Imax Skrevet 23. september 2004 #1 Skrevet 23. september 2004 Jeg lager som regel dip med lettrømme og sånn posemix fra Maarud. Kan jeg erstatte lettrømmen med noe som det er mindre kalorier i? Tenker å lage dip til grønnsaker.
*Emma* Skrevet 23. september 2004 #2 Skrevet 23. september 2004 Vet noen bruker yoghurt naturell...det syns jeg er ekkelt. Jeg bruker kesam. Det er ihvertfall litt midre fett og kalorier. Kesam light har jo enda mindre men den syns jeg ble for tykk i konsistensen.....nesten tykkere enn seter rømme.
Gjest 1111 Skrevet 23. september 2004 #3 Skrevet 23. september 2004 Kalvi har en lettrømme som har 10% mindre fett enn den vanlige lettrømmen. og så er det yoghurt naturell og kesam da..
Midnattsol Skrevet 23. september 2004 #4 Skrevet 23. september 2004 Og rømmekolle er det noen som bruker.
Gjest Gjesta Skrevet 23. september 2004 #5 Skrevet 23. september 2004 Hvis du blander ut kesam light med litt skummamelk, så får den en litt mer flytende konsistens! Bruker den til dip jeg - mer enn bra nok! K
Leo Skrevet 23. september 2004 #7 Skrevet 23. september 2004 Jeg bruker naturell yougurt fra Q-meieriene som jeg lar renne av seg i et kaffefilter slik at den får fastere konsistens.
Imax Skrevet 27. september 2004 Forfatter #8 Skrevet 27. september 2004 Takk for tipsene. Jeg testet Kesam og naturell joghurt i helgen, og min konklusjon er som følger: Joghurten var best, for den er litt syrlig, slik som rømmen er. Kesam'en var alt for søt, og ga en litt pussig smak. Altså: Best med naturell joghurt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå