Gjest Anonymous Skrevet 23. september 2004 #1 Del Skrevet 23. september 2004 Er det ikke slik at man tisser ekstra mye under eggløsningen? (mener å ha hørt dette) Eggløsningen kommer jo midt mellom to menstrasjoner, og når min syklus er på 28 dager vil det si at eggløsningen min kommer 14 dager etter første menstrasjonsdag. Men jeg får alltid en slik "tisseperiode" ca 5 dager etter første menstrasjonsdag, altså mens jeg fortsatt har mensen. Det kan vel ikke være at eggløsningen kommer allerede da? Har lurt på dette en god stund, håper noen kan svare Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 23. september 2004 #2 Del Skrevet 23. september 2004 :klø: Har aldri har at man har "tissedag" i forbindelse med eggløsning... Eggløsningen kommer forresten 12-16 dager FØR neste mens (og er ikke avhengig av sykluslengde) (men alt fra 10-18 dager før neste mens er også normalt) Det at du har eggløsning allerede 23 dager før neste mens er vel kanskje mulig, men ganske uvanlig vil jeg tro. (men det er jo noen som har eggløsning under mensen også) Men mest sansynlig vil jeg ikke tro at du har eggløsning på dag 5 i syklusen din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. september 2004 #3 Del Skrevet 23. september 2004 :klø: Har aldri har at man har "tissedag" i forbindelse med eggløsning... Eggløsningen kommer forresten 12-16 dager FØR neste mens (og er ikke avhengig av sykluslengde) (men alt fra 10-18 dager før neste mens er også normalt) Det at du har eggløsning allerede 23 dager før neste mens er vel kanskje mulig, men ganske uvanlig vil jeg tro. (men det er jo noen som har eggløsning under mensen også) Men mest sansynlig vil jeg ikke tro at du har eggløsning på dag 5 i syklusen din Det var mammaen til ei venninne av meg som fortalte meg dette for noen år siden. Men ikke vet jeg Siden eggløsningen kan komme alt fra 10-18 dager før neste mens, finnes det noen sikre tegn på når man har eggløsning? Ting som skjer med kroppen etc.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 23. september 2004 #4 Del Skrevet 23. september 2004 finnes det noen sikre tegn på når man har eggløsning? Ja og Nei... Man kan finne eggløsning på flere måter - og noen er mer sikre enn andre. F.eks så stiger kroppstemperaturen din etter eggløsning. (men da må du måle på morgenen (i munnen, analt eller vaginalt) mens du enda er i halvsøvne før du står opp med et termometer med to desimaler) Det er små forskjeller når det gjelder temperaturen - gjerne mellom 0,3 - 0,5 grader (eller mer) Såvidt jeg har hørt er det ingen temperaturen ikke stiger hos. Så temperaturen er et ganske sikkert tegn (men det tar litt tid å lære seg å tolke temperaturen da, så du kan ta feil) Et annet tegn er å følge med å utfloden din. Eggløsningsdagen (og kanskje dagene før) så ligner utfloden på eggevite (blankt og strekkbart) Men dette er ikke et sikkert tegn, siden ikke alle har slikt slim i mengder som de oppdager, eller at en kan ha dette i mange dager før eggløsningen. Etter eggløsningen blir utfloden gjerne "tørr" igjen... Men altså - usikkert. Annen måte å finne eggløsning på er å bruke eggløsningstester. Tester på en "testpinne" som gir deg svar på om eggløsning er underveis, eller ikke. Selv om en får positivt utslag på denne, så kan kroppen alikevell ombestemme seg, og ikke slippe noe egg alikevell. Og noen kan ta slike tester uten å få utslag, men alikevell ha eggløsning. Så denne er også usikker. Vel, dette var noen metoder å finne eggløsning på i allefall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Metallhuet uinnlogget Skrevet 23. september 2004 #5 Del Skrevet 23. september 2004 Ja og Nei... Man kan finne eggløsning på flere måter - og noen er mer sikre enn andre. F.eks så stiger kroppstemperaturen din etter eggløsning. (men da må du måle på morgenen (i munnen, analt eller vaginalt) mens du enda er i halvsøvne før du står opp med et termometer med to desimaler) Det er små forskjeller når det gjelder temperaturen - gjerne mellom 0,3 - 0,5 grader (eller mer) Såvidt jeg har hørt er det ingen temperaturen ikke stiger hos. Så temperaturen er et ganske sikkert tegn (men det tar litt tid å lære seg å tolke temperaturen da, så du kan ta feil) Et annet tegn er å følge med å utfloden din. Eggløsningsdagen (og kanskje dagene før) så ligner utfloden på eggevite (blankt og strekkbart) Men dette er ikke et sikkert tegn, siden ikke alle har slikt slim i mengder som de oppdager, eller at en kan ha dette i mange dager før eggløsningen. Etter eggløsningen blir utfloden gjerne "tørr" igjen... Men altså - usikkert. Annen måte å finne eggløsning på er å bruke eggløsningstester. Tester på en "testpinne" som gir deg svar på om eggløsning er underveis, eller ikke. Selv om en får positivt utslag på denne, så kan kroppen alikevell ombestemme seg, og ikke slippe noe egg alikevell. Og noen kan ta slike tester uten å få utslag, men alikevell ha eggløsning. Så denne er også usikker. Vel, dette var noen metoder å finne eggløsning på i allefall Tusen takk! Er det også slik at det er størst sjanse på å bli gravid 1 dag før eggløsningen og helt frem til 2 dager etter eggløsningen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 23. september 2004 #6 Del Skrevet 23. september 2004 Omvendt; To dager før eggløsningen, og en dag etter skal vist gi "størts sjanse"... Egget kan bare befruktes i ca 1 døgn etter eggløsningen. Dersom en har sex i dagene før eggløsningen så vil sædcellene "ligge på lur" og vente til egget slippes, for så å kunne befrukte det. Sædcellene kan (under optimale forhold) leve i opptil 5 døgn, men 1-3 døgn er mest vanlig i eggløsningstiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå