Gjest Yellowrose Skrevet 8. oktober 2015 #1 Skrevet 8. oktober 2015 Vi har egentlig pleid å vente til å pynte til jul til snøen har lagt seg. Men jeg har plutselig lyst til å pynte allerede nå, kommer sikkert til å vente til etter halloween da.. Når begynner dere å pynte til Jul?
Gjest C'est la vie:) Skrevet 8. oktober 2015 #2 Skrevet 8. oktober 2015 Jeg begynner 1 desember med å ta frem litt pynt og henge opp kalender til barnet. Første søndag i advent kommer lysestaken frem og lys tennes.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #3 Skrevet 8. oktober 2015 1 desember, eller 1 søndag i advent. Jeg er sterk motstander av å utvanne julen ved å begynne før den tid. Synes butikkene burde skamme seg, begynne med juleting allerede i september i år.. Anonymous poster hash: 15c15...1ee 4
Gjest Gjest_Balian de Ibelin Skrevet 8. oktober 2015 #4 Skrevet 8. oktober 2015 Jeg har aldri pyntet til Jul og jeg kommer aldri til å gjøre det.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #5 Skrevet 8. oktober 2015 Vi pynter til advent 1. desember, eller til første søndag i advent. Da henger vi opp adventstjerner, tar frem adventstaker, henger opp julegardiner, og legger på lilla duker. Jeg er oppvokst med at vi pynter på formiddagen julaften, men siden vi feirer bursdag da, pynter vi på kvelden 23.desember i stedet. Julepynten forsvinner 13.dag jul. Anonymous poster hash: d89e4...e18 2
-ssi Skrevet 8. oktober 2015 #6 Skrevet 8. oktober 2015 Pynter ikke så mye, men finner fram lilla duk og lys 1. søndag i advent. Rundt Lucia-dagen henger jeg opp stjerne i vinduet og lys ute, og bytter ut blå putetrekk og pledd med røde. Legger på juleduker og pynter juletreet 23. desember. 1
tonebelinda Skrevet 8. oktober 2015 #7 Skrevet 8. oktober 2015 Vi starter med å finne fram adventstjerne, adventslys og utelys til 1. søndag i advent. Resten av julepynten kommer ikke fram før tidligst 5 dager før julaften. I år regner jeg med at vi pynter søndag 20 desember. Ettersom det da kun er igjen arbeidsdager fram til jul. 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #8 Skrevet 8. oktober 2015 Jeg pynter forøvrig i etapper. 1 desember: ta frem lysestaken (ikke syvarmet aller adventstake, har ikke kristeninspirert julepynt). Lille julaften: pynt med juleduken, sett opp og pynt juletre, sett frem noen nissefigurer og slikt. Anonymous poster hash: 15c15...1ee
melatonin Skrevet 8. oktober 2015 #10 Skrevet 8. oktober 2015 Adventsstjerne, stake og utekrans 1 søndag i advent, så blir det mer julepynt ca fra 20-23 desember. Pynter ikke fult ut før den tid. 2
Marwel Skrevet 8. oktober 2015 #11 Skrevet 8. oktober 2015 Begynner 1 desember eller 1 søndag i advent, eventuelt første fridag/dag jeg har tid etter det. Juletreet pyntes siste helg før jul, eller nest siste helg om julaften havner på en helgedag. Jeg kaster ut jula 13 eller 20 dag jul. 1
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 8. oktober 2015 #12 Skrevet 8. oktober 2015 (endret) . Endret 11. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Librarian Skrevet 8. oktober 2015 #13 Skrevet 8. oktober 2015 1. desember kommer adventspynten, mens juletre kommer inn sånn ca. den 20. og blir pynta den 23. 1
Haugenjenta Skrevet 8. oktober 2015 #14 Skrevet 8. oktober 2015 1. advendt Så kommer juletreet inn den 21. - 22. 1
Gjest Gjest_Calavi Skrevet 8. oktober 2015 #15 Skrevet 8. oktober 2015 (endret) Pynter til advent med lilla og lys 1. søndag i advent. Resten av julepynten kommer ikke opp før helst 23. desember, men de siste årene har det blitt et par dager før. Å pynte helt til jul 1. desember med tre og hele pakka er helt utelukket for min del. Endret 9. oktober 2015 av Calavi 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #16 Skrevet 8. oktober 2015 Pynter til advent 1. desember, adventslys fra 1. søndag i advent selvsagt. Altså lilla pynt, som duk og litt lys, og stjerne i vindu. Er vant med at jula ringer jo inn julaften (eller altså, er jo sånn fortsatt), så pynter til jul da, evt lillejulaften om man har en del å ordne. Og jula varer da til tjuende dag jul! Januar er kjip og grå, så fint å beholde pynt og lys litt uti Anonymous poster hash: 56cff...7a9 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2015 #17 Skrevet 9. oktober 2015 Vi begynner pynting siste helg i november. Går rett på rødt og julepynt, da vi ikke er religiøse og ikke feirer advent. Da blir det røde gardiner på kjøkkenet, nisser og snømenn. Og så tar vi i bruk Disney Jul serviset, og bruker det i hele desember. Vi pakker ned pynten før vi drar bort for nyttårsfeiring. Utrolig godt å slippe å se julepynt når vi kommer hjem 1./2. januar og er klar for «en ren start» på det nye åretAnonymous poster hash: e0259...f9c
Lulilelu Skrevet 9. oktober 2015 #18 Skrevet 9. oktober 2015 (endret) Begynne å pynte i oktober??? Å følge snøen er jo ikke bare bare, da kan du ende opp med å ikke få pynte før februar. Nei, pynting begynner 1 desember og så kommer alt fram ca uken før julaften Endret 9. oktober 2015 av Lulilelu 1
The Kitten Skrevet 9. oktober 2015 #19 Skrevet 9. oktober 2015 Ikke at jeg pynter så mye til jul, men jeg begynner så vidt 1. desember og fullfører lile julaften.
Gjest Sille4 Skrevet 9. oktober 2015 #20 Skrevet 9. oktober 2015 Henger opp advendtsstjerne 1 advendt, så kommer det litt pynt fra 1 des og utover. Jeg er veldig glad i tiden fra 1 des og til julaften med alle forberedelser og stemningen, så for meg er det julen og ikke etter julaften. All pynt er borte i god tid før nyttårsaften.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå