Gå til innhold

Jentene vil ikke slutte å mobbe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Tror kanskje gutters mobbing er synligere og mer direkte, og lettere å ta tak i.

Skrevet

Ja ja, det er da bra for likestillingen. Får sitte og vente på at dere starter å drepe litt flere og da.

Skrevet

Jentemobbing er usynlig psykotisk type. Men det er bare å slå hardt tilbake. Enten psykisk eller fysisk eller begge deler. Mange jenter lider av dårlige selvbilder/følelser og det å tråkke ned psykisk på medsøstrene gir dem en illusjon at de likevel sitter på toppen. Enda en grunn til hvorfor jeg menger meg blant gutter. De er dessverre snillere alt i alt. Også er de straightforward.

Gjest Anonymous
Skrevet
Tror kanskje gutters mobbing er synligere og mer direkte' date=' og lettere å ta tak i.[/quote']

Det tror jeg også kanskje er årsaken.

Kan hende det også er slik at det er vanskeligere for jentene å "tape ansikt" med å gi seg med mobbingen. Slike jentegrupper som mobber er som regel en mye større klan eller klikk med jenter.

Skrevet
Tror kanskje gutters mobbing er synligere og mer direkte' date=' og lettere å ta tak i.[/quote']

Tror du har rett i at mobbingen er mer synlig og direkte, men ikke nødvendigvis så veldig lett å ta tak i.... Barn er barn, og gutter er gutter, og man kan konfrontere dem med ting, de angrer, lover bedring, men det er ikke noen selvfølge at det følges opp! :wink: Derfor er dette en vanskelig problemstilling uansett. Jenter driver nok imidlertid mer med bakvasking, utestenging etc... enig i at det er vanskeligere å avdekke!

Gjest Hillary..
Skrevet
Jentemobbing er usynlig psykotisk type. Men det er bare å slå hardt tilbake. Enten psykisk eller fysisk eller begge deler. Mange jenter lider av dårlige selvbilder/følelser og det å tråkke ned psykisk på medsøstrene gir dem en illusjon at de likevel sitter på toppen. Enda en grunn til hvorfor jeg menger meg blant gutter. De er dessverre snillere alt i alt. Også er de straightforward.

1. Psykotisk? Mener du psykopatisk?

I tillegg til å sjekke fremmedord vil jeg foreslå at du jobber med eget selvbilde og oppfatning av eget kjønn. Det er lite konstruktivt å skjære alle over en kam. Både når det gjelder menn og kvinner.

Gjest Hilllary..
Skrevet
Ja ja' date=' det er da bra for likestillingen. Får sitte og vente på at dere starter å drepe litt flere og da.[/quote']

Kvinner er begynt å komme ut av skapet og tyr nå i større grad til våpenbruk og direkte vold.

Mange flere sitter i fengsle for voldskriminalitet.

Er det ikke ordentelig flott?

Les ellers "Rødhette" av Unnil Lindell, en deilig bok om kvinners voldsunivers. (Man får sympati med mordersken)

Det fæle patriarkalske samfunn er slevsagt vår (disse kvinnenes) unnskyldning.

Skrevet

Hvor er det blitt av grensesettingen, moralen? Syntes også idag at det er blitt for hysterisk når det gjelder barneoppdragelse. Selvfølgelig skal man sette grenser og være konsekvent, men er av den oppfattning at det skal ikke mye til før man får beskyldninger om barnemishandling. Folk blir skremt med mindre. Da er det vel lettere med fri barneoppdragelse enn å bli beskyldt for dette.

Har også den oppfattning i dag at samfunnet er lagt opptil å være og bli best i alt, og for den som da ikke klarer å oppnå et idealbilde samfunnet krever, er det da rart at det er blitt som det er blitt? Her har jeg den oppfattning av at jenter har et større press en guttene. Og at det er noe av svaret på hvorfor jenter mobber mer enn guttene.

Som f.eks. at skolen har et krav innenfor en a4 ramme til alle, og den som da ikke fyller disse kravene faller utenfor på flere måter.

Reklame for slankekurer uansett hvor man befinner seg, så finner en det på tv, video, plakater, brosjyrer osv. hvor vakker og vellykket skal man egentlig ikke bli vist man skal gå etter reklamen? kjøpe press de lux.

Dette ER ikke realiteten, men samfunnet har LAGET DEN REALITETEN utfra ståstedet i dag.

Jeg blir :kvalm:

Og jeg skyller ikke på foreldre, men mener at samfunnet er lagt opp slik at folk oppfører seg deretter.

Det er en skremmende utvikling og se hvor egoistiske, selvopptatte, ufølesomme og lite menneskelige vi er blitt. Man er bare opptatt av seg og sitt, og så lenge man får det beste så er man likeglad.

Det er de erfaringer jeg har av samfunnet idag.

Mener også at det ER også foreldre som overhode ikke er egnet som foreldre i det heletatt, og da blir jo selvsagt barna de det går hardest utover. Og når det gjelder barn, så er det de svakeste og mest påvirkelig av det mønsteret de er opplært til enten det er frivillig eller ufrivillig. De tar etter andre og lærer.

Det er samfunnet i dag som må lære å sette grenser på flere områder.

Skrevet

Interesant vinkling du kommer med alisia. Jeg tror du har rett. Norge er jo et lite dakar land vettu. Har så lite penger og får så dårlige forretningsavtaler. Vi gir og vi gir!

Alikevel er det vel alltid bra og fokusere på enn sånn ting da tror jeg. Når vi ikke er smarte nok til å se hvor godt vi har det her, så kanskje vi blir litt smartere ved å få slutt på mobbing.

Skrevet

Det er vel ikke mange dagene siden det stod i VG el. Dagbladet at jenter bruker mobilen mye under mobbing.I større grad enn gutter.

Teit er det uansett :-?

Skrevet

1. Psykotisk? Mener du psykopatisk?

I tillegg til å sjekke fremmedord vil jeg foreslå at du jobber med eget selvbilde og oppfatning av eget kjønn. Det er lite konstruktivt å skjære alle over en kam. Både når det gjelder menn og kvinner.

Jeg skrev som jeg skrev. Hvis det var psykopatisk så ville det vært en gjeng med psykopatere og da er det noe som er enda verre enn mobbing. Jeg skjærte ikke alle over en kam. Jeg snakket kun om mobbere/mobbing. Aldri har ordet "alle" blitt nevnt ovenfor. Det jeg har sagt er basert på det jeg har sett gjennom ungdomsskole og VGS. Jeg er bare annerledes og tenker og ser i andre mønstre dessverre, betyr dermed ikke at jeg har dårlig selvbilde. Min oppfatning av kjønn er irrelevant i dette temaet. So...wtf were you trying to say?

Gjest Håpefull mann
Skrevet

Likestillingen har sine negative sider, som at jenter tar etter gutter på områder samfunnet ikke ønsker slik utvikling, som ex. mobbing. I grunnen ikke veldig merkelig at flere jenter/kvinner utøver vold/havner i fengsel mv. Hvis kjønnene er likestillet, kan jeg ikke se at jenter skal være mer "snille" en gutter BARE fordi dem er jenter.

Nå for tiden er det vel slik at hvis en jente ønsker å mobbe en annen jente, så gjør hun det. Hvis hun ønsker å starte en slåsskamp med en annen jente, så slåss hun for å banke opp den andre jenta, selv om årsaken kan være en bagatell.

Ja, hvorfor skal ikke jenter kunne reagere slik som gutter alltid har oppført seg, bare fordi dem er jenter.

Man kan like det eller ikke at jenter mobber hverandre og sågar er villige til å delta i slagsmål med andre jenter, hvor dem forsøker å skade hverandre mest mulig, og andel jenter stiger i blant de innsatte i fengslene, men jeg tror denne utviklingen vil fortsette uavhengig av hva foreldre/skole/politikere mv. sier.

Tiden med de "snille" jentene er forbi, og de "barske" jentene vil ta over etter hvert. Det er vel tvilsomt om dette er en positiv utviklingstrend, men den kan ikke stoppes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...