Gå til innhold

Dere som har mista noen dere er glad i

Anbefalte innlegg

Gjest Carmen.
Skrevet

Hvordan ville dere at en venn skulle være mot dere i den perioden. Min venninne mistet sin mor og er helt knust. Jeg er ikke flink i sånne situasjoner, det jeg gjør er å holde avstand... eller hva bør jeg gjøre? Er trøst å oppfattes som masete? Eller at jeg stiller opp med noe hun liker? Eller skal jeg bare la henne være?

Videoannonse
Annonse
Gjest Jessica
Skrevet

Lag noe mat hun liker og si du er der og holder kjeft til hun ber om det hun trenger

Skrevet

Jeg ville satt pris på selskap. Bli invitert til middag eller noe f.eks. Kanskje du kan høre om hun har lyst å komme hjem til deg? 

Anonymous poster hash: 0a7f3...3b5
  • Liker 1
Skrevet

Jeg hadde dratt til hun, kjøpt noe sushi og kake eller noe. Ikke nødvendigvis sagt så mye, men heller latt hu få styre samtalen. Og sagt at jeg er der uansett hva og uansett når..

Anonymous poster hash: d3318...bf2

Skrevet

Ikke hold avstand ihvertfall. Vær der for henne, spør henne om det er noe du kan gjøre for henne.

• Liker 1
Skrevet

Bedre å vise at du er der enn å holde avstand.

En bekjent mistet noen nær, hvor mange i etterkant tok avstand for å gi rom. De var usikre på hvordan hun ville ta imot andre, og ble isolert. Kun en tok kontakt, ga henne en klem når de møttes på gata, hvor det betydde alt.

Anbefaler å lage noe godt som vennen din liker, ringe på og si hei. Enten inviterer hun inn, eller så sier hun takk og sier at det ikke passer. Uansett viser du at du er der, men presser deg ikke på.

Å miste noen man er glad i er veldig vondt, og jeg har tidligere satt pris på om så bare en melding, og at noen kommer over og er der.

Men alle er forskjellig. Synes du er en god venn som spør om råd, for akkurat dette kan være vanskelig for alle, selv for de som står på utsiden og lurer på hva de kan gjøre for å vise at de bryr seg og vil hjelpe. <3

Anonymous poster hash: c9e02...9b5

• Liker 1
Skrevet

Det var så godt når noen ringte/sendte melding om jeg ville ha besøk/komme på besøk eller hva som helst annet. Jeg var så dårlig til å sette ord på hva jeg trengte, men jeg ser i ettertid at det egentlig bare var noen å være sammen med. Se på TV, gå en tur, gråte på skulderen til noen, banne og steike over urettferdigheten osv...

Anonymous poster hash: bf11f...577

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...