Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! 
Noen som vet om man kan ta konteeksamen ved UiB uten å ha strøket? Altså, jeg vil trekke meg fra eksamen fordi det er et fag jeg vet jeg stryker i. Kan jeg da ta konteeksamen i februar/mars? Synes rådgiveren sa dette, men er redd jeg misforstod henne. 

Altså, om jeg trekker meg fra eksamen innen fristen, kan jeg da ta konteeksamen? Dette gjelder psykologisk fakultet hvis det har noe å si. 

Jeg kan også bli sykemeldt hvis det er lettere, da får jeg vel konte? Har selvfølgelig medisinsk grunnlag for det - men har svært høy terskel for å be om sykemelding både til jobb og studier..

Jeg er ny ved UiB i år, så håper noen kan svare meg. 

Anonymous poster hash: cb04e...baf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanligvis kan man trekke seg fra eksamen inntil 14 dager før.

Anonymous poster hash: cf792...150

Skrevet

Vanligvis kan man trekke seg fra eksamen inntil 14 dager før.

Anonymous poster hash: cf792...150

Ja det vet jeg - men får jeg konte hvis jeg trekker meg? Eller må jeg ta den -> stryke -> så konte?

Anonymous poster hash: cb04e...baf

Skrevet

Det kommer helt an på studium, så du bør forhøre deg grundig om dette. Ved medisinsk fakultet kan man for eksempel ikke ta konteeksamen dersom man trekker seg fra ordinær eksamen. 

Du bør også forhøre deg om reglene når det gjelder sykdom ved eksamen. Reglene for mitt studium er at man må ha dokumentasjon på akutt sykdom som har debudert maks 14 dager før eksamen. Da kan man gå opp til utsatt eksamen (som vanligvis er samme tidspunkt som konteeksamen). Dette varierer, så her bør du rådføre deg med studiekonsulent eller lignende. 

Anonymous poster hash: 6675e...f90
  • Liker 1
Skrevet

Jeg er i samme situasjon. Jeg fikk beskjed om å skaffe legeerklæring på sykdom og skal snakke med studieveileder om videre framgang. Jeg tror ikke man kan konte uten å ta eksamen første gang den er satt opp, om man ikke har legeerklæring på hvorfor du trenger å få eksamen utsatt.

Anonymous poster hash: f792f...a16

Skrevet

Jeg går på UiB, men på jussen. Skulle konte et fag i sommer, men fikk ikke tid så bare meldte meg av sommereksamen, og på den "ordinære" eksamenen på høsten. Måtte ikke ha legeerklæring eller noe. Men dette er virkelig noe det er lettest å snakke med fakultetet ditt om. 

Anonymous poster hash: 8cd3d...0cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...