er det bare 15 minutter kjøretur, og de få gangene i året jeg er borte en natt eller to, pleier jeg å kjøre han på besøk til min mor, så han kan være der. (Hit er det bare 10 minutter kjøretur, og dette er pga. at min mor er syk og ikke kan farte rundt å passe på katten min flere ganger om dagen.) De siste tre gangene jeg har hatt han i bilen har han i ca. de siste 3 minuttene begynt å sikle noe voldsomt i bilen. Kommer ingen lyder, men bare masse sikkel ut av munnen og ned på gulvet i buret eller rundt munnen hans. Er det noen som vet hva dette kommer av? Er han bare blitt bilsyk? Har lest noen tidligere forum at det kanskje kan være bedre å ha med en kompanjong i bilen som kan ha han på fanget på den 10 minutter lange reisen. Han ser jo ikke noe særlig ut av buret sitt der det står i sete med setebeltet rundt. Hjelp! Jeg syns det er veldig skummelt!
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #2 Skrevet 8. oktober 2015 Kvalm, redd, opprømt, glad? Katten min siklet voldsomt når hun koste seg, men også når hun var redd eller kvalm. Anonymous poster hash: f562e...354
Lineb Skrevet 8. oktober 2015 Forfatter #3 Skrevet 8. oktober 2015 Jeg vil jo tro at han er kvalm, og med en gang han kommer ut av buret når vi kommer inn, går han en kort runde rundt litt "full", før han etterhvert legger seg litt ned. Etter å ha ligget i noen minutter spiser han, så da virker jo formen på topp igjen! Men jeg er jo likevel redd for om det er farlig for han...
Fame Skrevet 8. oktober 2015 #4 Skrevet 8. oktober 2015 De sikler gjerne når de er kvalme og/eller redde. Min gjør også det
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #6 Skrevet 8. oktober 2015 Min katt gjør det samme, spurte veterinæren, de sa at katten var bilsyk og redd, og at det var en form for oppkast. Når jeg har med en person til i bilen som holder pus og beroliger han så går det mye bedre. Anonymous poster hash: dd0f2...318
Lineb Skrevet 8. oktober 2015 Forfatter #7 Skrevet 8. oktober 2015 Nesten "godt" å høre at det ikke var så uvanlig. Men da skal jeg forsøke å få med meg noen når vi kjører neste gang! Tusen takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå