Gå til innhold

Date en med CP i liten grad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kommet i kontakt med en fyr som har diagnosen CP. Han sier det er i liten grad, at det nesten ikke synes. Vi skal kanskje møtes i slutten av denne måneden. Jeg kan så lite om denne diagnosen.

Er det noen som hat kunnskap om den og vil dele litt med meg?

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er så stor forskjell fra person til person. Men er ikke noe problem.

Broren min har CP, nå så merker man det ikke på han i det hele tatt, men han merker det, han blir veldig stiv når det er kaldt, men han går turer i fjellet og er veldig aktiv av seg. Når han var mindre så så man det gjerne når han gikk, løpe kunne han ikke. Brukte lang tid på å lære seg å gå og, ble veldig sliten av å gå langt, så han hadde rullestoler.

En med CP har bare problemer med musklene sine. Men dem kan også ha en del følgesykdommer. Det beste du kan gjøre er å spørre han du har blitt kjent med hvordan det er for han.

Anonymous poster hash: 96065...315

Skrevet

CP varierer i veldig stor grad fra person til person, at det er umulig å svare på. Noen kan man knapt se det på, andre er lenket til rullestol. 

Skrevet

Jeg har cp, er gift og har to barn. Jeg har så liten grad at det viser omtrent ikke, men fører til litt vansker som balanseproblemer og smerter. Ikke noe big deal, men alikevel nok til at folk etterhvert blir informert dersom de er veldig nære venner, da jeg kan bli litt fort sliten i perioder. Jeg kjenner flere menn som har lav grad, og det er ikke noe du skal bekymre deg for. Det kan være daten din ville informere om det med en gang om det er litt synlig, slik at du ikke skulle lure på hva det var. :)

Cp er en diagnose som favner vidt, og som sagt er lav grad noe som ikke trenger å gi de store utslagene. :)

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 422fc...072

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...