Gå til innhold

Hvorfor ligger katten min på brystet mitt om natten?

Anbefalte innlegg

Gjest Christina146
Skrevet

Noen som vet hvorfor? Er det for å beskytte, eller bare nærhet? Gjør deres katt det også? 

Har prøvd å google, men fant ikke svar på akkurat dette. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Katter får positive følelser ut ifra kosing.

Anonymous poster hash: fb200...918
Skrevet

Hun liker å kose med deg, helt enkelt. I tillegg er det herlig varmt.

Skrevet

Katten vår la seg på brystet mitt om natten de gangene jeg har hatt lungebetennelse  :fnise:  Men det er nok sikkert bare for kos  :rolleyes:

• Liker 2
Skrevet

I tillegg til det du nevner handler det nok også om temperatur. Min katt gjør det samme! :)

Anonymous poster hash: 72fc4...c7b
Skrevet

Det er nok fordi pusen synes det er koselig vil jeg tro.Det skaper jo et bånd mellom dyr og eier når man kan kose sånn.

Hadde en 7 kg.tung hannkatt før,og han elsket å ligge på brystet,samtidig som han snorket høylytt.Følte nesten at jeg ikke fikk puste skikkelig og at det skulle ryke noen ribbein hver gang han reiste seg opp,men det var nå koselig også.Noen ganger la han seg også på ryggen og strakk ut hele kroppen slik at vi lå kinn mot kinn og han minnet om en baby :fnise:

Anonymous poster hash: 52648...a75
  • Liker 1
Skrevet

Varme og trygghet.

Anonymous poster hash: c3e76...ed5
Skrevet

Hadde en fosterhjemspus som gjorde dette. Var ikke veldig kosete til vanlig, men foretrakk og ligge på brystet om natten. Tror det måtte ha noe med varmen og den jevne pusten som virket beroligende på den.

Gjest Stringfellow1
Skrevet

søsteren min hadde en katt en gang og den likte å ligge oppå eller rett ved siden av puten. Så katten ble jo liggende rett ved siden av hodet / øret hennes, og dette kunne vist bli ganske varmt.  :biggrin:

Skrevet

Fordi de er beskyttere så de vil høre og føle pusten din hele tiden. De blir også selv roligere av å synche sin pust til din :) I egypt før i tiden mente de at kattepurring hadde helbredene effekt pga frekvensvibrasjonen lå på samme bølgebredd som hjerteslag fra et friskt hjerte , eller hvordan det var.

Anonymous poster hash: db6da...4bc
  • Liker 2
Skrevet

Hadde en naken katt før. Hun sov alltid med hodet på puta og resten under dyna., eller mellom beina mine om natta. Hun likte varmen og kosen.  Den katta jeg har nå. Er ikke like kosen som det. men liker å ligge å kose på meg på sofaen;P. regner med det er kos de er ute etter. 

Anonymous poster hash: a0ddc...5b2
Skrevet

Samme gjør katten min. Jeg synes det er koselig, men noen ganger føler jeg at jeg skal bli kvelt. Han er langhåret og maler som et uvær. Noen ganger må jeg ta han ut av rommet og lukke døren. Ellers får jeg ikke sove. Nytter ikke å legge han ned, for han legger seg bare på brystet igjen.

Skrevet

Min har aldri gjort det, men alltid ligget i fotenden. Har hent at jeg med uhell har sparket debut av senga, stakkar. Haha. Jeg er som de man ser filmklipp av på Facebook, prøver å legge meg i senga uten å forstyrre katten

Anonymous poster hash: f773b...be0

Skrevet

Det gjør den ene pusen min også :P hun er sånn at enten skal hun ligge på brystet mitt, gjerne litt vridd i tilegg. Eller så skal hun ligge ved siden av meg med nesa inntil nesa mi :P

Anonymous poster hash: dc87c...f01

Skrevet

Bcuz he luvsu :) <3

Anonymous poster hash: ae37b...293

• Liker 1
Skrevet

Fordi de er beskyttere så de vil høre og føle pusten din hele tiden. De blir også selv roligere av å synche sin pust til din :) I egypt før i tiden mente de at kattepurring hadde helbredene effekt pga frekvensvibrasjonen lå på samme bølgebredd som hjerteslag fra et friskt hjerte , eller hvordan det var.

Anonymous poster hash: db6da...4bc

Interessant! :) Hvor kan jeg lese om dette?

Anonymous poster hash: 4c492...84b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...