AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #1 Skrevet 8. oktober 2015 Jeg blir så forferda når jeg leser om gamle mennesker som har det fælt på gamlehjem og disse som jobber og står på, samtidig som de er underbemannet. Har snakket med to som jobber på to ulike sykehjem og er helt fra seg fordi de er så få på jobb og føler de ikke får gitt de gamle det de trenger. Nå som denne flyktningstrømmen øker er jeg redd disse eldre vil få det enda mer vanskelig, føler de blir nedpriotert. Går det an å jobbe som frivillig på gamlehjem? Jeg vet jo at de vil spare inn, men som frivillig kan jeg jo hjelpe til så mye jeg vil? (Med mating, stell og det de trenger).Anonymous poster hash: 1b52c...941
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #2 Skrevet 8. oktober 2015 Nei. Anonymous poster hash: 2cc09...803
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #3 Skrevet 8. oktober 2015 Du kan nok helt sikkert hjelpe til med mating og andre aktiviteter, som for eksempel gå turer, lese avisen, kaste ball, synge osv Det er bare til å ta kontakt med nærmeste sykehjem. Anonymous poster hash: 3b91f...0ca 3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #4 Skrevet 8. oktober 2015 Ring frivillighetssentralen der du bor og høre? Evt. et sykehjem og høre om det er mulig? Anonymous poster hash: d5998...8b2 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #5 Skrevet 8. oktober 2015 Jeg blir så forferda når jeg leser om gamle mennesker som har det fælt på gamlehjem og disse som jobber og står på, samtidig som de er underbemannet. Har snakket med to som jobber på to ulike sykehjem og er helt fra seg fordi de er så få på jobb og føler de ikke får gitt de gamle det de trenger. Nå som denne flyktningstrømmen øker er jeg redd disse eldre vil få det enda mer vanskelig, føler de blir nedpriotert. Går det an å jobbe som frivillig på gamlehjem? Jeg vet jo at de vil spare inn, men som frivillig kan jeg jo hjelpe til så mye jeg vil? (Med mating, stell og det de trenger).Anonymous poster hash: 1b52c...941 Som frivillig kan du ikke erstatte personalet nei, det er på kant med tariffavtale og arbeidsmiljøloven. Det du kan gjøre er ekstrating, som sosialt, kiosktur, høytlesning mv. Anonymous poster hash: 34ee3...95d
Sandie Skrevet 8. oktober 2015 #6 Skrevet 8. oktober 2015 Du kan jo ringe noen sykehjem,gamlehjem eller eldresenter i nærheten og høre?Hvis det for eksempel jobber aktivitører der kan du spørre om å få være med dem som en frivillig medhjelper kanskje?
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #7 Skrevet 8. oktober 2015 Ring eldresentre og hør, eventuelt om du kan hjelpe til på dagsentre for eldre, være med i frivillige organisasjoner som er på hjemmebesøk. Mange eldre som blir glemt "hjemme" også, som sitter alene dag ut og inn. Forhør deg litt rundt, det er helt sikkert noe du kan gjøre! Anonymous poster hash: 2e549...120
tørkestativ Skrevet 8. oktober 2015 #8 Skrevet 8. oktober 2015 Du kan ikke hjelpe til med stell osv men du kan bli besøksvenn, hjelpe til med måltider osv
Dette er meg Skrevet 9. september 2019 #9 Skrevet 9. september 2019 (endret) Jeg jobber frivillig på gamlehjemm, 14 år. Men er usikker på om jeg får noe på cv eller et infoskriv? Endret 9. september 2019 av Dette er meg
Serafin Skrevet 11. september 2019 #10 Skrevet 11. september 2019 På 8.10.2015 den 15.54, AnonymBruker skrev: Jeg blir så forferda når jeg leser om gamle mennesker som har det fælt på gamlehjem og disse som jobber og står på, samtidig som de er underbemannet. Har snakket med to som jobber på to ulike sykehjem og er helt fra seg fordi de er så få på jobb og føler de ikke får gitt de gamle det de trenger. Nå som denne flyktningstrømmen øker er jeg redd disse eldre vil få det enda mer vanskelig, føler de blir nedpriotert. Går det an å jobbe som frivillig på gamlehjem? Jeg vet jo at de vil spare inn, men som frivillig kan jeg jo hjelpe til så mye jeg vil? (Med mating, stell og det de trenger). Anonymous poster hash: 1b52c...941 Du kan ta de gamle med ut på tur. F.eks. sykle de med elektrisk sykkeltaxi hvis sykehjemmet har det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå