meta Skrevet 23. september 2004 #1 Skrevet 23. september 2004 Jeg skal i bryllup som kaffegjest neste helg.. Fødte for tre uker siden og har naturlig nok ikke så masse klær som passer helt enda.. Jeg skal ha min lille datter med og kommer til å måtte amme. Derfor må jeg ha todelt antrekk. Og det er jammen ikke enkelt!! Har forsøkt å få tak i et langt skjørt, men det er jo nesten ingen butikker som har det. Fant et til 2000 kr, men det gidder jeg ikke bruke nå.. Noen tips?? Jeg fant et svart skjørt som muligens kan gå, men man skal jo helst ikke bruke svart i bryllup. Og så fant jeg en rød dress (bukse og jakke). Går det an å bruke det i et bryllup? Med en fin topp og høyhelte sko til?? Min mann og jeg giftet oss i fjor. For min del kunne folk kommet i hva som helst, men hva syns dere kommende bruder?
cecily Skrevet 23. september 2004 #2 Skrevet 23. september 2004 Jeg er enig i at svart kanskje ikke er perfekt i et bryllup, men det spørs veldig på hva slags kjole det er og hva slags tilbehør du har. Et svart skjørt kan bli veldig pent med en flott overdel og f.eks et fargerikt sjal eller sko. Jeg hadde ikke brukt bukse i bryllup. Selv om buksen er aldri så pen og du syns at svart ikke paser, så vil jeg si at svart skjørt likevel er det aller beste alternativet av de to.
:-) anna Skrevet 23. september 2004 #3 Skrevet 23. september 2004 Er det ingen du kan låne noe av da...
Gjest Dalwhinnie Skrevet 23. september 2004 #4 Skrevet 23. september 2004 Hvis den røde drakten er av god kvalitet og fin i snittet, så ville jeg gått for den. Med høye hæler og lekkert tilbehør blir du helt sikkert fin.
Gjest Tex Skrevet 23. september 2004 #5 Skrevet 23. september 2004 Som såpass nybakt mor har du selvsagt privilegier. Ta på deg akkurat hva du vil, så lenge du føler deg komfortabel i det. Og husk noe med knapper for ammingens skyld
Aelwyn Skrevet 24. september 2004 #6 Skrevet 24. september 2004 Det fins ja masse pene boob ammeklær nå, ja til og med kjoler!
Furstina Skrevet 24. september 2004 #7 Skrevet 24. september 2004 Jag tycker gott du kan ta den svarta kjolen/skjørten. Det är inte svart man ska undvika utan en begravningsdyster klädsel. Så länge som du inte har en dyster och mörk klädsel kan du vara mörkklädd. Piffa upp den svarta kjolen med en färgad överdel, en fin scarf i siden eller i guldfärger så är det helg OK. En scarf är också fiffig att använda när man ammar - jag har använt scarfen till att "gömma" barnets huvud och bröstet vid amning när det inte finns undangömda platser att amma på.
Cilla Skrevet 24. september 2004 #8 Skrevet 24. september 2004 Som såpass nybakt mor har du selvsagt privilegier. Ta på deg akkurat hva du vil' date=' så lenge du føler deg komfortabel i det. Og husk noe med knapper for ammingens skyld [/quote'] hekt enig med Tex her, var i et bryllup i juni der var flere ammende, inkl meg selv, og vi hadde alle todelt. Jeg har kjøpt meg et todelt sett som kostet 2500kr, men så har jeg fått brukt det 4 ganger til nå, så det var verdt hver en krone. Ikke alle i det bryllupet var så fint kledd helle, en hadde bare et knelangt skjørt og en halvfin topp, men pyntet det opp med et sjal. Tror ikke noen tenkte over det.
maki Skrevet 24. september 2004 #9 Skrevet 24. september 2004 jeg synes det er mere nei med rød i bryllup enn svart. men kanskje det er noe bare rundt her jeg bor. men enig i den om at du som nybakt mor skal kunne ha på deg hva du vil.
blåveis Skrevet 24. september 2004 #10 Skrevet 24. september 2004 Ta det med ro! Bare du har pyntet deg opp, så er det neppe noen som reagerer på verken todelt, rødt, svart eller noe slik.. Om noen har et problem med at en nybakt mor stiller i et sort skjørt med en kneppet topp til, så er det de som har et problem.. ikke du.. Håper du får det hyggelig i bryllupet!
meta Skrevet 24. september 2004 Forfatter #11 Skrevet 24. september 2004 Tusen takk for alle svar Det blir svart fint skjørt med dyprød pyntet topp og sjal på meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå