AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #1 Skrevet 7. oktober 2015 Har en kattunge på 5 mnder. Hun har mye energi fordi hun ikke er sterilisert enda, og derfor lar vi henne ikke gå ut utenom når vi er med henne i inngjerdet hage, men nå som det er så dårlig vær er dette sjeldent. Vi har snakket med vetrinær som anbefaler oss å vente til 6 mnder før vi steriliserer henne, så vi følger vetrinærens råd på dette. (tenkte det var relevant for hvorfor hun ikke får gå ut og få ut energien sin på den måten). Hjemme har vi masse katteleker og utstyr som hun kan få masse glede av, og vi har en annen pus som har tatt henne godt imot! Hun har klatrestativer, leker og får masse oppmerksomhet, så jeg skjønner ikke hva mer vi kan gjøre her. Problemet er at hun er så sykelig opphengt i vann! Hun tipper over vannskålen sin, glass, bøtter, vaser, you name it! Det er et stort problem når vi ikke er hjemme for vi har parkett som ikke skal ha så mye vann, også er det utrolig irriterende å måtte gå å moppe opp etter henne hele tiden. Vi prøvde en vanndispenser ting til katt til henne, men hun veltet den også og det ble bare styr. Jeg er gravid og sliter med hypermesis så er hjemme om dagen. Jeg må alltid ha en bøtte i umiddelbar nærhet i tilfelle noe bestemmer seg for å komme opp. I denne bøtten fyller jeg alltid vann i bunn sånn at det ikke skal bli for ekkelt å tømme. Om jeg går på toalettet og bøtta står i stuen så er den veltet innen jeg kommer tilbake. Hvis jeg har et glass vann på nattbordet når jeg legger meg (hun sover ikke på rommet vårt) så piler hun inn og velter det i det samboeren drar på jobb.... Hun er bare sykelig opphengt i å gjøre det vått! Hvis jeg går inn i dusjen vil hun gjerne bli med, og når jeg pusser tennene så hopper hun opp på vasken for å se. Om vi lager mat og har vann i litermålet på benken så er det ikke sjeldent at hun hopper opp for å velte den! Begynner å bli så jækla lei av at det er vått overalt hele tiden! Har nå fjernet alt av blomstervaser og "unødvendige" vannting, men klarer meg ikke uten bøtta og selvfølgelig vannskålen til kattene, som hele tiden blir veltet.... Anonymous poster hash: dc1e5...5e4
Tabris Skrevet 8. oktober 2015 #2 Skrevet 8. oktober 2015 Vi hadde også en slik katt. Jeg forsøkte mange ulike løsninger (f.eks sette en mindre skål med vann oppi en større skål, slik at vannet bare skvulpet over i den større skåla), men ingenting fungerrte. Til og med de tunge "sklisikre" stålskålene klarte hun og skvulpe over. Til slutt la vi inn årene og satte vannskålen i dusjen. 2
Pinkee Skrevet 9. oktober 2015 #3 Skrevet 9. oktober 2015 Vannskålen til kattene har jeg alltid hatt stående på et serveringsbrett. For å unngå at det blir vann utover golvet, om det hjelper for din, det aner jeg ikke. Men, har du prøvd å la henne leke med vann? En lav balje i dusjen feks, så hun kan plaske i fred og ro? Aner virkelig ikke om det kunne hjelpe, men 3
Navnesen Skrevet 12. oktober 2015 #4 Skrevet 12. oktober 2015 Vi sleit litt med det samme med vår yngste katt, dog veltet han bare vannskålene. Våre vannglass nøyde han seg med å drikke av... Løsningen vår var at kattene nå drikker av en kjele, den minste i settet vi hadde (ca en liter). Bank i bordet har han ikke velta den enda, etter snart et år!
Capricorn Skrevet 12. oktober 2015 #5 Skrevet 12. oktober 2015 Hadde samme problemet med vår. Vi måtte til slutt drikke av vannflasker og ha korken på hele tiden. Kunne ikke la noe med vann sto noen steder. Vi lot han sitte i vasken på badet og se vannet renne. Det hjalp veldig. Nå er han 9 år og sluttet helt med sånt tull, men er like glad i vasken 1
frooyama Skrevet 19. oktober 2015 #6 Skrevet 19. oktober 2015 Har samme problem med min hankatt. Er forferdelig slitsomt.. Og det nytter ikke kjefte. Finn praktiske løsninger på ting. F.eks setter jeg vannglasset inni nattbordskuffen. Og har aldri glass stående tilgjengelig for lenge uten tilsyn...sett bøtta på høye steder eller steder der hun fysisk ikke kommer til. Hun vil nok vokse av seg dette jo eldre hun blir:-) 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #7 Skrevet 20. oktober 2015 Har ikke noen andre råd å komme med enn de som har vært skrevet allerede! Høres ut som om du har en Maine Coon - de er utrolig glade i å plaske med vann! Jeg ville bare si at jeg håper at du ikke slipper ut katten din alene når den er 6 måneder selv om den blir kastrert da. Det er alt for ungt til å gå ute alene. (Snart kommer hylekoret og sier hvordan deres katt fint klarte dette... ) Halvstore kattunger går seg bort og klarer ikke å finne veien hjem igjen. Gjør de det er det mer flaks enn noe annet. Det er en grunn til at dyrebeskyttelsen er full av slike katter! Ta den gjerne med ut, men da sammen med den i bånd i begynnelsen, gå tur slik at den blir kjent med nabolaget og kjent med å være ute Anonymous poster hash: c6e25...99a 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #8 Skrevet 21. oktober 2015 Det heter kastrert. Dyr i Norge blir ikke sterilisert.. Anonymous poster hash: d2f03...7da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå