Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal snart gå igang med å lage girlander til det kommende juletreet vårt. Denne girlanderen skal bestå av 1 000 8mm perlemor glassperler.

Så er spørsmålet:

Skal jeg ta alle 1 000 perlene på en snor og tvinne det rundt juletreet (juletreet er svært), eller er det best med kortere lenker på 1 meter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kortere lenker er mye lettere å håndtere når du skal ta de av og på. Skal de henge loddrett ville jeg lagd dem like høye som juletreet. Skal de gå rundt ville jeg nok lagd dem et par meter lange.

Hvor har du fått tak i perlene? Det høres veldig fint ut, skulle gjerne gjort noe liknende selv, hvis jeg får tid og får tak i rimelige perler. Hva trer du dem på?

Skrevet

Kortere lenker er mye lettere å håndtere når du skal ta de av og på. Skal de henge loddrett ville jeg lagd dem like høye som juletreet. Skal de gå rundt ville jeg nok lagd dem et par meter lange.

Hvor har du fått tak i perlene? Det høres veldig fint ut, skulle gjerne gjort noe liknende selv, hvis jeg får tid og får tak i rimelige perler. Hva trer du dem på?

Jeg kjøpte på Ebay. Jeg har ikke sjekket perlene enda. Skal gjøre det i morgen, men jeg legger ved link til butikken der jeg kjøpte dem.

http://www.ebay.com/itm/221230685883?_trksid=p2057872.m2749.l2649&var=520146415276&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Vi pleier å ha hvit og sølvfarget juletrepynt og da tror jeg det blir fint med disse perlene.

Det er en fb-gruppe juletre og dekorasjoner, men jeg vet ikke om det er lov å legge til link til denne gruppen her inne. Hvis du er interessert i å være med, send meg en pm :)

Skrevet

Når det kommer til trådtypen, tror jeg at jeg komme til å bruke 1 mm hvit nylontråd som jeg kjøper på Panduro

Skrevet

Høres nydelig ut. Er enig i at kortere lenker er lettere å ha med å gjøre. Og så vil jeg anbefale deg å knyte en liten knute mellom hver perle, sånn som man gjør med perlekjeder, da slipper du at alle perlene renner ut over gulvet hvis tråden ryker. Sånne perler er ofte litt skarpe rundt kanten på hullet, og hvis du knyter en knute så tett inntil perlen du klarer tar det mye lengre tid før tråden slites.

Anonymous poster hash: 4c68f...25c
Skrevet

Tusen takk for tipset☺

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...