Gå til innhold

Svettelukt i jakke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lånte bort en jakke til en venninne i fjor vinter i noen uker. Fikk den tilbake i sommer og merket ikke før i går da jeg skulle ta den opp at den stinker svette. Greit nok. Puttet den i vaskemaskinen med både eddik og flekkfjerner. Men den stinker fortsatt. Det er en ganske dyr jakke. Hvordan kan jeg bli kvitt lukten?

Jeg trodde deb var vasket da jeg fikk den tilbake, men det var den nok ikke. Nå har den jo ligget å kost seg i svetten i hele vinter. Fillern.

Venninnen min er veldig snill og fin og har dårlig råd og jeg vil ikke bry henne med det, men vil jo gjerne kunne bruke jakken :(

Anonymous poster hash: ad824...996

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ps. Meldte hun nå for å høre om den var vasket så jeg slapp å vaske den, og da sa hun at den var renset.. Det betyr vel at det ikke er noe håp det da? :(

Skrevet

Ps. Meldte hun nå for å høre om den var vasket så jeg slapp å vaske den, og da sa hun at den var renset.. Det betyr vel at det ikke er noe håp det da? :(

Kjedelig situasjon! Påstår ikke at venninnen din lyver, men det er jo ikke sikkert hun faktisk har renset den? Jeg skulle til å anbefale rens av jakken, men det går kanskje an å forklare situasjonen på et renseri og spørre om råd? Det må jo på en eller annen måte gå an å få bort, tenker nå jeg da. :)

• Liker 1
Skrevet

Kjedelig situasjon! Påstår ikke at venninnen din lyver, men det er jo ikke sikkert hun faktisk har renset den? Jeg skulle til å anbefale rens av jakken, men det går kanskje an å forklare situasjonen på et renseri og spørre om råd? Det må jo på en eller annen måte gå an å få bort, tenker nå jeg da. :)

Ja.

Jeg tror ikke hun løy, selvom det selvfølgelig er mulig. Men svetten har sikkert sittet en liten stund før den ble renset. Og nå har jo jeg vasket den etter beste evne, men det stinker fremdeles helt forferdelig! Ingen bedring liksom. Såpass ille at min første tanke, som var å gi den til fattisghuset må jeg bare legge fra meg. Kjæresten brakk seg da han luktet på den :(

Skrevet

Noen siste råd før jeg gir opp? :)

Skrevet

Eddik? spray på før du legger jakka i maskina :)

Anonymous poster hash: 90605...a23
Skrevet

Dersom jakken er i bomull, må den vaskes på 60 grader. Hva er den laget i og hvordan vasket du den? (temperatur?)

Anonymous poster hash: 99a6e...4d8

Skrevet

Spør et renseri, dersom du ikke får den ren

Anonymous poster hash: 99a6e...4d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...