Gå til innhold

Trenger noen gode råd her.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger noen synspunkter ang han jeg er med.. Jeg begynner å lure litt på han for dette har pågått i mange mnd. Hver gang vi har vært sammen så er det jeg som spør når vi skal treffes (han har spurt noen ganger, men det tilhører sjeldenheten). Det passer som regel alltid når jeg spør, men han sitter som regel bare å glor på tv'n når jeg kommer.

Jeg må som regel alltid ta initiativ til sex og da er han alltid klar.

Hver gang han spiser når vi er sammen så spør han aldri om jeg vil ha noe. Dette kan jo også være fordi jeg har fortalt han at jeg har spiseproblemer, men jeg vet ikke.

Han er også veldig opptatt av å feste i helgene så da har han ikke tid til meg fordi han må være med kompisene sine.

Det rare med dette er at hver gang han er ute så ringer han meg som regel. Sender meg hjerter og sier han er så glad i meg.

Dette har pågått i mange, mange mnd nå. Han sliter med å vise føleleser, det har han selv sagt. Han har og sagt at han er blitt dumpa hardt et par ganger før og slitt veldig med kjærlighetssorg etterpå, derfor er han redd for at dette skal skje på nytt..

Men hva er egentlig greia her? Livssituasjonen min er også slik at jeg skal dra avgårde i noen mnd om en stund og da sier han at han er villig til å vente på meg. Jeg vet han sliter litt med seg selv, noe han ikke liker å snakke om heller, men jeg merker det veldig godt. Og det gjør jeg også.. Men jeg klarer ikke lenger å gå rundt med denne usikkerheten. Han sier at jeg ikke har noen grunn til å være usikker fordi jeg er den eneste han vil ha.

Om jeg hadde vært det- hadde han virkelig vært slik mot meg da? Eller er det bare det at han ikke har det noe bra med seg selv? Eller er det jeg som er helt på jordet og ikke skjønner noenting?

Vet han har et lite sosialt liv utenom helgene.

Nå har jeg jeg bestemt meg for at jeg ikke skal spørre han når vi skal treffes igjen. Jeg skal være sterk nå og se hva som skjer. Bestemte meg og for noen dager siden å ikke ta kontakt med han først. Så de fire siste dagene er det jeg som har fått meldinger av han. Har svart selvfølgelig.. Men betyr det noe? Da må han jo i alle fall tenke litt på meg?

Herregud så slitsomt det er å være med noen. Jeg burde sikkert vært alene.

Anonymous poster hash: 1de50...476

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ikke bare sette deg ned med han være dønn ærlig og spørre? Med sexlivet kan det være sånn han liker det, med å dra på fest er noe som roer seg ned og det med at du må spørre hele tiden hadde jeg spurt han hva greia er med det :)

Skrevet

Høres ut som han bruker deg som en FF, men for å finne det ut må du spørre han.
Personlig, så ville jeg bare fadet han ut og sluttet å ta kontakt, innstilt tankene og følelsene på at jeg fortjener noe mye bedre.

Anonymous poster hash: 005ec...2f3
Skrevet

Det kan rett og slett være at han distanserer seg og ikke tør å føle for mye når dere er sammen? At han tenker at du sikkert kommer til å gå fra han også, slik at han ikke tillater seg å falle for hardt for deg, for å beskytte seg mot kjærlighetssorg.

Det at han skriver til deg og sender meldinger med hjerter og det når dere ikke er sammen er tryggere fordi han da ikke trenger å forholde seg til deg på samme måte som når dere er i samme rom.

Det er jo ikke holdbart for deg å fortsette sånn, så hvis du vil ha en forandring må dere snakke om det. 

Skrevet

Høres ut som han bruker deg som en FF, men for å finne det ut må du spørre han.

Personlig, så ville jeg bare fadet han ut og sluttet å ta kontakt, innstilt tankene og følelsene på at jeg fortjener noe mye bedre.

Anonymous poster hash: 005ec...2f3

Men om han bruker meg som FF hvorfor vil han da så ofte snakke i telefon med meg i timesvis om kveldene f.eks? Han har sagt at han er forelska i meg, men at jeg må ha tålmodighet med han. Jeg har også spurt han om han ønsker et "åpent forhold", men det var han ikke interessert i. Så jeg blir litt forvirra av dette her..

Skrevet

Det kan rett og slett være at han distanserer seg og ikke tør å føle for mye når dere er sammen? At han tenker at du sikkert kommer til å gå fra han også, slik at han ikke tillater seg å falle for hardt for deg, for å beskytte seg mot kjærlighetssorg.

Det at han skriver til deg og sender meldinger med hjerter og det når dere ikke er sammen er tryggere fordi han da ikke trenger å forholde seg til deg på samme måte som når dere er i samme rom.

Det er jo ikke holdbart for deg å fortsette sånn, så hvis du vil ha en forandring må dere snakke om det. 

Ja, det kan jo være.. Men jeg har og sagt til han at det er ikke rettferdig gjort ovenfor meg og da sier han at han skjønner det. 

Jeg føler at jeg har forsøkt å forklare han det mange ganger, men han klarer ikke helt å gjøre noe med det. Jeg tror min måte å forklare ting på også kan være litt for "snill" om du skjønner? Jeg har vært i et voldelig forhold i mange år før dette og jeg merker med meg selv at jeg lister meg ofte rundt grøten fordi jeg er så redd folk skal bli sinte på meg. Folk tar kanskje litt for lett på ting når jeg forklarer fordi jeg alltid gjør det så rolig og "snilt". Kanskje jeg rett og slett på bli litt forbanna? 

Har bare litt vanskelig for å tro at han kun bruker meg som FF for om det var tilfelle hadde han da virkelig tatt kontakt med meg hver dag? Er menn virkelig så utspekulerte at de gidder de over så lang tid? Da kunne han vel bare funnet seg noen andre å bruke tiden på?

Tusen takk for utfyllende svar forresten :) 

Skrevet

Hvor lenge skal du bli borte? Om det er over lenger tid så tenker han vel at dette uansett ikke går noen vei. Selv om han sier at han "venter" - avstandsforhold går som regel dukken med mindre det er noe veldig solidert etablert, og dere er jo ikke engang sammen, slik du beskriver det.

Anonymous poster hash: 8ab6e...f48
Skrevet

Hvorfor ikke bare sette deg ned med han være dønn ærlig og spørre? Med sexlivet kan det være sånn han liker det, med å dra på fest er noe som roer seg ned og det med at du må spørre hele tiden hadde jeg spurt han hva greia er med det :)

Jeg har gjort det og han bedyrer hver gang at det kun er meg han vil være med. Har også spurt han om festinga og da svarer han alltid at det er slik han er sosial med kompisene sine. Så jeg vet ikke..

Skrevet

Hvor lenge skal du bli borte? Om det er over lenger tid så tenker han vel at dette uansett ikke går noen vei. Selv om han sier at han "venter" - avstandsforhold går som regel dukken med mindre det er noe veldig solidert etablert, og dere er jo ikke engang sammen, slik du beskriver det.

Anonymous poster hash: 8ab6e...f48

Det er ikke sikkert jeg blir borte, men kanskje. Og det er snakk om 2 mnd. 

Skrevet

Men snakker dere om fremtiden da? I så fall, hvem av dere er det som tar opp temaet?

Jeg tror han liker deg men ikke tør å være mer intim enn han er... Kjenner meg igjen...

Hvordan er han i senga da, er det lidenskapelig eller bare "basic sex"? Tar han hånda di, f.eks. hvis dere er ute og går?

Hvordan reagerer han hvis du spør om han vil bli med deg på noe, f. eks. kino en kveld?

Skrevet

Men snakker dere om fremtiden da? I så fall, hvem av dere er det som tar opp temaet?

Jeg tror han liker deg men ikke tør å være mer intim enn han er... Kjenner meg igjen...

Hvordan er han i senga da, er det lidenskapelig eller bare "basic sex"? Tar han hånda di, f.eks. hvis dere er ute og går?

Hvordan reagerer han hvis du spør om han vil bli med deg på noe, f. eks. kino en kveld?

Det er vel jeg som tar opp temaet om fremtiden og da sier han alltid at det er ingen grunn til å stresse fordi han ser for seg at det er meg og han i lan,lang tid og kanskje foralltid. Og deretter sier han at man har ingen garantier i kjærligheten og det er forsåvidt sant. 

I senga er det vel ikke så mye han "tør" å gjøre utenom det som er vanlig. Han er blitt bedre etterhvert, men virker som om jeg er mye mer klar for utfordringer enn han! Og jeg merker at jeg trekker meg litt unna da, for jeg liker ikke alltid å være så "erfaren" fordi jeg er redd for å virke for opptatt av det om du skjønner? Men han viser masse føleleser via kroppsspråk da.. Om jeg kan si det sånn. 

Han tar ikke hånda mi nei, han liker ikke sånt i offentlighet sier han.. Men om han er full så kan han finne på å kysse med meg på utesteder, presentere meg som dama hans osv. Derfor blir jeg så usikker når han blir annerledes i edru tilstand. Skjønner?

Når jeg har spurt om vi skal på kino så sier han jo at han vil det og at vi må finne en film vi skal se osv.. Men så pleier det som regel å dø ut fordi jeg ikke gidder å spørre flere ganger. Jeg er litt lei av det..

Han spurte meg forresten i går om vi skulle møtes snart. Bare det er jo "wow". Han sa ikke hvilken dag, og jeg har bestemt meg for å ikke spørre. Det er hans tur nå.. Er du ikke enig? Siden du har vært borti noe av det samme så er jeg veldig interessert i å hære din erfaring :) 

Skrevet

Hehe, jeg mener at jeg kjenner meg igjen i at jeg har oppført meg sånn som han gjør, og vært veldig forelska men ikke greid å vise det mer enn han gjør..

Har han litt sosial angst og er sjenert, så kan det godt hende at det er derfor han ikke tør å vise mer følelser eller ta initiativ i edru tilstand...Vil han komme på besøk til deg om du spør han da? Eller er han bare trygg hjemme hos seg selv?

Men jeg er enig i at det er hans tur å ta kontakt nå ja, dere har jo kjent hverandre lenge...

Jeg må si at jeg lurer på hva han jobber med... Og hva slags kompiser har han?

Skrevet

Hehe, jeg mener at jeg kjenner meg igjen i at jeg har oppført meg sånn som han gjør, og vært veldig forelska men ikke greid å vise det mer enn han gjør..

Har han litt sosial angst og er sjenert, så kan det godt hende at det er derfor han ikke tør å vise mer følelser eller ta initiativ i edru tilstand...Vil han komme på besøk til deg om du spør han da? Eller er han bare trygg hjemme hos seg selv?

Men jeg er enig i at det er hans tur å ta kontakt nå ja, dere har jo kjent hverandre lenge...

Jeg må si at jeg lurer på hva han jobber med... Og hva slags kompiser har han?

Ah, skjønner :)

Tror han har en anelse sosial angst, men akkurat hvor hemmende det er vet jeg ikke. Han har ikke vært mye på besøk hos meg nei. Det er lite. Er som regel jeg som må komme til han. Har skjedd endel ganger at han skal komme ut til meg og så skjer det som regel et eller annet som gjør at han ikke kan komme likevel og da må jeg dra til han. Jeg bør vel kanskje ikke være så ettergivende? For om han ikke hadde hatt lyst til å være med meg så hadde han vel heller ikke sagt at jeg kunne komme dit :P 

Han jobber som snekker og kompisene hans er vel forsåvidt vanlige gutter, men jeg kjenner de ikke så godt. For meg virker de umodne :P  De er veldig glade i å feste og ingen av de har barn eller noe. Såvidt jeg vet er de fleste single også. 

Skrevet

Jeg tror han er oppriktig glad i deg, men ikke helt tør å hoppe i det... Kanskje av flere grunner.

Når mannfolk er ute og fester er de vel ofte opptatt av å sjekke damer dersom de ikke er forelska i en allerede? Og da tar de seg sikkert ikke tid til å sende hjerter og skrive at de er glad i noen?

Hva skjer om du ber ham om å komme til deg i stedet for å dra hjem etter at han har vært på byen da?

Jeg skjønner godt at du er frustrert, men jeg ville gitt han litt tid om du virkelig er glad i ham.

Det er jo et godt tegn at han har begynt å ta kontakt med deg da! Håper bare at det fortsetter slik, at han ikke blir skremt og føler seg avvist når du tar mindre kontakt/initiativ nå.

Skrevet

Jeg tror han er oppriktig glad i deg, men ikke helt tør å hoppe i det... Kanskje av flere grunner.

Når mannfolk er ute og fester er de vel ofte opptatt av å sjekke damer dersom de ikke er forelska i en allerede? Og da tar de seg sikkert ikke tid til å sende hjerter og skrive at de er glad i noen?

Hva skjer om du ber ham om å komme til deg i stedet for å dra hjem etter at han har vært på byen da?

Jeg skjønner godt at du er frustrert, men jeg ville gitt han litt tid om du virkelig er glad i ham.

Det er jo et godt tegn at han har begynt å ta kontakt med deg da! Håper bare at det fortsetter slik, at han ikke blir skremt og føler seg avvist når du tar mindre kontakt/initiativ nå.

Nei, det er sikkert sant det.. Men hvorfor ikke prioritere tid med meg i helga liksom? Istedet for å bare være med meg over sms'er? :P Blir litt håpløst spør du meg. Og han bor et stykke unna meg så er ikke så lett å komme til meg etter byen. Jeg har også to barn som jeg er alene med.

Har ikke introdusert de for hverandre og det kommer jeg ikke til å gjøre enda heller når ting er så usikkert.

I de forholdene jeg har vært i før har jeg vært vandt til at mannen omtrent henger over meg så dette blir så uvant bare :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...