AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #1 Skrevet 7. oktober 2015 Vi har så mye "farlig" for baby i stuen og kjøkkenet vårt som må være der. Panelovn og vedovn på ulike vegger, samt stålamper og litt annet. Derfor hadde det vært enklere å lage en stor grind midt på gulvet, enn å "gjerde inn" ovner og annet. Er det mulig å få tak i grinder man kan sette sammen selv og ha på gulvet? Finner liksom ikke annet enn knøttsmå barnegrinder eller peisgrinder. Anonymous poster hash: f854e...e08
Gjest Tekola Skrevet 7. oktober 2015 #2 Skrevet 7. oktober 2015 Babydan Flex kan du bygge ut med flere sett osv, kanskje det kan være noe?
Gjest Keikolina Skrevet 7. oktober 2015 #3 Skrevet 7. oktober 2015 http://m.babyshop.no/search/searchbytext?key=lekegrind
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #4 Skrevet 7. oktober 2015 Har du sett på Babydan Flex XL? Mener på at med den kan man sette sammen flere og få den så stor som man ønsker Anonymous poster hash: f89ac...3d6
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #5 Skrevet 7. oktober 2015 Babydan Flex kan du bygge ut med flere sett osv, kanskje det kan være noe? Kan man sette sammen flere av dem altså? Mener å ha sett at de har et gulv som grindene er festet i? Og de er jo fryktelig dyre om man skal kjøpe tre av dem liksom... Skjønner liksom ikke at dette ikke er noe som flere tilbyr.... :/ Anonymous poster hash: f854e...e08
Gjest Keikolina Skrevet 7. oktober 2015 #6 Skrevet 7. oktober 2015 Du kan se etter på finn og heller kjøpe et teppe å ha der eller sy noe.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #7 Skrevet 7. oktober 2015 Men om man kjøper flere av babydan flex kan de festes i hverandre liksom? Får ikke helt det inntrykket når jeg leser, men kanskje det gis dårlig info rett og slett! At de ikke må festes i vegg? Anonymous poster hash: f854e...e08
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #8 Skrevet 7. oktober 2015 Kan man sette sammen flere av dem altså? Mener å ha sett at de har et gulv som grindene er festet i? Og de er jo fryktelig dyre om man skal kjøpe tre av dem liksom... Skjønner liksom ikke at dette ikke er noe som flere tilbyr.... :/ Anonymous poster hash: f854e...e08 Den er på tilbud på Jollyroom.... Og ja, det blir dyrt når man må ha noe som er utenom standard. Kanskje heller se på om man kan rydde bort litt farlige ting for en periode og heller sette beskyttelse rundt f eks vedovn. En panelovn blir ikke så varm at den utgjør den aller største fare og som oftest erfarer de det raskt om de får vondt om de rører. Anonymous poster hash: f89ac...3d6
Gjest Tekola Skrevet 7. oktober 2015 #9 Skrevet 7. oktober 2015 Joda, om den er satt sammen hele veien rundt trengs ikke veggvestet de finnes jo brukt av og til og?
Gjest Keikolina Skrevet 7. oktober 2015 #10 Skrevet 7. oktober 2015 (endret) Men om man kjøper flere av babydan flex kan de festes i hverandre liksom? Får ikke helt det inntrykket når jeg leser, men kanskje det gis dårlig info rett og slett! At de ikke må festes i vegg?Anonymous poster hash: f854e...e08 Nei, de festes i hverandre så det blir en åttekant, men skal du ha større må du lage en rektangel/firkant. Endret 7. oktober 2015 av Keikolina
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #11 Skrevet 7. oktober 2015 Men om man kjøper flere av babydan flex kan de festes i hverandre liksom? Får ikke helt det inntrykket når jeg leser, men kanskje det gis dårlig info rett og slett! At de ikke må festes i vegg? Anonymous poster hash: f854e...e08 Tror den må festes i vegg i ene enden, men midt i kan man hekte på så mange "ledd" som man vil Anonymous poster hash: f89ac...3d6
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #12 Skrevet 7. oktober 2015 Den er på tilbud på Jollyroom.... Og ja, det blir dyrt når man må ha noe som er utenom standard. Kanskje heller se på om man kan rydde bort litt farlige ting for en periode og heller sette beskyttelse rundt f eks vedovn. En panelovn blir ikke så varm at den utgjør den aller største fare og som oftest erfarer de det raskt om de får vondt om de rører. Anonymous poster hash: f89ac...3d6 Takk for svar! Ja, men syns liksom det burde vært standard å kunne lage så stor lekegrind man ønsker, men skjønner jo at det tydeligvis ikke er så mye av det på markedet. Det blir veldig upraktisk for oss å stenge for overalt. Vår vedovn står rett innenfor døren til stuen, og en peisgrind vil komme foran inngangen rett og slett. Panelovnen blir også såpass varm at man kan brenne seg på den selv om den er en helt ny modell, og man kan ikke begynne å henge opp nye lamper for å unngå stålamper heller. I tillegg er gulvet vårt i stuen veldig kaldt, og når lillegutt drar seg rundt hadde det vært praktisk å kunne holde ham på et teppe så han ikke blir iskald. Derfor leter jeg etter noe som man kan bygge så stort man vil, så han får god plass til å bevege seg på samtidig som han er trygg. Anonymous poster hash: f854e...e08
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #13 Skrevet 7. oktober 2015 Joda, om den er satt sammen hele veien rundt trengs ikke veggvestet de finnes jo brukt av og til og? Supert! Da skal jeg sjekke finn.no igjen og se om jeg kan få tak i flere eksemplarer! Takk! -TS Anonymous poster hash: f854e...e08
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #14 Skrevet 7. oktober 2015 Både jollyroom og lekmer har tilbud på babydan flex xl nå, og den kan festes i seg selv hvis du kjøper flereAnonymous poster hash: c59d5...a60
bush babe Skrevet 7. oktober 2015 #15 Skrevet 7. oktober 2015 Vi har så mye "farlig" for baby i stuen og kjøkkenet vårt som må være der. Panelovn og vedovn på ulike vegger, samt stålamper og litt annet. Derfor hadde det vært enklere å lage en stor grind midt på gulvet, enn å "gjerde inn" ovner og annet. Er det mulig å få tak i grinder man kan sette sammen selv og ha på gulvet? Finner liksom ikke annet enn knøttsmå barnegrinder eller peisgrinder. Anonymous poster hash: f854e...e08 Vi har også vedovn, panelovner og stålamper, men det har ikke fallt meg inn at vi må ha lekegrind :o (de aller fleste har jo dette i husene sine). Det har i hvert fall gått veldig bra med de to første, så tipper at det går bra med tredjemann også. Sånn hvis du ville ha et tips om hva som er unødvendig utstyr altså. Jeg tror de fleste med lekegrind har det fordi de har husdyr...
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #16 Skrevet 7. oktober 2015 Hvorfor må du ha lekegrind pga disse tingene? Barn lærer veldig fort hva som er farlig og ikke, og barnet er vel under tilsyn i hjemmet uansett?Anonymous poster hash: f2bc1...278
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #17 Skrevet 8. oktober 2015 Kan du ikke heller ha grind til ovnen? Så kan du heller ha en liten lekegrind til når du må på toalettet og ikke kan passe på? Uansett hvor stor grinden er, så blir det jo ungen innenfor gjerdet og dere utenfor. Stusselig å "alltid" ha et gjerde i mellom.... Anonymous poster hash: 27f36...8d8
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #18 Skrevet 8. oktober 2015 Det var litt vanskelig for noen å svare på hva jeg lurte på tydeligvis. Jeg har ikke tenkt til å sette babyen min i en lekegrind hele dagen alene mens jeg ser på tv liksom.... Jeg har allerede forklart hvorfor jeg ikke ønsker å sette opp noe foran ovnene våre. Den ene er dumt plassert rett innenfor inngangen til stuen slik at grinden da vil nesten stenge for inngangen, og panelovnen er under vinduet og ikke ideelt plassert for å bli gjerdet inn den heller. Vi har en fryktelig klåfingret liten gutt som elsker å leke med det han ikke får lov til. Jeg har ikke lyst til å risikere at han skader seg, og vil heller sikre meg med en grind enn å tenke at jeg skal klare å holde ham unna alt i stue og kjøkken hele tiden! Takk til alle dere som kom med forslag! - TS Anonymous poster hash: f854e...e08
Kara W Skrevet 8. oktober 2015 #19 Skrevet 8. oktober 2015 Vi hadde Babydan Flex og var veldig fornøyd med det. Vi hadde bare en, men satte den som en halvsirkel inntil veggen. Vi festen den ikke til veggen, men bare dyttet den inntil. Etterhvert som babyen blir mer aktiv vil de klare å dra den ut fra veggen, da. Jeg husker ikke helt hvilken alder det skjedde i, men det var cirka samtidig med at jeg tenkte at det ikke var så farlig om de tuslet rundt på egenhånd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå