AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #1 Skrevet 8. oktober 2015 Før jeg gikk ned en del I vekt var syklusen min veldig ustabil. Vektnedgangen har stabilisert den. Men jeg har ennå mange kilo igjen, og hver eneste måned, ca 2 dager før mensen kommer og frem til noen dager etterpå, går vekta opp ca 2 kilo. Jeg skjønner at dette bare er vann, men det er så demotiverende at av månedens 4-5 uker, skal en drøy uke innebære null nedgang. Jeg spiser ikke mer, så jeg legger ikke på meg reell vekt, og vannkiloene forsvinner når mensen er over, men allikevel. Finnes det noe jeg kan gjøre for å unngå dette? Anonymous poster hash: 61bc5...00d
Pringle Skrevet 8. oktober 2015 #2 Skrevet 8. oktober 2015 Du kan ikke gjøre noe med svingningene, men du kan lære deg å akseptere at vekta svinger og at det ikke har noe som helst å si for reell vekt. 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #3 Skrevet 8. oktober 2015 Nei. Det er naturlig og normalt at du får ekstra vann i kroppen ved mensen. Men det gjør da ingen verdens ting? Det er vann. Som forsvinner helt av seg selv etter noen dager. Det har ingen verdens ting å si for slankingen din. Du har ikke lagt på deg fett, og du kan fremdeles miste fett mens du øker i vekt pga vannet. Det beste du kan gjøre er å la være å veie og måle deg i dagene rundt mensen. Helt alvorlig. Vekten vil være helt misvisende da, så det er null poeng å veie seg. Når du i tillegg blir stresset og lei deg er det jo bare negativt, i tillegg til meningsløst. Anonymous poster hash: 9f34a...91a 1
King in the North Skrevet 8. oktober 2015 #4 Skrevet 8. oktober 2015 Altså, du er klar over at det er vann. Du er også klar pver at det forsvinner etter menstruasjon er ferdig. Nei, jeg forstår ikke helt problemet. Irrasjonelt. Og husk, antall kilo er bare et tall. Det du ser i speilet er målestokken. Det finnes jenter på 80kg som ser nydelige ut og er fornøyde med seg selv.
Wonderbitch Skrevet 8. oktober 2015 #5 Skrevet 8. oktober 2015 Jeg synes det er ekstra spennende å sjekke vekten etter mensen, for da har jeg ofte "rast ned i vekt". Om jeg f.eks går ned 200 gram per dag, og vekten står stille når jeg har mensen. Så når mensen er over går jeg ned tre kg fra en dag til en annen. Det er jo gøy da (men skjønner at det er litt kjedelig om vektnedgangen blir satt på pause isteden, at du, når mensen er over ikke går ned for hele uken, men bare starter opp med vanlig nedgang igjen)
Gjest Gjest_Idja Skrevet 8. oktober 2015 #6 Skrevet 8. oktober 2015 La vær å veie deg akkurat den uka da?
Sugerøret Skrevet 8. oktober 2015 #7 Skrevet 8. oktober 2015 Herlighet,det kalles naturlig syklus..I løpet av dagen kan vekta variere med 3 kg.. Kast den vekta,det høres ut som du og den ikke har et godt forhold!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå