Gå til innhold

Biting i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt blir stadig bitt i barnehagen (går på storebarnsavdeling). Noen som har erfaringer med dette og hva barnehagen gjør for å forhindre dette?

Anonymous poster hash: 5a91e...cb4
Videoannonse
Annonse
Gjest Wanda Maximoff
Skrevet (endret)

Min erfaring, som mor, er at barnehagen gjør ingen verdens ting og himler med øynene hvis du kommenterer det ☺ barn er barn, må du vite og det er ikke deres skyld at barnet ikke gir beskjed når det skjer.. Noen år siden nå, men merker jeg blir irritert å tenke på det ennå

Endret av Steve Rogers
Skrevet

Min erfaring, som mor, er at barnehagen gjør ingen verdens ting og himler med øynene hvis du kommenterer det ☺ barn er barn, må du vite og det er ikke deres skyld at barnet ikke gir beskjed når det skjer.. Noen år siden nå, men merker jeg blir irritert å tenke på det ennå

Oj! Det hadde jeg virkelig ikke godtatt!

Jeg har ikke hatt barn som har blitt bitt eller bitt selv. Men vi har pratet om det, og det gjøres i hvertfall noe her. Involvering av foreldre og ekstra fokus på barnet som biter (og den som blir bitt om det er samme barnet). Er det ettåringer så er det ikke så mye å gjøre annet enn å passe på, litt annet når det er store barn det er snakk om, de skjønner nok til å få konsekvenser.

Anonymous poster hash: 037ad...498

Gjest Wanda Maximoff
Skrevet

Oj! Det hadde jeg virkelig ikke godtatt!

Jeg har ikke hatt barn som har blitt bitt eller bitt selv. Men vi har pratet om det, og det gjøres i hvertfall noe her. Involvering av foreldre og ekstra fokus på barnet som biter (og den som blir bitt om det er samme barnet). Er det ettåringer så er det ikke så mye å gjøre annet enn å passe på, litt annet når det er store barn det er snakk om, de skjønner nok til å få konsekvenser.

Anonymous poster hash: 037ad...498

Nei, det ble ikke godtatt fra meg, og mitt barn ga meg jo navnet på dette barnet (xxx bet meg her, xxx klorte meg her, xxx slo meg med pinner her osv.) så jeg endte opp med å ringe foreldrene til det barnet ☺ Sånn løste det seg her.

Skrevet

Mitt barn ble en periode ofte bitt/kloret/slått. Barnehagen observerte ganske kjapt at hun syntes det var gøy å gå helt inntil andre unger og brøle dem i ansiktet - hvorpå de andre ungene selvfølgelig tok igjen fysisk. Etter noen samtaler med vesla om at det ikke er ok å brøle folk i ansiktet ble det slutt på at hun kom hjem med bitemerker :)

Anonymous poster hash: 776ce...543

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde bedt om møte med ped leder og styrer og forlangt at det/de barna som biter skal være under oppsikt hele tiden og mitt barn skal holdes unna de hvis det ikke stopper.

Skrevet

Be om møte sammen med barnehage og barnets foreldre... Dette er ikke greit i det hele tatt

Skrevet

Litt obs med det at barnet sier at et barn har bitt. Har opplevd at foreldre har kommet og sagt at deres barn sa at xxx hadde bitt, men xxx hadde ikke vært i bhg da. Har selv sittet bitevakt med et barn og selv da klarte han å bite. Gikk forbi kompisen sin og beit han i hodet.  :(

Dette er noe som noen barn gjør og vi prøver så godt det lar seg gjøre å stoppe barna fra å bite. Men ikke lett å være alle steder som barna er. Er noen meter fra ene siden av rommet til andre. 

Vi har nå hatt litt slåing og nå har minstemann tatt etter. 

Anonymous poster hash: e4aa0...1e4
  • Liker 1
Gjest Wanda Maximoff
Skrevet (endret)

Litt obs med det at barnet sier at et barn har bitt. Har opplevd at foreldre har kommet og sagt at deres barn sa at xxx hadde bitt, men xxx hadde ikke vært i bhg da.

Anonymous poster hash: e4aa0...1e4

Når navnet er noe som går igjen over en lengre periode, når du ser merkene på kroppen samt når du ser barnet slår, setter tenna i ungen din eller gjør annet ved en del tilfeller når du kommer fra jobb så skjønner jeg virkelig ikke hvorfor jeg skal tvile. Endret av Steve Rogers
Skrevet

Barnet mitt blir stadig bitt i barnehagen (går på storebarnsavdeling). Noen som har erfaringer med dette og hva barnehagen gjør for å forhindre dette?

Anonymous poster hash: 5a91e...cb4

Jeg jobber på storebarnsavdeling med samme problematikk for øyeblikket. Vi forsøker å være i nærheten av barnet som biter, gripe inn og hjelpe til ved konflikt osv. Noen barn biter tilsynelatende uprovosert, det er vanskeligere tilfelle men man må da observere og lete etter årsaker. Ofte er det mangel på språk som fører til biting. Biting skjer ofte lynraskt, du har kanskje observert barnet i lek hele dagen men i det øyeblikket du snur deg for å ordne noe så skjer det.

Anonymous poster hash: 387f1...897

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...