Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke spreng kaldt enda men er jo egentlig ganske så kaldt ... Lar dere babyen sove i vogn ute nå? Min liker det godt. Men uansett hvor mye jeg kler på så er hendene iskalde.

Anonymous poster hash: 79657...2df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor bor du om det er kaldt nå? For meg er kaldt når det er -10 grader, og kaldere. 

Brukte ellers sokker som votter på hendene på babyen. 

Anonymous poster hash: e8b82...e06
  • Liker 1
Skrevet

Ja, mitt desemberbarn sov ute

• Liker 1
Skrevet

Kulde nå...? Hvor bor du?

Det er ikke kaldt før det er -10 til -15 kuldegrader og alle mine seks barn har sovet ute i hvertfall frem til - 10. Godt med klær og innpakket i voksipose..

Anonymous poster hash: e5642...909

• Liker 1
Skrevet

Ja, selvfølgelig. Mitt første barn var født i november og sov hele vinteren ute og min andre er født nå i september og skal sove ute :)

Anonymous poster hash: 32ea0...9ec

Skrevet

Hvis du merker at babyen trives så er det vel ikke noe stress. 

Regner med h*n vil gi uttrykk for det om det blir for kaldt. 

Men med gode klær, voksipose og lue og votter burde det gå fint.

• Liker 1
Skrevet

Kulde? Ja, det er mellom 4-15 grader for tiden og hun sover ute, som regel på tur

• Liker 1
Skrevet

Ungen sover ute nesten hele året, legges kun inne de kaldeste dagene (ti minus og kaldere). Aldri opplevd at han har vært kald. 

Gjest mammanicolene
Skrevet

Lot dere nyfødt sove ute i vogna fra starten av? Vi har vogge i stua og tenkt å la henne sove der, men er det ok ute også? Kan det ikke bli for kaldt for babycallen ute i vogna til at den funker?

Skrevet

Har ikke barn selv - men jeg er født i Nord-Norge i januar, og har alltid sovet ute, helt fra fødselen av. Jeg sov ikke inne, rett og slett, jeg blånektet, ville kun sove ute. Men dette er dog 25 år siden da, før det vanvittige hysteriet kom :wink:

Anonymous poster hash: b75ba...5a6
  • Liker 1
Skrevet

Lot dere nyfødt sove ute i vogna fra starten av? Vi har vogge i stua og tenkt å la henne sove der, men er det ok ute også? Kan det ikke bli for kaldt for babycallen ute i vogna til at den funker?

Så lenge det ikke var kaldere enn ti følte minusgrader gikk vi ut. Begynte å trille turer fra han var ca to uker kanskje. Hadde det ikke vært for at vi bor i Nord-Norge og det jevnt over er iskaldt (januarunge..) hadde vi latt ham sove ute på turer enda tidligere. Vi har neonate babycall, mener den tåler temperaturer ned til ti minus. Den legges inni vogna og blir ikke så kald.

Skrevet

Har ikke barn selv - men jeg er født i Nord-Norge i januar, og har alltid sovet ute, helt fra fødselen av. Jeg sov ikke inne, rett og slett, jeg blånektet, ville kun sove ute. Men dette er dog 25 år siden da, før det vanvittige hysteriet kom :wink:

Anonymous poster hash: b75ba...5a6

Heh, vi er jammen ikke mye hysteriske sammenlignet med et par generasjoner tilbake! Da man kunne få dårlig rygg av å ikke ligge i sengen 14 dager etter fødsel, barna ble kalvbeinte av å ikke bli surret som små pølsepakker, og man fikk gikt av å sitte i trekk :) Bekymringer har det alltid vært - og akkurat det med kulde og trekk er ikke noe nytt å bekymre seg for!

Anonymous poster hash: f5133...4d8

• Liker 2
Skrevet

Ja, barna har sovet ute fra starten av.

Man skal jo aldri stole 100 % på en babycall, men det går bra ned til -10 med den vi har i h ertfall.

Men vogna står jo rett utenfor og man setter jo ikke på dundrende høy musikk o.l og man er jo stadig og lytter/sjekker om barnet har det bra.

Anonymous poster hash: e5642...909

Skrevet

Å sove ute fram til minus 10 er ikke noe problem, men man bør sjekke ofte, særlig hender og ører. Og vær så snill, tenk på katter som kan finne på å hoppe opp i vogna for å varme seg, så passe godt på.

Anonymous poster hash: 2a210...ef1

Skrevet

Jeg har strikket votter hun har på :) Uten tommel og romslige. Klompelompe oppskrift.

Anonymous poster hash: 9779b...a99

Skrevet

Hun sover ute kun når vi går tur, lar ikke vogna stå ute (må kjøpe kattenett først, kryr av katter her!). Hun er 4 uker og har gått turer med henne fra 3 dager etter fødsel. Ikke særlig kaldt her enda, litt nattefrost bare. :)

• Liker 1
Skrevet

Husk at antall grader påvirkes sterkt av type vind. Selv om gradestokken viser minus fem kan det være følt dom minus femten for barnet. Så ta med feks stiv kuling i vurderingen også :)

Skrevet

Jeg fødte i januar og fikk faktisk beskjed om av hs at vi ikke måtte gå ut de første 6-8 ukene.

Ser nå i ettertid at jeg fikk så mye dårlige råd av denne hs..

Har faktisk byttet hs nå. Kom dere ut, ikke sitt inne å gå på veggen :)

Anonymous poster hash: ff6c0...e83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...