Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vet godt hva legevakt er. De som møter opp får treffe lege samme dag, ja. Etter eventuelt ha sittet mange timer i kø. Her i Oslo er det egen kø-ordning for barn, med eget venterom. Men her må man jammen også VENTE.

TS skrev at hun fikk 'time' på legevakten. Det er noe annet. Da får man oppgitt et klokkeslett og kan møte opp til denne timen. Behøver ikke sitte på venterommet og kope i evigheter først.

Slike timer gis kun i spesielle tilfeller.

Anonymous poster hash: 1ce6a...7c8

Mange legevakter (også i Oslo, men da på Ryen) får man time når man ringer ned. Det er for å få ned ventetiden og for å få bedre bruk av kapasiteten. Jeg har flere ganger fått "time". Da har de skrevet ned når jeg ringt slik at jeg i teorien har ventet fra jeg ringte til det estimerte tidspunktet de satte. 

Anonymous poster hash: bf829...10e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange legevakter (også i Oslo, men da på Ryen) får man time når man ringer ned. Det er for å få ned ventetiden og for å få bedre bruk av kapasiteten. Jeg har flere ganger fått "time". Da har de skrevet ned når jeg ringt slik at jeg i teorien har ventet fra jeg ringte til det estimerte tidspunktet de satte.

Ok. Sånn er det ikke på legevakten jeg sogner til i alle fall. Så jeg bruker heller Volvats legevakt om det er noe.

Uansett reagerer jeg på TS' forsøk på å bagatellisere denne svært alvorlige situasjonen.

• Liker 2
Skrevet

Jeg vet godt hva legevakt er. De som møter opp får treffe lege samme dag, ja. Etter eventuelt ha sittet mange timer i kø. Her i Oslo er det egen kø-ordning for barn, med eget venterom. Men her må man jammen også VENTE.

TS skrev at hun fikk 'time' på legevakten. Det er noe annet. Da får man oppgitt et klokkeslett og kan møte opp til denne timen. Behøver ikke sitte på venterommet og kope i evigheter først.

Nei slike timer gies ikke kun i spesielle tilfeller, ver får alle som ribger legevakten og beskjed om å komme en slik time slik at det ikke skal bli kaos på venterommet, men selvom man får slik time er det ikke gitt at du faktisk får komme inn til legen da, har sittet lenge og ventet selvom jeg kom til timen jeg hadde fått på tlf på forhånd ;)

Anonymous poster hash: 6206c...f8a

Skrevet

Her får man alltid time på legevakten fordi den er ikke bemannet ellers.
Skrevet

Hele hendelsen høres merkelig ut. 

Moren får håret i øynene og babyen detter da under vann. Så får babyen sterke kramper og mister bevisstheten av 2 sekund under vann. Det høres bare litt utrolig ut. 

Og attpåtil så skriver moren innlegg på KG før hun ringer legevakten  :vetikke:

Anonymous poster hash: 67b34...005
  • Liker 1
Skrevet

Legevakten på Ryen har flyttet til Aker, i tilfelle du må dit en gang :)

Anonymous poster hash: 52f44...a92

Skrevet

Hele hendelsen høres merkelig ut. 

Moren får håret i øynene og babyen detter da under vann. Så får babyen sterke kramper og mister bevisstheten av 2 sekund under vann. Det høres bare litt utrolig ut. 

Og attpåtil så skriver moren innlegg på KG før hun ringer legevakten  :vetikke:

Anonymous poster hash: 67b34...005

Samme tenkte jeg. En så liten baby sitter vel uansett i noe setegreier i badebaljen, og man fyller jo ikke store mengdene vann i akkurat. Kan liksom ikke skjønne hvordan babyen har klart å få vann over hodet, eller har klart å "lande" med ansiktet ned. Burde være fysisk umulig?

Uansett - to sekunder under vann... altså, hvor mye vann kan babyen svelge på så kort tid? Krampene må jo ha kommet først tenker jeg da...

Sa ikke legen hva krampene kom av? Og om to sekunder med svelging av vann i det hele tatt kunne forårsake noe sånt?

Tror jeg hadde tenkt at krampene skyldtes noe annet enn selve badeepisoden...

Anonymous poster hash: b59ae...40b

Skrevet

Tror du at det var reelle kramper? Det var ikke "bare" panikkbevegelser over å ikke få luft og redsel etterpå du så? Tenker kanskje at du ble så redd at du oppfattet barnets reaksjon som verre enn det den var. (Mener ikke at det er rart/galt, for det er helt helt normalt å få panikk for en mor når  man føler at noe er galt med barnet)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...