Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg badet babyen min på 3 mnd i ettermiddag. Så fikk jeg mitt hår i øyene mine, tok dette bort, og så deretter at babyen var under vann. Fikk henne opp, men hun hadde voldsomme kramper i hele kroppen. La henne på stellebordet, og da kom hun til bevissthet. Hun gråt da i kanskje 2-3 min, før hun begynte å smile og bable som om ingenting hadde skjedd. La henne til å sove rett etterpå. Vanligvis sover hun ca 30 min om ettermiddag, men ikke i dag. Hun våknet, og lå bare å så på meg i ca 30 min før hun sovnet igjen. (Hun sov på sofaen i dag, la henne ikke i senga da jeg ville følge med).  

Jeg vil ikke være hysterisk og slikt, men burde jeg kontakte legevakten? Hun er jo fin nå, men som sagt har sove siden, noe som er uvandt for henne.

Anonymous poster hash: ad558...c4a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I utgangspunktet lukker barna selv for vann i den alderen. Hvor lenge var hun under vann?

Det beste er helt klart å ringe legevakten og forhøre seg.

Anonymous poster hash: 54951...759

Skrevet

Ja, hun burde jo ha tålt det, men hun hadde voldsomme kramper i alle musklene når jeg tok henne opp, fikk ikke kontakt med henne i det hele tatt. Hun var vell maks under vannet i 2 sekunder. Takk for svar :-)

Skrevet

Jeg ville ringt legevakten, greit å forhøre seg - også for din skyld så du ikke er så bekymret :-)

Anonymous poster hash: 4077e...d2e

• Liker 1
Skrevet

Kan hun ha fått kramper av noe annet og så havnet under vann?

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenkte det samme som den over: Kan krampene ha kommet før hun havnet under vann? I såfall ville jeg ha sjekket det ja. Synes vel at du skal ta dette på alvor dersom det var så voldsomme kramper som det du beskriver.

Anonymous poster hash: 61f39...902
Skrevet

Jeg synes du skal ringe legevakten med en gang. Du sier at babyen fikk voldsomme kramper og at du ikke fikk kontakt med henne. Om det er fordi hun var under vann eller ikke, tenker jeg ikke er så nøye. Det høres ikke bra ut.

Ikke for å gjøre deg nervøs altså eller for å virke kvass, det går nok fint. Men jeg ville anbefalt deg å dra til legevakten og få det sjekket. Ingen av mine barn har fått slike kramper som du beskriver.

• Liker 2
Skrevet

Uavhengig av vannet(men kanskje spesielt på grunn av) så ringer man nødnummer og ikke bare legevakta om ungen får kramper og ikke er ved bevissthet.

Jeg hadde også vekket ungen jevnlig påfølgende døgn dersom man generelt var redd for at ungen kunne ha fått vann i lungene.

Dette tenker jeg er noe man ikke burde ta seg tid til å spørre om på et forum, gitt at det faktisk var snakk om kramper og bevisstløshet.

Anonymous poster hash: 09984...5f0

• Liker 6
Skrevet

Hadde dette skjedd her hadde jeg dratt til legen umiddelbart!!!!!!!!!!!!

Anonymous poster hash: 1ce6a...7c8

• Liker 4
Skrevet

Håper du dro til legevakten!

Skrevet

Hei, tusen takk for alle svar. :) Jeg ringte legevakta, og fikk time der i går kveld. Babyen min hadde nok svelget vann, hun hadde tydeligvis ikke fått den refleksen normalt babyene har som gjør at de lukker svelget når vann kommer i munn. Legen sjekket henne, og hun hadde fått hostet opp all vannet. Hun er helt normal i dag, og ikke så trøtt som hun var i går. I kveld blir det dusj istedenfor bad, tar sikkert en stund til jeg tørr å bade henne, for det var virkelig skremmende...:/

• Liker 2
Skrevet

Babyen fikk voldsomme kramper og du bruker tiden på på surre her inne på KG? Seriøst?

Anonymous poster hash: 2dba0...261

• Liker 7
Skrevet

Babyen fikk voldsomme kramper og du bruker tiden på på surre her inne på KG? Seriøst?

Anonymous poster hash: 2dba0...261

Sorry, men helt enig.

Anonymous poster hash: 7e9c7...ff2

• Liker 4
Skrevet

Bra det gikk fint :)

Du må bare fortsette å bade henne, når slikt skjer så er det opp på hesten igjen. Jeg har en regel for meg selv at så lenge barnet er i vann så tar jeg ikke øynene bort. På stellebord kan man jo holde baby fast mens man snur seg, men i vann blir det annerledes.

Anonymous poster hash: 824d0...57f

• Liker 1
Skrevet (endret)

Kramper??? Trøtt etterpå??? Ehhhh..vurdert epilepsi???

En person med førstegangskramper skal i utgangspunktet alltid innlegges i sykehus for observasjon og undersøkelser..deriblant EEG..

Endret av jonnejinta
  • Liker 2
Skrevet

Kramper??? Trøtt etterpå??? Ehhhh..vurdert epilepsi???

En person med førstegangskramper skal i utgangspunktet alltid innlegges i sykehus for observasjon og undersøkelser..deriblant EEG..

Ok, takk for svar. Virket ikke som om legevakta tok det så alvorlig, men da burde jeg ta dette videre. Av og til så skulle jeg ønske at jeg var lege, synes det er så vanskelig med de små.

Skrevet

Anonymous poster hash: 2dba0...261 [/acronym

Jeg surret ikke her inne, jeg postet et innlegg for å få svar på noe jeg lurte på. (Gode svar) Babyen lå ved siden av meg hele tiden. Uansett virket det ikke som om legevakta tok det alvorlig, hadde de gjort det, ville vi bli bedt om å komme inn med engang, det gjorde vi ikke, vi fikk time senere på kvelden.

• Liker 2
Skrevet

Jeg surret ikke her inne, jeg postet et innlegg for å få svar på noe jeg lurte på. (Gode svar) Babyen lå ved siden av meg hele tiden. Uansett virket det ikke som om legevakta tok det alvorlig, hadde de gjort det, ville vi bli bedt om å komme inn med engang, det gjorde vi ikke, vi fikk time senere på kvelden.

De tok det alvorlig, jo. Hvis ikke hadde de ikke gitt deg 'time' samme dag! De hadde kanskje bedt deg komme ned, registrere deg, og sitte i kø som alle andre.

• Liker 1
Skrevet

De tok det alvorlig, jo. Hvis ikke hadde de ikke gitt deg 'time' samme dag! De hadde kanskje bedt deg komme ned, registrere deg, og sitte i kø som alle andre.

Ehhh... Legevakt er alltid samme dag. Legetime ikke samme dag. Og unger er nesten alltid prioritet selv om det "bare er en skramme"

Anonymous poster hash: bf829...10e

• Liker 3
Skrevet

Ehhh... Legevakt er alltid samme dag. Legetime ikke samme dag. Og unger er nesten alltid prioritet selv om det "bare er en skramme"

Anonymous poster hash: bf829...10e

Jeg vet godt hva legevakt er. De som møter opp får treffe lege samme dag, ja. Etter eventuelt ha sittet mange timer i kø. Her i Oslo er det egen kø-ordning for barn, med eget venterom. Men her må man jammen også VENTE.

TS skrev at hun fikk 'time' på legevakten. Det er noe annet. Da får man oppgitt et klokkeslett og kan møte opp til denne timen. Behøver ikke sitte på venterommet og kope i evigheter først.

Slike timer gis kun i spesielle tilfeller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...