AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #1 Skrevet 8. oktober 2015 Jeg trodde ikke at jeg skulle ha behov for å skrive en tråd om julefeiring noen sinne, men I år skar det seg. Vi har et barn på 3 år, svigers har blitt invitert til å feire jul med oss til barnets første og andre jul, men de takket nei. De ville feire jul hos min svigerinne og hennes barn. Vi feiret jul alene med barnet. I år planla vi å feire med et veldig nært venner med barn på samme alder. Disse er oss mer nærme enn familie. Vi gledet oss veldig, vi skulle feire hos dem siden de har større plass og dyr de må se til. Men I forrige uke fikk vi sms av svigers at de kommer til oss i år, forde nå er vårt barn stort nok til å være morsom og livlig på julaften.. Vi har ikke invitert dem og min svigerinne er sur for at dem vil hit. Vi har lagt fram våre planer for dem og dem mener vi da skriver oss ut av familien ved å dra bort i jula... Føler meg litt i villrede. Vi vil gjerne feire slik vi planla, min mann sier vi ikke skal bry oss om dem og følge planen. Er redd for barnets skyld at han ikke skal få et godt forhold til besteforeldrene. Vi foreslo at dem kunne komme 2. Juledag så kunne vi spare noen pakker og ha en feiring til, da fikk svigerinnen min og viljen sin. Mener det er en vinn vinn situasjon, men de er så sinte og sier de da vil droppe julen. Må innrømme jeg synes det er litt barnslig.. Føler for å lufte litt tankene og hva andre tenker om situasjonen. Bør vi følge planene eller føye oss?Anonymous poster hash: 6222a...c1b
melatonin Skrevet 8. oktober 2015 #2 Skrevet 8. oktober 2015 Jasså så nå er barnet mitt BRA NOK hadde jeg tenkt. Jeg hadde dratt, dem har fått et kjempe bra forslag. Jul hos svigerinnen og hos dere to dager senere, de kan ikke invitere seg selv og forvente at dere dropper planer etter å ha takket nei to år på rad. Det er en stund til jul. Kanskje dem får tenkt seg litt om innen den tid. 5
Rosa Sitron Skrevet 8. oktober 2015 #3 Skrevet 8. oktober 2015 De kan takke seg selv. Gjør som dere har planlagt.
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 8. oktober 2015 #4 Skrevet 8. oktober 2015 (endret) . Endret 11. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Ginny Skrevet 8. oktober 2015 #5 Skrevet 8. oktober 2015 Nå først har barnet deres blitt stort nok til å være livlig og morsom på julaften? Barnet deres er ikke der for å underholde svigers.. De kan ikke bare invitere seg selv hjem til dere og så bli sinte når dere hadde planer, dere har prøvd å invitere dem og de har valgt noe annet de to foregående årene, og i tillegg skapt andre tradisjoner med datteren og hennes familie. Hvis dette gjør at de blir sinte og velger å droppe julen, så er jo ikke det deres problem. Dere prøvde å rekke ut en hånd, de valgte å ikke ta den, og nå har dere andre planer. Dette er virkelig ikke et problem TS, de har ingen grunn til å bli sint. Kanskje de derimot skjerper seg og prøver å få til planer med dere neste år, uten at noen skal behøve å trasse gjennom sine planer ved furting og trusler.. 3
SiMa Skrevet 8. oktober 2015 #6 Skrevet 8. oktober 2015 Gjør som dere har planlagt. Hvis en sånn "filleting" fører til at barnet får et dårlig forhold til besteforeldrene tror jeg ikke det hadde vært til å unngå uansett. 1
estrella Skrevet 8. oktober 2015 #7 Skrevet 8. oktober 2015 Hold dere til den originale planen. Det hadde definitivt jeg gjort.
Eneri Skrevet 8. oktober 2015 #8 Skrevet 8. oktober 2015 Følg planen dere har lagt! Syns svigers oppfører seg frekt. Du kunne - om du var rette typen - svart med samme mynt; så NÅ er vi gode nok?!? Vi var ikke gode nok de to foregående årene vi inviterte dere, så da skal dere bare drite i det!! Hvis du hadde vært av den barnslige sorten... Dere har allerede en avtale, og har dessuten vært fleksible med å foreslå ekstrafeiring 2. juledag. Og når dette er din manns foreldre og HAN mener dere skal følge planen dere har lagt, så skal i allefall ikke DU plage deg med tanken på at de har invitert seg selv og er sure for andre planer.
missuvillig Skrevet 8. oktober 2015 #9 Skrevet 8. oktober 2015 Følg planen uten tvil! De har fulgt sine planer årene før, og nå er det deres tur
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2015 #10 Skrevet 9. oktober 2015 Følg planen. Ikke greit å bare ta for gitt at dere skal tilpasse dere dem hele tiden. Anonymous poster hash: 58ecd...c48
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2015 #12 Skrevet 9. oktober 2015 Altså, om de ikke har ønsket å feire jul med barnebarnet sitt, to år på rad, fordi det ikke er underholdende nok, så kan de takke seg selv. Det er naturlig at når man har vært alene to juler på rad at man legger andre planer. Foreslå at dere kan ha en fin middag sammen en av juledagene, men sånn ellers kan de takke seg selv. Om de vil avlyse jula så får det bli dere sak, de prøver bare å spille på samvittigheten deres. Anonymous poster hash: 71b72...88b
Jolene Skrevet 9. oktober 2015 #13 Skrevet 9. oktober 2015 Følg den originale planen. Hvorfor skal dere føye dere hele tiden? Nå har dere muligheten til å ha en koselig feiring for dere og barnet, da hadde jeg gått for det
Kamikatze Skrevet 14. oktober 2015 #14 Skrevet 14. oktober 2015 Bare noen som har for vane å manipulere for å presse sin vilje over andre. Ikke deres feil at voksne oppfører seg som trassige barn. Bare beklag og si at dette kom som lyn fra klar himmel, og dessverre etter at dere har pådratt dere andre forpliktelser denne jula. Si at de er hjertelig velkommen til å feire jul sammen med dere neste år, bare dere får beskjed i såpass god tid at dere ikke forplikter dere på annet hold. Kos dere i jula. Og ta trassargumentene deres med en stor klype salt. De har glemt hele greia neste år. Det er bare tomprat. 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2015 #15 Skrevet 17. oktober 2015 Bare noen som har for vane å manipulere for å presse sin vilje over andre. Ikke deres feil at voksne oppfører seg som trassige barn. Bare beklag og si at dette kom som lyn fra klar himmel, og dessverre etter at dere har pådratt dere andre forpliktelser denne jula. Si at de er hjertelig velkommen til å feire jul sammen med dere neste år, bare dere får beskjed i såpass god tid at dere ikke forplikter dere på annet hold. Kos dere i jula. Og ta trassargumentene deres med en stor klype salt. De har glemt hele greia neste år. Det er bare tomprat. Helt enig i denne! Tenk at godt voksne folk har slik oppførsel. Anonymous poster hash: 3aee5...1cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå